شناسهٔ خبر: 55590326 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: اقتصاد آنلاین | لینک خبر

همکاری رئال مادرید و بارسلونا در متاورس

دو مورد از بزرگ‌ترین باشگاه‌های فوتبال اسپانیا، رئال مادرید و بارسلونا، برای دریافت علامت تجاری برخی از عناصر متاورسی درخواست داده‌اند. این باشگاه ها اپلیکیشنی را معرفی کرده اند که شامل فعالیت ها و خدمات مختلفی از جمله کیف پول ارزهای دیجیتال و امکان فروش کالاهای مجازی است که می توانند در متاورس انجام دهند.

صاحب‌خبر -

اقتصاد آنلاین – مهسا نجاتی؛ تیم های ورزشی در حال حاضر به منظور ایجاد منابع سود جدید و همچنین بهبود بازخوردها و ارتباط خود با هواداران، فعالیت های خود را به سمت متاورس سوق می دهند. اخیراً، دو مورد از بزرگترین باشگاه های فوتبال اسپانیا، رئال مادرید و اف سی بارسلونا، درخواست علامت تجاری مشترکی را برای ارائه خدمات متعدد در متاورس ثبت کرده اند.

مایکل کوندودیس، وکیل علامت تجاری، ابتدا در مورد درخواست علامت تجاری در رسانه های اجتماعی گزارش داد و اعلام کرد که در تاریخ 5 آگوست ثبت شده است. ثبت علامت تجاری نشان می دهد که این دو باشگاه ممکن است علاقه مند به ارائه کیف پول های رمزارزی خود باشند. این برنامه همچنین به یک نرم افزار بازی متاورس احتمالی اشاره دارد، زیرا به "نرم افزار واقعیت مجازی" اشاره می کند.

این پرونده همچنین به پوشاک مجازی مانند لباس، کفش و روسری اشاره می کند.

پس زمینه کریپتو

محیط کریپتو و متاورس برای هیچ یک از این دو تیم که اپلیکیشن‌های علامت تجاری را معرفی کرده‌اند، تازگی ندارد. هر دو باشگاه پیش از این در ارزهای دیجیتال و NFT مشارکت داشتند.

رئال مادرید با Sorare، یک شرکت کلکسیونی NFT، همکاری کرد تا به آن اجازه دهد کلکسیون های بازیکنان خود را در بازار NFT Sorare در سال 2020 ارائه دهد.

پس از این، در سال 2021، تیم فوتبال اعلام کرد که با مشارکت LAVA، بلیط های هوشمند را در قالب NFT برای مخاطبان خود صادر خواهد کرد.

باشگاه بارسلونا حتی بیشتر درگیر دنیای ارزهای دیجیتال بوده و توکن هواداری خود را منتشر کرده است که به کاربران اجازه می‌دهد در تصمیم‌گیری‌های خاص در مورد باشگاه مشارکت داشته باشند.

همچنین، اف سی بارسلونا گزارش داد که NFT و متاورس بخشی از استراتژی توسعه آن است و Barca Studios، بخش جدیدی را برای تمرکز محصولات خود در این مناطق در ماه مارس راه اندازی کرد.

علاوه بر این، این باشگاه اخیراً تقریباً یک چهارم از این بخش جدید را به Socios.com، یک شرکت توکن تعامل با طرفداران، به مبلغ 100 میلیون دلار در معامله‌ای با هدف تغییر شکل استراتژی‌های باشگاه در فضای وب 3 و متاورس فروخت.

نظر شما