شناسهٔ خبر: 55601339 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: قدس آنلاین | لینک خبر

رئیس شورای اسلامی شهر مشهد در روزنامه قدس تشریح کرد

تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام در اولویت شورای ششم

رئیس شورای اسلامی شهر مشهد گفت: اخلاق‌مداری ونقش‌آفرینی صحیح در حوزه امر به معروف و اصلاح فرایندهای مشکل‌دار از شاخصه‌های روزنامه قدس است.

صاحب‌خبر -

حسن موحدیان که به همراه سید ابراهیم علیزاده؛ دیگر عضو هیئت رئیسه شورای شهر مشهد میهمان روزنامه قدس بود، افزود: بر اساس توصیه بزرگان دین، شرط نخست امر به معروف و نهی از منکر، دلسوزی است و با رعایت این شرط، میزان پذیرش انتقادات یا تبلیغ معروف بالا رفته و نتیجه‌بخش می‌شود که خوشبختانه روزنامه قدس در این حوزه همواره با رعایت اصول حرفه‌ای نقش انتقادی خود را نیز به خوبی انجام داده است.
وی ادامه داد: نقش راهبردی رسانه‌ها در بخش پیشران اخلاقی جامعه نیز از اهمیت خاصی برخوردار است که در این بخش نیز روزنامه قدس همواره با محوریت اخلاق به تحلیل و انعکاس اتفاقات پرداخته و از انعکاس اخباری که موجب کمرنگ شدن اصول اخلاقی می‌شود، پرهیز دارد.
موحدیان در بخش دیگری از سخنان خود گفت: شورای ششم در بخش‌های مختلف برای خود اهدافی تعریف کرده و فارغ از تصورات یا برداشت‌های بیرونی تلاش می‌کند برنامه‌های تدوین شده را به اجرا درآورد.
وی اظهار کرد: برهمین اساس راهبرد اولیه ما در حوزه حمل و نقل عمومی، تقویت سامانه قطار شهری است و تلاش می‌کنیم در دوره شورای ششم خط ۳ قطار شهری حد فاصل پایانه مسافربری – حرم - شهدا به بهره‌برداری برسد در حالی که اگر بر اساس تعابیر عامیانه بخواهیم کاری انجام دهیم که بیشتر دیده شود، می‌توانیم با هزینه هزار و ۳۰۰ میلیاردی هر کیلومتر تونل قطار شهری پروژه‌های دیدنی در سطح شهر اجرا کنیم؛ اما باور داریم نیاز جدی زائر و مجاور مشهد مقدس، حمل و نقل سریع و راحت است و قطار شهری بخش قابل توجهی از مشکلات جابه‌جایی مسافر در داخل شهر را مرتفع خواهد کرد.
رئیس شورای شهر مشهد ادامه داد: نوسازی تاکسی‌ها و توسعه خطوط بی‌آرتی از دیگر اولویت‌های حوزه حمل و نقل است؛ اما در مقابل و در حوزه پر تقاضایی مانند پارکینگ در اطراف حرم مطهر بر این باور هستیم که ایجاد پارکینگ در بافت پیرامونی حرم مطهر نه تنها حجم ترافیک را کاهش نخواهد داد که خود عاملی برای تشدید ترافیک در هسته مرکزی خواهد شد.
بر همین اساس در کنار تکمیل پروژه‌های تعریف شده به دنبال ایجاد پارکینگ در محدوده بیرون از بافت پیرامونی حرم مطهر هستیم و با تعریف خطوط حمل و نقلی از محل این پارکینگ‌ها تا حرم مطهر از ورود بیشتر خودروهای شخصی به این محدوده پیشگیری نماییم.
موحدیان افزود: اختصاص ۳۸ درصد بودجه شهرداری به حاشیه شهر، راهبرد اولویت‌دار دیگر شورای ششم است که در کنار آن تلاش شده تا پروژه‌های تعریف شده در هر منطقه به کمک و خواست اهالی همان منطقه باشد تا بخشی از نیاز اولویت‌دار ساکنان رفع شود. بر همین مبنا تا کنون ۸۰۰ میلیارد پروژه در ۶۴ محله حاشیه شهرمشهد تعریف شده است. وی اظهار کرد: تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام نیز یکی از سرفصل‌های در دستور کار شورای ششم است هرچند از نگاه کارشناسی شاید با اجرای برخی از پروژه‌ها مخالف باشیم؛ اما بودن پروژه‌های نیمه‌تمام از منظر شهروندان، نمره خوبی برای مدیریت شهری در نگاه کلان به دنبال ندارد. برهمین اساس از کلنگ‌زنی پروژه‌های جدید خودداری کرده و تمام توان خود را معطوف اتمام پروژه‌های نیمه‌تمام کرده‌ایم.

مأموریت فعالان فرهنگی پرداختن به موضوع‌های هویتی مشهد است
مدیر عامل مؤسسه فرهنگی هنری خانه تاریخ مشهد مقدس گفت: پرداختن به حوزه‌های هویتی مشهد مقدس، مأموریت اولویت‌دار فعالان حوزه فرهنگی این شهر است.
محمد آصفی که دیگر میهمان روزنامه قدس در روز گذشته بود، افزود: رسانه‌ها نقش ویژه‌ای در احیا و تقویت جنبه‌های هویتی مشهد دارند و روزنامه قدس به سبب انتساب به بارگاه منور رضوی، جایگاه خاصی در این بخش دارد که همواره به ایفای نقش پرداخته است. وی افزود: در خانه تاریخ مشهد برجسته‌سازی جنبه جغرافیای معنوی شهر مشهد با محوریت امام رضا(ع) مبنای تمام فعالیت‌هاست و بر همین اساس هویت شهر مشهد از زمان ورود امام رضا(ع) به مشهد تا امروز بررسی می‌شود. این زمان به سه‌بخش تقسیم شده است؛ بخش نخست از ورود امام رضا(ع) به مشهد تا به امروز، بخش دوم؛ تاریخ معاصر مشهد است که از نگاه ما از دوره ایلخانان که روابط دیپلماتیک با کشورهای دیگر به ‌طور رسمی شکل گرفته و تا نهضت تنباکو ادامه داشت. بخش سوم تاریخ انقلاب اسلامی، از نهضت تنباکو تا به امروز است. هشت سال دفاع مقدس هم در دل تاریخ انقلاب اسلامی مشهد تعریف شده است.
آصفی ادامه داد: جمع‌آوری اطلاعات در بخش‌های متنوع به کمک دیده‌بانان شهر بهشت انجام می‌شود و در نهایت این مجموعه به دنبال تولید منابع علمی برای تاریخ شهر مشهد است؛ چرا که معتقدیم در شهر عالِم آل محمد(ص) باید تمام امور بر مبنای علم و منطق باشد و شرط بعدی، ایجاد شرایط برای داشتن شهری بهشتی بر اساس باورهای دینی است.

خبرنگار: محمدزاده

نظر شما