شناسهٔ خبر: 55599817 - سرویس گوناگون
نسخه قابل چاپ منبع: اقتصاد آنلاین | لینک خبر

با این راه حل ها تنفر از شوهرتان را از بین ببرید

«از شوهرم متنفرم»، «خسته‌ام کرده»، «از شوهرم بدم میاد» آیا تا به حال این جملات را از اطرافیان‌تان شنیده‌اید؟ یا شاید خودتان نیز این احساس را نسبت به شوهرتان دارید.

صاحب‌خبر -
  • راه حل شمایی که از شوهرتون متنفرید و طلاق نمیخواید
  • علت تنفر از شوهر
  • بوی بد دهان و بدن
  • خیانت شوهر
  • اهمیت ندادن مرد به نیازهای عاطفی و احساسی خانم
  • مشکلات حل نشده در رابطه و زندگی مشترک
  • توقعات و انتظارات غیرمنطقی دارید
  • شما یا همسرتان، مشکلات جنسی دارید
  • فانتزی‌های جنسی دارد که شما مایل به انجام آنها نیستید
  • شما یا شوهرتان اختلالات و مشکلات روحی و روانی دارید
  • سهم خودتان در ایجاد شدن مشکلات و اختلافات را نمی‌پذیرید
  • چگونه احساس تنفر نسبت به همسرم را از بین ببرم؟
  • روی نقاط قوت او متمرکز شوید
  • او را ببخشید
  • او را همانطور که هست بپذیرید
  • بر روی مهارت‌های ارتباطی‌تان کار کنید
  • قدردانی کنید
  • چطور تشخیص بدهم که همسرم از من متنفر است؟
  • مدت زیادی است که با هم صحبت جدی و عمیق نداشته‌اید
  • دیگر نگران شما نمی‌شود
  • به ظاهر خود اهمیت نمی‌دهد
  • به رابطه زناشویی اهمیت نمی‌دهد و سرد شده است
  • بدخلق است
  • کمتر با شما وقت می‌گذراند
  • چه کار کنم که همسرم مرا دوست داشته باشد؟
  • با او صحبت کنید
  • در کارهای خانه به او کمک کنید
  • سعی کنید ارتباط خوبی با او برقرار کنید
  • قدردانی کنید
  • از مشاور کمک بگیرید
  • سخن پایانی

راه حل شمایی که از شوهرتون متنفرید و طلاق نمیخواید

به گزارش اقتصاد آنلاین، گاهی این احساس تنفر، واقع‌بینانه و منطقی است و به خاطر یک سری از رفتارهای طرف مقابل در شخص ابجاد می‌شود، اما برخی مواقع نیز این یک احساس غیرمنطقی است چون از انتظارات و توقعات غیرواقع‌بینانه خانم نشات می‌گیرد. در این مقاله قصد داریم بررسی کنیم که علل احساس تنفر از شوهر چه مواردی می‌تواند باشد و برای از بین بردن این احساس آزاردهنده و مشکل‌ساز، و برای بهبود رابطه‌تان چه کارهایی می‌توانید انجام دهید.

علت تنفر از شوهر

بوی بد دهان و بدن

یکی از دلایلی که باعث می‌شود خانم از همسرش دلسرد و متنفر شود، بوی بد عرق و دهان است. مردانی که به بهداشت شخصی‌شان اهمیت نمی‌دهند و یا به دلیل بیماری جسمانی و جدی مثل بیماری‌های گوارشی، سرطان و سایر بیماری‌ها، بوی بد می‌دهند، می‌توانند باعث احساس تنفر در خانم شوند، چون خانم دوست نخواهد داشت به همسرش نزدیک شود و با او رابطه صمیمانه‌ای برقرار کند. حتی اگر مرد دوست داشته باشد با همسرش رابطه نزدیک و خوبی داشته باشد، خانم ممکن است شوهرش را پس بزند و قبول نکند. همین موضوع به مرور زمان باعث دلسرد شدن زوجین، احساس تنفر خانم نسبت به شوهرش و طلاق عاطفی می‌شود.

