شناسهٔ خبر: 55601512 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: اکونیوز | لینک خبر

نیویورک‌تایمز: وکیل ترامپ اظهارنامه بازگشت اسناد محرمانه را ...

اقتصاد ایران: یک روزنامه آمریکایی گزارش داد که حداقل یکی از وکلای رئیس جمهور سابق این کشور در ماه ژوئن اظهارنامه‌ای را امضا کرده بود مبنی بر اینکه تمام اسناد محرمانه در عمارت ترامپ به دولت بازگردانده شدند.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، بعد از بیانیه وزارت دادگستری آمریکا مبنی بر توقیف چند هزار سند محرمانه از عمارت «دونالد ترامپ» رئیس جمهور سابق آمریکا در ایالت فلوریدا توسط مأموران اف‌بی‌آی، اما برخی رسانه‌ها اکنون وجود چنین اسنادی را زیر سوال برده‌اند.

روزنامه «نیویورک تایمز» بامداد یکشنبه به نقل از چهار منبع مطلع گزارش داد یکی از وکلای ترامپ در ماه ژوئن اظهارنامه‌ای را امضا کرد که در آن ذکر شده بود تمام اسناد محرمانه که در جعبه‌هایی در ویلای «مار-ئه-لاگو» نگهداری می‌شد به دولت آمریکا بازگردانده شده است.

طبق این گزارش، اظهارنامه مذکور پس از آن امضا شد که «جِی بِرات» یک مقام ارشد امنیت ملی در وزارت دادگستری آمریکا در تاریخ سوم ژوئن از عمارت ترامپ سرکشی کرد و با دو وکیل او برای بحث در مورد نحوه رسیدگی به اطلاعات محرمانه در طول این دیدار گفتگو داشت.

به نوشته نیویورک تایمز، وجود اظهارنامه وکیل ترامپ نشان می‌دهد که رئیس جمهور سابق آمریکا و تیم او ممکن است اطلاعات اسناد محرمانه‌ای که در اقامتگاهش نگهداری می‌شد را به طور کامل افشا نکرده باشند.

وزارت دادگستری آمریکا و «تیلور بودویچ» سخنگوی ترامپ از اظهار نظر درباره این گزارش خودداری کردند.

خبرگزاری «رویترز» نیز نوشت که رؤسای کمیته اطلاعاتی و کمیته نظارت و اصلاحات مجلس نمایندگان آمریکا روز شنبه از «آوریل هاینز» مدیر اطلاعات ملی این کشور خواستند تا بررسی کند که وجود اسناد بسیار محرمانه در عمارت ترامپ چه آسیب‌هایی ممکن است به امنیت ملی آمریکا وارد کرده باشد.

بامداد سه‌شنبه بود که بازرسان فدرال پس از ورود به عمارت ترامپ و تفتیش چند ساعته، هزاران سند محرمانه را توقیف کردند که او هنگام ترک کردن ریاست‌جمهوری از کاخ سفید آورده بود. (جزئیات بیشتر)

انتهای پیام/خ

برچسب‌ها:

نظر شما