شناسهٔ خبر: 55601200 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: آفتاب | لینک خبر

تمرین پنالتی نیمار و امباپه مقابل مون پلیه

دومین پیروزی بی‌رحمانه پاری‌سن ژرمن با سرمربی جدید

خبرگزاری ایرنا

پاری‌سن ژرمن توانست در هفته دوم لیگ فرانسه مون پلیه را با درخشش نیمار با نتیجه ۵ بر ۲ از پیش رو بردارد.

صاحب‌خبر -
آفتاب‌‌نیوز :

پاری‌سن ژرمن و مون پلیه در هفته دوم از رقابت های لوشامپیونه فرانسه در ورزشگاه پارک ده پرنس از ساعت ۲۳:۳۰ (شنبه) به وقت ایران به مصاف هم رفتند و این دیدار با برتری ۵ بر ۲ پاری‌سن ژرمن به پایان رسید.

کریستوف گالتیه، سرمربی فرانسوی جدید پاری سن ژرمن پس از اینکه فصل جدید لیگ را با پیروزی شروع کرد، اکنون می‌خواست در بازی دوم مقابل مون پلیه هم تیمش خوش بدرخشد و به پیروزی برسد و بدین ترتیب دومین سه امتیاز خود را به دست بیاورد.

از نکات این مسابقه می‌توان به بازگشت کیلیان امباپه به ترکیب پاری سن ژرمن اشاره کرد؛ او بازی پیشین پی‌اس‌جی را به علت مصدومیت از دست داده بود. رناتو سانچز، هافبک جدید پاریسی‌ها نیز در ابتدا بر روی نیمکت این تیم حضور داشت و توانست نخستین حضورش با پیراهن این تیم را تجربه کند.

همان‌طور که انتظار می‌رفت، پاریسی‌ها کاملا بر بازی تسلط داشتند و در این بین تنها درخشش دروازه‌بان میهمان باعث شد تا دروازه این تیم در نیمه اول تنها دو بار باز شود؛ از جمله با مهار ضربه پنالتی کیلیان امباپه.

در دقیقه ۲۳ بود که برخورد توپ به دست بازیکن مون پلیه درون محوطه جریمه باعث شد تا داور بعد از استفاده از VAR نقطه پنالتی را نشان بدهد. امباپه که به نظر می‌رسد پنالتی‌زن اول پاریسی‌ها در این فصل است؛ پشت توپ قرار گرفت اما ضربه او به سمت راست را، یوناس اوملین، دروازه‌بان سوئیسی مون پلیه با واکنشی دیدنی دفع کرد.

اما درخشش اوملین با نمایش ضعیف مدافعان تیمش و به‌ویژه فالایه ساکو بی اثر شد. در دقیقه ۳۹ بود که ساکو در تلاش برای دفع شوت امباپه، آن را به اشتباه وارد دروازه خودی کرد تا پی‌اس‌جی پیش بیفتد.

۴ دقیقه بعد ساکو شب بدش را تکمیل کرد و دومین ضربه پنالتی را به پاریسی‌ها هدیه دارد. این بار برخورد توپ به دست او باعث شد تا داور بلافاصله اعلام پنالتی کند. نیمار بود که این بار پشت توپ قرار گرفت و با فریب دادن اوملین، توپ را به گوشه دروازه فرستاد تا پاری‌سن ژرمن نیمه اول را با برتری ۲-۰ به رختکن برود.

حملات پاریسی‌ها در نیمه دوم نیز ادامه داشت و نیمار توانست در دقیقه ۵۱ دبل کند و گل سوم این تیم را به ثمر برساند. شاگردان الیویه دالوگلیو در دقیقه ۵۸ توسط وهبی خضری یکی از گل‌ها را جبران کردند. حملات پاریس ادامه داشت تا بلخره کیلیان امباپه در دقیقه ۶۹ توانست اولین گل خود را در فصل جدید برای پاری‌سن‌ژرمن به ثمر برساند.

در ادامه دیدار رناتو سانچس به عنوان جانشین وارد میدان شد و تنها ۲ دقیقه زمان لازم داشت تا اولین گل خود را در دقیقه ۸۸ برای تیم جدید خود به ثمر برساند اما این پایان کار نبود و تیم مون پلیه توانست در دقیقه ۲+۹۰ توسط انزو چاتو به گل دوم خود دست پیدا کند تا از سنگینی شکست مقابل پاریس کم کند. در نهایت این دیدار با نتیجه ۵ بر ۲ به سود پاری‌سن‌ژرمن تیم به پایان برسد.

نظر شما