شناسهٔ خبر: 55600404 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: تحلیل بازار | لینک خبر

خشکسالی در بخش بزرگی از انگلیس

دولت انگلیس اعلام کرد روز جمعه در بیشتر بخش‌های این کشور که خشک‌ترین شروع سال را در نزدیک به نیم قرن گذشته داشته، وضعیت خشکسالی اعلام شده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش بازار، دولت انگلیس اعلام کرد روز جمعه در بیشتر بخش‌های این کشور که خشک‌ترین شروع سال را در نزدیک به نیم قرن گذشته داشته، وضعیت خشکسالی اعلام شده است.

این اقدام، شامل اقداماتی در سطح محلی است که می‌تواند تا محدودیت‌های استفاده از آب پیش برود و برای اولین بار از سال ۲۰۱۸ اعلام شده است.
موج گرما در انگلیس در دومین تابستان، در کشوری که به دمای بالا عادت نکرده است، رخ می‌دهد. به گفته دانشمندان، این دوره‌ها تحت تأثیر گرمایش جهانی چند برابر، طولانی و تشدید خواهند شد.

به گزارش پیش‌بینی کننده اداره هواشناسی انگلیس، هشدار نارنجی گرمای شدید از روز پنجشنبه در حال اجراست و تا روز جمعه در بیشتر جنوب انگلیس و بخشی از ولز ادامه دارد. دمای هوا در روز جمعه تا ۳۵ درجه سانتیگراد و در آخر هفته حتی ۳۶ درجه سانتیگراد پیش بینی می‌شود.

اداره هواشناسی انگلیس و آژانس محیط زیست این کشور با انتشار بیانیه‌ای با بیان اینکه منابع آب سالم هستند، خاطر نشان کردند مقامات از شرکت‌های آب می‌خواهند که برنامه ریزی احتیاطی را برای حفاظت از منابع حیاتی در صورت وقوع فاجعه ادامه دهند.

هاروی برادشاو، مدیر اجرایی آژانس محیط زیست گفت ما از همه می‌خواهیم تا میزان آبی را که در این زمان خشک استثنایی مصرف می‌کنند مدیریت کنند.

وی افزود ما بهتر از همیشه برای دوره‌های هوای گرم آماده ایم، اما به نظارت دقیق وضعیت، از جمله تاثیر بر کشاورزان و محیط زیست ادامه خواهیم داد و در صورت لزوم اقدامات بیشتری را انجام خواهیم داد.

انگلیس خشکترین ژوئیه را در برخی مناطق و خشک‌ترین نیمه اول را از سال ۱۹۷۶ داشته است.

آتش سوزی‌های پوشش گیاهی در حال افزایش است و در پارک‌های لندن مانند بسیاری از نقاط کشور، رنگ سبز معمولی چمن‌ها جای خود را به زمین‌های کاهی و خاک‌آلود داده است.

نظر شما