شناسهٔ خبر: 55594515 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

افزایش ۷ هزار مترمربع فضاهای زیارتی مسقف در حرم رضوی

رئیس سازمان فنی و نگهداری حرم مطهر رضوی گفت: مطالعات ایجاد ۷ هزار مترمربع فضای زیارتی در پشت بام صحن‌های جمهوری اسلامی و شیخ بهایی انجام شده است که این طرح در سال آینده عملیاتی خواهد شد.

صاحب‌خبر -

خلیل‌الله کاظمی  گفت: پروژه پشت بام زیارت با هدف توسعه فضای زیارتی و بهره مندی بیشتر از محیط حرم مطهر در دستور کار قرار گرفته است.

او با اشاره به اینکه برای پروژه‌های در حال احداث حرم مطهر حدود ۶۰ هزار میلیارد ریال هزینه خواهد شد، افزود: هم اکنون ۱۲ پروژه در حرم مطهر در حال ساخت است که بیشتر آن‌ها تا پایان امسال به اتمام خواهند رسید.

رئیس سازمان فنی و نگهداری حرم مطهر رضوی، حفظ انواع هنر‌های اسلامی در معماری و حفظ آرامش و رضایت زائران در حین پروژه‌های عمرانی را از مهمترین اولویت‌ها مراحل ساخت پروژه‌ها دانست و ادامه داد: تغییرات انجام شده با هدف برطرف شدن نیاز زائران تا ۲۰ سال آینده و همچنین ارتباط معنادار حرم مطهر با فضای شهری انجام خواهد گرفت.

کاظمی بیان کرد: افزایش حضور و متفاوت شدن نیاز زائران از اصلی‌ترین معیار‌ها برای تغییر و تحولات در فضای حرم مطهر است که جهت رفاه و آسایش بدون تغییر در شاکله حرم رضوی انجام خواهد شد.

نظر شما