شناسهٔ خبر: 55590899 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: برنا | لینک خبر

بهره برداری شبکه جمع آوری آب های سطحی خیابان دستغیب تا پایان سال

شهردار منطقه 9 تهران از تکمیل شبکه جمع آوری آب های سطحی خیابان دانشگاه هوایی جنوبی پس از 10 سال خبرداد.

صاحب‌خبر -

 به گزارش خبرگزاری برنا؛ سید محمد رحیم مرتضوی شهردار منطقه 9 تهران  گفت: سیلاب اخیر نشان داد که در هر فصلی از سال می بایست برای مقابله با این پدیده قابل بازگشت و آثار مخرب آن و افزایش تاب آوری شهری برای مقابله با آن آماده بود.

وی  ضرورت توسعه و تکمیل شبکه جمع آوری آب های سطحی در پایتخت را از اولویت های اجرایی مدیریت شهری دانست و افزود: شهرداری تهران در این خصوص اقدامات مناسبی انجام داده است که به عنوان نمونه می توان به تکمیل شبکه جمع آوری آب های سطحی خیابان دانشگاه هوایی جنوبی در منطقه 9 پس از 10 سال اشاره کرد.

شهردار منطقه 9 تهران اظهارکرد: این خیابان یکی از معابر اصلی شمالی و جنوبی به طول تقریبی یک کیلومتر است که عملاً دسترسی منطقه 9  را به منطقه 18 میسر می کند که توسعه شبکه جمع آوری آب های سطحی آن در سال 1391  آغاز شد.

وی افزود : متاسفانه به علت مشکلات عدیده از مرحله پدیدآوری تا انتخاب مشاور ذی صلاح، تکمیل پروژه تا سال 1401 متوقف بوده است.

مرتضوی در ادامه گفت: خوشبختانه پس از اخذ مصوبات لازم و انتخاب پیمانکار مجری در مرداد ماه سال جاری شبکه جمع آوری آب های سطحی خیابان دانشگاه هوایی با اجرای عملیات لوله گذاری به قطر 1000 میلی متر و به طول یک کیلومتر تکمیل و آماده بهره برداری شد.

شهردار منطقه 9 به توسعه شبکه جمع آوری آب های سطحی محله دستغیب اشاره کرد و گفت: توسعه شبکه جمع آوری آب های سطحی خیابان دستغیب غربی به طول400 متر از ابتدای مرداد ماه آغاز شده که امید است تا پایان سال جاری به مرحله بهره برداری برسد.

 مرتضوی افزود: در همین راستا و با توجه به تکمیل شبکه جمع آوری آب های سطحی خیابان دستغیب شرقی، پروژه جمع آوری انهار قدیمی خیابان مذکور نیز آغاز شد.

انتهای پیام/

نظر شما