خیانت شوهر

 زنی با این اخلاق، منتظر خیانت شوهرش باشه!

یکی از دلایل دیگر احساس تنفر خانم نسبت به شوهرش، می‌تواند خیانت باشد. اگر مرد به هر دلیلی با خانم دیگری رابطه فرازناشویی برقرار کرده باشد و همسرش متوجه این رابطه شده باشد، ممکن است از شوهرش دلسرد و متنفر شود.

اهمیت ندادن مرد به نیازهای عاطفی و احساسی خانم

هر کسی نیاز عاطفی و احساسی دارد و از همسر خود انتظار دارد که این نیاز را به شیوه‌های مختلف، مثل ابراز علاقه‌های کلامی و رفتاری یا رابطه فیزیکی، برآورده و تامین کند. مخصوصا برای خانم‌ها، نیاز به توجه، محبت و دیده شدن، جزء نیازهای اصلی است که اگر تامین نشود، خانم دلسرد خواهد شد. اگر مرد به این موارد مهم اهمیت ندهد و در طول روز به همسرش ابراز علاقه و محبت نکند و مدام فکرش درگیر کار و امور مردانه زندگی باشد، کم کم خانم از این وضعیت خسته و دلسرد می‌شود.

مشکلات حل نشده در رابطه و زندگی مشترک

در هر رابطه‌ای، مشکلاتی وجود دارند. اگر این مشکلات حل نشوند و سال‌های سال روی هم انباشته شوند، باعث ایجاد مشکلات بزرگ‌تر، دعواها و کشمکش‌های شدید بین زوجین می‌شود. زندگی ناآرام و پر از بحث و دعوا، می‌تواند خانم را از مرد متنفر و دلسرد کند.  زوج درمانگر با بررسی شرایط رابطه و مشکلاتی که پیش آمده است، راه حل‌های کاربردی و موثری را به شما ارائه خواهد داد تا بتوانید در صلح و آرامش، مشکلات و اختلافات را حل کنید و رابطه‌تان را بهبود ببخشید.

توقعات و انتظارات غیرمنطقی دارید

برخی از خانم‌ها از شوهرشان، توقعات غیرمنطقی و غیرواقع‌بینانه دارند. به عنوان مثال توقع دارند که یک ماشین گران‌قیمت بخرد، خانه و ویلا بخرد، یک کار بسیار خوب و با درآمد عالی داشته باشد یا در جشن‌ها و مناسبت‌های خاص، برایشان هدیه‌های گران‌قیمت و خاص بخرد. این توقعات را هر مردی نمی‌تواند برآورده کند، به علاوه این موارد، توقعات نابه‌جایی هستند که اگر هم برآورده نشود، آسیب خاصی به رابطه عاطفی نمی‌رسد. اگر شما نیز چنین توقعاتی دارید، توصیه می‌کنیم طرز تفکرات‌تان را بیشتر بررسی کنید و سعی کنید توقعات‌تان را تا حد نرمال پایین بیاورید و انتظاراتی داشته باشید که با شرایط همسرتان مطابقت داشته باشد. اگر توقعات بالایی داشته باشید و طرف مقابل‌تان نتواند آنها را برآورده کند، شما کم کم از زندگی مشترک‌تان دلسرد و از شوهرتان متنفر خواهید شد. حتی ممکن است گمان کنید به دلیل اینکه او نیازها و خواسته‌هایتان را تامین نمی‌کند، پس دوست‌تان ندارد.

شما یا همسرتان، مشکلات جنسی دارید

مشکلات جنسی مثل زودانزالی، دیرانزالی، اختلال نعوظ یا درد در هنگام تحریک و ارضاء شدن در مردان و خشکی واژن، واژینیسموس و آنورگاسمی در زنان، باعث کاهش کیفیت رابطه زناشویی و حتی کاهش میل جنسی می‌شوند. اگر به دلیل چنین مسائل و مشکلاتی، از رابطه زناشویی‌تان لذت نمی‌برید و به ارگاسم نمی‌رسید، ممکن است نسبت به شوهرتان احساس تنفر داشته باشید. 

