شناسهٔ خبر: 55591578 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

استاندار چهارمحال و بختیاری دستگاه‌های اجرایی را موظف به رفع موانع بخش تولید کرد

شهرکرد-ایرنا- استاندار چهارمحال و بختیاری دستگاه‌های متولتی این استان را موظف به رفع همه موانع تولید از پیش پای تولیدکنندگان کرد و خواستار حذف این موانع شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، غلامعلی حیدری روز شنبه در نشست ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان یادآور شد:باید در جلسه آینده ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان، آماری از تعداد واحدهای راکد فعال شده در استان از ابتدای سال ارائه شود، تمامی دستگاه‌های اجرایی موظف هستند تا موانع تولید را برطرف کنند.

وی با اشاره به اینکه شخص مدیر باید در جلسات ستاد شرکت کنند، تاکید کرد: مسائل جزئی باید در جلسات تخصصی و کارشناسی مطرح شود و نیازی به طرح شدن در این ستاد نیست.

استاندار چهارمحال و بختیاری افزود: جلسات ستاد تسهیل و رفع موانع تولید باید به‌صورت مستمر برگزار شود تا واحدهای تولیدی برای ادامه کار دچار مشکل نشوند.

وی تاکید کرد: باید در جلسه آینده ستاد تسهیل و رفع موانع تولید چهارمحال و بختیاری، آماری از تعداد واحدهای راکد فعال شده در استان از ابتدای سال ارائه شود، تمامی دستگاه‌های اجرایی موظف هستند تا موانع تولید را برطرف کنند.

حیدری با با بیان اینکه امسال توسط مقام معظم رهبری به‌نام " تولید، دانش‌بنیان و اشتغال‌آفرین" نامگذاری شده است، گفت: نرخ بیکاری و مهاجرت در چهارمحال و بختیاری بالا است، باید علاوه بر حفظ اشتغال موجود و ایجاد شغل جدید تلاش کنیم.

به گزارش ایرنا، اکنون ۱.۲ صنایع فعال کشور در چهارمحال و بختیاری مستقر است و هم‌اکنون ۲۳ هزار نفر در ۹۶۶ طرح صنعتی فعال این استان مشغول به کار هستند.

هم اکنون ۴۰۰ طرح با بیش از ۶۰ درصدی از مجموع ۲ هزار طرح صنعتی در حال اجرای است که با تکمیل و بهره‌برداری از پروژه‌های صنعتی جدید در چهارمحال و بختیاری، سهم این استان در طرح‌های صنعتی فعال کشور به ۲.۵ درصد افزایش می‌یابد.

چهارمحال و بختیاری دارای ۱۰ شهرستان با جمعیتی نزدیک به یک میلیون نفر است که حدود ۹۷۰ واحد صنعتی دارد.

نظر شما