شناسهٔ خبر: 55590103 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: همشهری آنلاین | لینک خبر

قتل‌عام ماهی‌ها در یک مرکز تحقیقاتی دانشگاهی | علت مرگ چه بود؟

حدود ۲۱ هزار ماهی که برخی از آنها در خطر انقراض نیز هستند، به دلیل شکست فاجعه‌بار در یک مرکز تحقیقاتی دانشگاهی در کالیفرنیا کشته شدند.

صاحب‌خبر -

به گزارش همشهری آنلاین، مرکز زیست‌شناسی آبزیان و آبزی‌پروری دیویس، از تلف شدن ۲۱ هزار قطعه ماهی در این هفته خبر داد.

مقامات بر این باورند که قرار گرفتن در معرض کلر که ماهی ها به آن حساس هستند، ممکن است باعث مرگ آنها شده باشد. با این حال، مشخص نشده که چه نوع ماهی‌هایی در این حادثه کشته شده‌اند.

در بیانیه‌ای، دانشگاه اعلام کرد که در حال بررسی است که دقیقا چه چیزی باعث کشته شدن این ماهی‌ها شده است. دانشگاه در این خصوص گفت: «ما در غم اساتید، کارکنان و دانشجویانی که برای مراقبت، مطالعه و نگهداری از این حیوانات تلاش کردند شریک هستیم. افرادی که تحقیقات را در این مرکز انجام می‌دهند و از آنها حمایت می‌کنند، حافظان محیط زیست، بوم‌شناسان و دامپزشکان هستند که زندگی آنها به درک و حمایت از این گونه‌ها اختصاص دارد. ما می‌دانیم که این از دست دادن به ویژه برای جامعه ما ویران‌کننده است.»

این دانشگاه گفت که در حال راه‌اندازی یک تحقیق مستقل است و خطرات احتمالی در سایر مراکز دانشگاهی را ارزیابی خواهد کرد. این مرکز در حال مطالعه انرژی زیستی (چگونگی تبدیل سلول‌ها به انرژی) و عوامل استرس‌زای محیطی بر روی گونه‌های ماهی از جمله ماهیان خاویاری سبز و سفید و ماهی قزل‌آلا چینوک در حال انقراض بود که هر دو با چالش‌هایی در طبیعت کالیفرنیا مواجه هستند.

نظر شما