فانتزی‌های جنسی دارد که شما مایل به انجام آنها نیستید

برخی از نابهنجاری‌های جنسی و فانتزی‌ها، ممکن است با شخصیت و تمایلات شما مطابقت نداشته باشد یا جزء اختلالات جنسی باشد که باید درمان شود. اگر شوهرتان چنین فانتزی‌ها و تمایلاتی داشته باشد و شما را تحت فشار قرار دهد که به خواسته‌هایش عمل کنید تا از رابطه جنسی لذت ببرد، می‌تواند به مرور احساس تنفر را در شما ایجاد کند.

شما یا شوهرتان اختلالات و مشکلات روحی و روانی دارید

مشکلات روانی مثل استرس، اضطراب و افسردگی و یا اختلالات شخصیت، باعث می‌شوند این احساس را نسبت به شوهرتان داشته باشید و حوصله برقراری رابطه صحیح و لازم با همسرتان را نداشته باشید که این مورد، خود باعث سردی عاطفی می‌شود.روانشناس به شما کمک می‌کند که بتوانید با مشکلات روزمره‌ای که باعث تنش و استرس در شما می‌شوند، به درستی کنار بیایید و احساسات منفی و تنش‌ها را از طریق رفتارهای سالم و درست تخلیه کنید. همچنین اگر همسرتان این مشکلات را داشته باشد، می‌تواند باعث کاهش کیفیت رابطه‌تان شود. همه این موارد به تدریج در شما احساس تنفر و خستگی نسبت به همسر و رابطه‌تان را ایجاد می‌کند.

سهم خودتان در ایجاد شدن مشکلات و اختلافات را نمی‌پذیرید

یکی از دلایل دیگر که باعث احساس تنفر نسبت به شوهرتان می‌شود، این است که شما سهم خودتان را در ایجاد مشکلات و اختلافات رابطه‌تان نمی‌پذیرید و گمان می‌کنید که همه مشکلات به خاطر همسرتان به وجود آمده است. این نوع طرز تفکر، باعث ایجاد احساس تنفر، خشم و عصبانیت نسبت به همسرتان می‌شود.

چگونه احساس تنفر نسبت به همسرم را از بین ببرم؟

روی نقاط قوت او متمرکز شوید

به این موضوع باور داشته باشید که همه افراد یک سری کم و کاستی‌ها و نقص‌هایی را دارند که باعث می‌شود شریک عاطفی‌شان عصبانی یا ناراحت و دلخور شود. نباید انتظار داشته باشید که همه ویژگی‌های همسرتان مطابق خواست و میل شما باشد و او یک انسان کامل باشد، چون چنین چیزی ممکن نیست. زمانی که ذهن‌تان بر روی ویژگی‌های منفی او تمرکز می‌کند، به صورت آگاهانه تمرین کنید که در این مواقع، روی نقاط قوت و ویژگی‌های مثبت او تمرکز کنید. این کار باعث می‌شود ذهن‌تان از منفی‌بافی و بدبینی خارج شود و واقعیت را ببیند. به عنوان مثال اگر همسرتان عادت بدی دارد که باعث ایجاد احساس تنفر در شما شده است، در همان لحظه که ذهن‌تان پر از افکار منفی شده است، بر روی نقاط قوت او مثل کمک کردن در کارهای خانه، بازی کردن با بچه‌ها، خرید کردن برای خانه و محبت کردن‌های او تمرکز کنید تا ذهن‌تان واقع‌بین و منطقی شود و از انرژی منفی فاصله بگیرد. این تمرین به شما کمک می‌کند تا متوجه شوید همسرتان در کنار ویژگی‌های منفی، ویژگی‌های مثبتی هم دارد که پررنگ‌تر و مهم‌تر هستند.

او را ببخشید

هر فردی ممکن است در رابطه اشتباهاتی انجام دهد. اگر اشتباهات او به قدری بزرگ نیست که به شما یا رابطه‌تان آسیب شدید بزند، سعی کنید او را ببخشید. بخشش و گذر از اشتباهات کوچک و جزئی، باعث آرامش درون، افزایش صمیمیت و بهبود رابطه عاطفی بین زوجین می‌شود.

