شناسهٔ خبر: 55600834 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: بورس پرس | لینک خبر

به دنبال افزایش تنش‌ها میان دو کشور:

۵ شرکت چینی همزمان از فهرست بورس نیویورک خارج می شوند

به دنبال افزایش تنش‌های چین و آمریکا، پنج شرکت دولتی چین برنامه خروج همزمان از فهرست بورس نیویورک را اعلام کردند.

صاحب‌خبر -

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس به نقل از روزنامه گلوبال تایمز، اعلام خروج ۵ شرکت چینی از فهرست بورس نیویورک در میانه افزایش تنش‌ها میان دو کشور و سختگیری‌های دائمی بر روی تمامی شرکت‌های چینی به عنوان جدایی مالی ، اتفاق افتاد. 

براساس این گزارش، کمیسیون نظارت امنیتی چین پس از انتشار بیانیه‌ها از سوی شرکت‌های چینی اعلام کرد: تصمیم‌ها از سوی شرکت‌ های چینی بدون درنظر گرفتن ملاحظات تجاری گرفته شده و این نهاد ارتباط را با آژانس‌های نظارتی خارجی مربوطه حفظ خواهد کرد تا به شکل مشترک از حقوق و منافع مشروع و قانونی شرکت‌ها و سرمایه‌گذاران محافظت شود. 

کارشناسان معتقدند با کوچک بودن نسبی مسائل سهام نظارتی آمریکا، خروج از این فهرست اثری محدود بر روی عملیات شرکت‌ها خواهد گذاشت. تحلیلگران باور دارند موج انتشار این بیانیه‌ها، نشانگر بدتر شدن شرایط بورس آمریکا به دلیل سختگیری بی‌امان و پیوسته دولت این کشور بر روی شرکت‌ های چینی است.

بدین ترتیب گروه شرکت‌های چاینا پترو از غول‌های انرژی چین به دلیل مواجهه با موانع اجرایی قابل توجه برای اجرای شفاف سازی مقررات و تعهدات باقی ماندن در فهرست سهام نظارتی آمریکا به شکل داوطلبانه از فهرست بورس نیویورک خارج می‌شود. ۴ شرکت دیگر نیز با بیانیه‌های مشابه خروج از فهرست سهام نظارتی آمریکا را اعلام کردند. 

تحلیلگران از دو کشور خواستند تا با تقویت ارتباطات برای این مناقشه راه حلی پیدا کنند و نظارت‌کنندگان آمریکایی باید به پیامدهای دراز مدت به جای رویکرد های کوتاه مدت در برابر چین فکر کنند. چرا که جدایی مالی برای بازارهای هر دو کشور خساراتی به همراه خواهد داشت. حدود ۲۵۰ شرکت چینی مستقیم یا غیرمستقیم در فهرست سهام نظارتی آمریکا قرار دارند. 

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام

 

نظر شما