شناسهٔ خبر: 55601444 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: تحلیل بازار | لینک خبر

کارشناس بازار سرمایه مطرح کرد

بورس خودرو ترمز یقه سفیدان را می‌کشد!؟

مریدسادات، کارشناس بازار سرمایه وجود بورس کالا را موجب از میان رفتن فعالیتِ یقه سفیدانی دانست که خودرو را از کارخانه دریافت و وارد بازار آزاد می‌کنند.

صاحب‌خبر -

به گزارش بازار، حسین مریدسادات با اشاره به بورس‌های چند گانه گفت: اشخاص حقیقی اجازه حضور در بورس انرژی را ندارند و از طرفی مردم می‌توانند در بورس کالا فعالیت داشته باشند.

وی افزود: شخص باید کد بورسی را دریافت کرده و در بورس کالا فعالیت کنند.

مریدسادات با اشاره به سالگرد ریزش بازار بورس و رخدادهای ناخوشایند آن دوران گفت: قضیه بورس کالا متفاوت است و قرار است خودرو به فروش برسد.

وی مدعی شد خودروسازان در حال ضرر کردن هستند و مردم نیز در بازار آزاد قیمت‌های چند صد میلیونی پرداخت می‌کنند و در این بین یقه سفیدان ماشین را در کارخانه دریافت کرده و تحویل مردم می‌دهند.

به گفته مریدسادات تولید کننده و مصرف کننده خودرو در بورس کالا، روی یک قیمت توافق می‌کنند اما این مسئله همچون مزایده نیست. در این بین مصرف کننده اوردِر خرید را به فروشنده می‌دهند و امید می‌رود روزی التهاب قیمتی کاهش یابد.

وی همچنین تاکید کرد بورس کالا الزامی نیست و خودروساز می‌تواند محصول را وارد بورس نکند؛ در خصوص فولاد و سیمان اما عملکرد بورس کالا مثبت بود و لذا در این زمینه امیدوار کننده سخن گفته می‌شود.

این کارشناس بازار سرمایه در مصاحبه با رادیو گفت‌وگو، متاسفانه نیاز فعلی کاذب است و مردم در حال فرار از بورس اوراق بهادار هستند تا وارد فرایند لاتاریِ خودروی ایرانی شوند.

مریدسادات ادامه داد: سابقه بورس کالا نشان داده با شفاف سازی قیمت‌ها، بعد از یکی دو ماه بازار را متعادل کرده است. در این بین دلال‌های عباس آباد ما بین فروشنده و خریدار قرار می‌گیرند ولی در بورس کالا این افراد حذف شده و فروشنده و مشتری رو در رو می‌شوند.

نظر شما