او را همانطور که هست بپذیرید

نقاط قوت و ضعف او را بپذیرید و قبول کنید همانطور که شما ویژگی‌های خاصی دارید، او نیز دارد و شخصیت شما در برخی از موارد می‌تواند از هم متفاوت باشد. بنابراین او را همانطور که هست، بپذیرید و تلاش نکنید او را تغییر دهید یا کاملا شبیه به خودتان کنید.

بر روی مهارت‌های ارتباطی‌تان کار کنید

به کمک روانشناس، مهارت‌های ارتباطی درست و سازنده با همسر را آموزش ببینید و یاد بگیرید که چگونه باید از او انتقاد کنید که باعث دلخوری و ناراحتی هیچ کدام‌تان نشود. اگر بتوانید با شوهرتان درست ارتباط برقرار کنید، بسیاری از مشکلات حل می‌شوند و همچنین رابطه‌تان نیز بهبود پیدا می‌کند. 

قدردانی کنید

زمانی که شوهرتان کاری را برایتان انجام می‌دهد، هرچند که این کار بسیار جزئی باشد، از او تشکر و قدردانی کنید. این کار، نوعی تشویق و تقویت‌کننده مثبت است که باعث تقویت و تکرار شدن رفتارهای خوب او می‌شود.

این راهکارها به تنهایی برای از بین بردن حس تنفر و دلسرد شدن‌تان از زندگی مشترک، کافی نیستند. برای اینکه ریشه و علت این احساس منفی در شما پیدا شود تا بتوانید مشکلات‌تان را به درستی حل کنید و رابطه‌تان را بهبود ببخشید، توصیه می‌کنیم از زوج درمانگران کمک بگیرید. زوج درمانگر، به شما کمک می‌کند، مشکلات و اختلافات‌تان حل شود و دوباره عشق و محبت و صمیمیت به زندگی مشترک‌تان بازگردد. به خاطر داشته باشید که هرگز برای تلاش و بهبود بخشیدن رابطه‌تان دیر نیست، حتی اگر سال‌های سال از ازدواج‌تان می‌گذرد.

چطور تشخیص بدهم که همسرم از من متنفر است؟

مدت زیادی است که با هم صحبت جدی و عمیق نداشته‌اید

اولین نشانه و زنگ خطری که نشان می‌دهد عشق همسرتان نسبت به شما کم شده است و رابطه‌تان در خطر است، این است که دیگر با هم صحبت نمی‌کنید و حتی وقتی در کنار هم هستید، چیزی برای گفتن ندارید. این سکوت و خاموشی، یک نوع زنگ خطر است.

دیگر نگران شما نمی‌شود

یکی از نشانه‌ها این است که دیگر همسرتان برای شما نگران نمی‌شود و اغلب مواقع بی‌تفاوت است. به عنوان مثال قبلا زمانی که دیر به خانه می‌رسیدید ابراز نگرانی می‌کرد، اما اخیرا مثل اینکه برای او مهم نیست و نگران‌تان نمی‌شود.

به ظاهر خود اهمیت نمی‌دهد

اگر اخیرا همسرتان نسبت به آراستگی و جذابیت ظاهری خودش نیز بی‌تفاوت شده است و دیگر برایش مهم نیست که با چه پوشش و ظاهری در مقابل شما قرار می‌گیرد، یکی از زنگ خطرهای رابطه است و نشان‌دهنده کاهش عشق و علاقه همسرتان نسبت به شماست.

به رابطه زناشویی اهمیت نمی‌دهد و سرد شده است

خانم‌ها اگر نسبت به همسر و رابطه خود احساس خوبی نداشته باشند، از لحاظ جنسی نیز سرد می‌شوند. بنابراین اهمیت ندادن به سکس و کاهش میل جنسی، یکی از نشانه‌ها می‌تواند باشد.

بدخلق است

یکی از نشانه‌های دیگر، این است که همسرتان پیش شما کمتر لبخند می‌زند و معمولا بدخلق، عصبی و پرخاشگر است.

