شناسهٔ خبر: 55591348 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

فرمانده انتظامی کردستان: دستگاه‌ها مسوولیت حفاظت از اموال خود را برعهده بگیرند

سنندج- ایرنا- فرمانده انتظامی استان کردستان با اشاره به اینکه دستگاه‌ها مسوولیت حفاظت از اموال خود را برعهده بگیرند گفت: شرکت آب وفاضلاب کردستان باوجود سرقت درهای منهول هیچ شکایتی به پلیس ارائه نکرده است.

صاحب‌خبر -

 سردار علی آزادی روز شنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: از شرکت آب و فاضلاب خواسته بودیم که درهای منهولها را به جنس دیگری غیر از جنس چدن و ترجیحا بتنی تغییر دهند اما تاکنون این امر اتفاق نیافتاده است.

 وی یادآور شد: شاهدیم که جایگزینی هم برای دریچه‌های منهولی که به سرقت رفته یا مواردی که آسیب دیده قرار داده نمی‌شود و بدون درب رها شده است.

فرمانده انتظامی کردستان با اینکه ۷۳ درصد از جرایم سرقت و ۸۶ درصد جرایم رایانه‌ای کشف می‌شود ادامه داد: ۲۵ درصد کاهش قتل در استان داشتیم و ارزش ریالی کالاهای قاچاق مکشوفه امسال ۲۲۲ میلیارد تومان بوده است.

سردار آزادی اظهار داشت: مددکاران اجتماعی پلیس توانسته‌اند ۸۵ درصد پرونده‌هایی که به آنها ارجاع شده به صلح و سازش ختم کنند که موفقیت خوبی است.

وی با بیان اینکه از نظر جرایم در مقایسه با دیگر استانها شرایط بسیار بهتری داریم افزود: باید برنامه های پبشگیرانه‌ای داشته باشیم و در بحث برخورد هم قاطع باشیم.

سردار آزادی ادامه داد: در قمه کشی و استفاده از سلاح گرم یا سرد در صورت حضور همکاران باید با رعایت قانون به کارگیری سلاح برای خلع سلاح اقدام کنند و علاوه بر دستگیری و معرفی به دستگاه قضایی باید پیگیری کنند که برخورد قاطع صورت گیرد.

وی گفت: امسال ۴۲ مورد درگیری با قمه و چاقو رخ داد که ۱۴ مورد سابقه‌دار بودند و فقط ۲ مورد فراری هستند و مابقی دستگیر شدند.

سردار آزادی با تقدیر از خبرنگاران استان و ذکر اینکه اهالی رسانه در زمینه بصیرت افزایی و آگاه سازی عمومی خوب عمل کرده‌اند، یادآور شد: خبرنگاران پُل ارتباطی بین مردم و مسوولان بوده، انتقادات سازنده و بجا داشته‌اند که در زمینه رفع مشکلات مردم بوده است.

فرمانده انتظامی استان کردستان با اشاره به بیانیه یکی از سران فتنه که ید طولایی در مخالفت با اصل ولایت فقیه دارد اظهار داشت: این فرد در عاشورای ۸۸ کسانی‌که به عزاداران و امام حسین (ع) توهین کردند را خداجویان خواند.

وی ادامه داد: این فرد با سواستفاده از ترحم جمهوری اسلامی در روزهای اخیر به شهدای حرم هم توهین کرد و بار دیگر خباثت خود را نشان دادند.

نظر شما