کمتر با شما وقت می‌گذراند

خانمی که عاشق همسرش باشد، دوست دارد از هر فرصتی برای در کنار او بودن استفاده کند و در کنار همسرش خوش بگذراند. اگر اخیرا همسرتان بیشتر خود را با کارهای شخصی‌اش مشغول می‌کند، کمتر با شما وقت می‌گذراند و مشتاق نیست در کنار شما باشد، می‌تواند یکی از نشانه‌های کاهش عشق و علاقه او باشد.

چه کار کنم که همسرم مرا دوست داشته باشد؟

با او صحبت کنید

مهم‌ترین راه برای بازگرداندن عشق و محبت به زندگی‌تان، این است که با همسرتان صحبت کنید و بگویید که احساس می‌کنید او دیگر مثل قبل دوست‌تان ندارد. اگر این احساس شما را تایید کرد، از او دلیلش را بپرسید. به او احساس امنیت بدهید تا بتواند حرف‌هایش را به شما واضح و مستقیم بزند. از همسرتان بپرسید که چه خواسته‌هایی از شما دارد و مشکل کجاست و بگویید که می‌خواهید به کمک یکدیگر مشکلات را حل کنید.

در کارهای خانه به او کمک کنید

کمک کردن در کارهای خانه، باعث می‌شود همسرتان قدردان شما شود. خانم‌هایی که تمام بار کارهای خانه بر دوش آنهاست، به شدت خسته می‌شوند و مسلما برای اینکه شوهرشان با آنها همکاری نمی‌کند، شاکی هستند. بنابراین کمک کردن و همکاری شما، به بهبود رابطه‌تان کمک می‌کند.

سعی کنید ارتباط خوبی با او برقرار کنید

به همسرتان بیشتر عشق و محبت بورزید، بیشتر به او توجه کنید و به رابطه جنسی‌تان اهمیت بدهید. در حین رابطه زناشویی، به خواسته‌ها و نیازهای همسرتان هم دقت کنید و کاری کنید تا از رابطه جنسی لذت ببرد و ارضاء شود.

قدردانی کنید

از همسرتان برای اینکه مراقب خانه و زندگی‌تان است تشکر کنید، از کارهایی که برای شما و فرزندان‌تان انجام می‌دهد سپاس‌گزاری کنید. وقتی او ببیند شما قدردان کارهایی که انجام می‌دهد هستید، بی‌شک بیشتر عاشق شما خواهد شد.

از مشاور کمک بگیرید

گاهی برخی از مشکلات به راحتی حل نمی‌شوند و نیاز است که از یک فرد متخصص و معتمد، مشورت بگیرید. 

سخن پایانی

دلایل مختلفی در خانم‌ها باعث احساس تنفر، دلزدگی و دلسردی نسبت به شوهر می‌شود. دلایلی مثل خیانت، بوی بد دهان و بدن، عادت‌های آزاردهنده، مشکلات جنسی و عدم ابراز علاقه کافی به همسر، بخشی از این دلایل هستند. اگر شما نیز این احساس منفی را نسبت به همسرتان دارید، ابتدا سعی کنید دلیل آن را پیدا کنید تا بتوانید مشکل را حل کنید. برای بهبود رابطه‌تان، سعی کنید مهارت‌های ارتباطی‌تان را افزایش دهید، قدردان همسرتان باشید، با او صحبت کنید، روش درست انتقاد کردن را بیاموزید، سهم خودتان در ایجاد مشکلات و اختلافات را بپذیرید و برای حل مشکلات‌تان، از زوج درمانگر کمک بگیرید. اگر متوجه شدید که همسرتان مثل قبل عاشق شما نیست و احساس بدی نسبت به شما دارد، اولین قدم برای حل این مشکل، صحبت کردن با او است تا متوجه شوید که دلیل آن چیست، سپس با قدردانی، محبت و سعی در حل مشکل، با مشاور گرفتن از زوج درمانگر می‌توانید رابطه‌تان را بهبود ببخشید. 

منبع: همیار عشق

نظر شما