شناسهٔ خبر: 55589789 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: راه دانا | لینک خبر

در نشست خبری با اصحاب رسانه مطرح شد؛

ستاد اجرایی فرمان امام خمینی(ره) به دنبال کار نمایشی نیست

مدیر ستاد اجرایی فرمان امام خمینی(ره) کهگیلویه و بویراحمدبا اشاره به دنبال کار بدنبال کار نمایشی نیستیم گفت: کارخانه قند یاسوج را روی ریل تولید خواهیم برد.

صاحب‌خبر -

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از صبح زاگرس نشست خبری مدیرعامل و هیئت مدیرۀ کارخانه قند یاسوج با اصحاب رسانه در محل کارخانه قند برگزار شد.

در این نشست، شایان نادری مدیرکل ستاد اجرایی فرمان امام خمینی(ره) کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد: وقتی که مخبر رئیس ستاد اجرایی فرمان امام از کارخانه بازدید کرد گفت؛ با جمع‌بندی سه موضوع مهم، ستاد اجرایی فرمان امام در راه‌اندازی کارخانه شرکت خواهد شد، در نهایت جمع‌بندی شد که ستاد ۵۱ درصد از سهام کارخانه را بخرد.

وی با اشاره به اینکه اگر ما منتظر می‌ماندیم که مشکلات حل می‌شد تا الأن کارخانه به این وضعیت کنونی نمی‌رسید افزود: با تمامی مشکلات، از اواخر سال ۱۴۰۰ کارخانه را رسماً تحویل گرفتیم. با معضلات زیادی مواجه بودیم. اما با ترسیم برنامه زمان‌بندی برخی از این مشکلات حل شد. تا پایان تیر ماه ۳۰ درصد پیشرفت داشتیم.

مدیرکل ستاد اجرایی فرمان حضرت امام در استان کهگیلویه و بویراحمد به سیر تحویل دادن این کارخانه به ستاد اجرایی اشاره کرد و گفت: همزمان با زلزله سی سخت دکتر مخبر به استان آمد و قرار شد بازدید از کارخانه قند داشته باشد و خرید آن را مشروط به چند آیتم کرد که باید از لحاظ مالی حقوقی و فنی همه چیز معلوم باشد.

نادری گفت: ابتدا چندین مدل برای همکاری در نظر گرفتیم ولی قرار شد ۵۱ درصد سهام آن را ما خریداری کنیم بقیه بانک تجارت و مقدار کمی را نیز کارگران سهامدار هستند از اواخر سال ۱۴۰۰ کارخانه را تحویل گرفتیم هیئت مدیره مشخص و کارها منظم و طبق زمانبندی انجام می‌شود که اکنون تا همین امروز ۴۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.

مدیرکل ستاد اجرایی فرمان حضرت امام استان گفت: به دنبال ظرفیت های بیشتری هستیم آدم های جوان و نخبه در این کارخانه به ما کمک می کنند و کار با سرعت در حال پیشرفت است انتظار این است که به معنای واقعی همه پای کار باشند.

وی افزود: باید از نماینده ولی فقیه در استان تمجید کرد حمایت زیادی کرده و در گره‌گشایی ها نقش موثر داشته همچنین رئیس کل دادگستری که بسیاری از گره ها را باز کرده است.

این مسئول گفت: طبق قراردادی که بین ما و بانک تجارت وجود دارد هر چه طبق قرارداد با همدیگر متعهد شده ایم باید برگردانده شود و سرسوزنی باقی نماند اگر زمین و ملکی و خانه‌ای وجود داشته است و بر اساس معامله وارد شده ایم کم و زیادی در آن وجود ندارد و همه را پس می‌گیریم.

وی با بیان اینکه ستاد اجرای هر جا رفته دنبال کار دقیق بوده و به سرهم بندی هیچ اعتقادی ندارد دنبال کار خوب و پاک هستیم یادآور شد: چنان نظارت خواهیم کرد که جنس تقلبی در کارخانه به کار رفته نشود و بیت‌المال نفله نگردد کارخانه را روی ریل تولید خواهیم برد و امید را به صنعت و تولید استان برخواهیم گرداند.

مدیر کل ستاد اجرایی فرمان امام در ادامه با تاکید بر اینکه بخش کشاورزی بر عهده کارخانه است گفت: ظرفیت استان برای تولید چغندر این کارخانه کافی نیست. ما بخش زیادی از مواد اولیه را از استان‌های دیگر تأمین خواهیم کرد. در این استان هم اگر ظرفیتی باشد حتماً استفاده خواهیم کرد. با توجه به نیازی که داریم بخشی از این منابع را در استان نیز تأمین خواهیم کرد.

نادری با بیان اینکه ستاد اجرایی فرمان امام خمینی(ره) کهگیلویه و بویراحمد به دنبال کار نمایشی و فرمایشی نبوده است، گفت: ستاد اجرایی در پی آن است که با راه‌اندازی این کارخانه که نماد صنعت است، اشتغالزایی در این استان به وجود بیاید.

مدیرعامل کارخانه قند یاسوج و مدیرکل ستاد اجرایی فرمان حضرت امام در استان کهگیلویه و بویراحمد با رسانه‌ها برگزار شد.

مقبول گفت: کارخانه در سال ۹۳ آخرین دوره بهره برداری را داشت و از آن به بعد فعالیت عمرانی نداشته و فعالیت های مدیریتی تا سال ۹۵ ادامه پیدا کرد و از آن سال در یک مزایده به بخش خصوصی واگذار شد.

این مسئول گفت: شرکت از سال ۴۶ راه اندازی شد و نقشه های بسیار جالب از سال ۱۹۶۶ این کارخانه به صورت دستی کشیده شده که گویای همه چیز است در سال ۹۷ به علت تغییرات به دستور قضایی شرکت پلمپ شد و در سال ۹۸ حکم واگذاری مناقصه ابطال و کارخانه تحت اختیار بانک تجارت قرار گرفت.

این مسئول یادآور شد: با حضور آیت الله رئیسی در اواخر سال ۹۹ به عنوان رییس قوه قضاییه فک پلمپ کارخانه انجام شد و پس از آن به دلیل رکود ستاد اجرایی اینجا را خرید زیرا دکتر مخبر به شدت به اشتغالزایی در این استان اعتقاد داشت که باید دوباره راه اندازی شود.

مقبول تصریح کرد: قرارداد رسمی ما از پایان سال ۱۴۰۰ بود دقیقا از همان جا حواشی بیشتر دامن زده شد و باعث مشکلات بیشتری برای ما گردید و برخی افراد فضا را مناسب می دیدند و به واسطه ورود ستاد اجرایی به فکر مطالبات خود افتادند!.

مدیرعامل کارخانه قند یاسوج در ادامه اظهارات خود گفت: سیستم قضایی و نماینده ولی فقیه در استان نیز لطف زیادی به ما داشتند.

وی  گفت: تعدادی نیروی مجرب به کار گرفته شده تا تعمیرات را انجام دهند و شرایط خوب رقم خورده و اکنون بیش از ۶۰ نفر مشغول به کار هستند و توانسته‌اند بخش زیادی از کارها را انجام دهند.

این مسئول یادآور شد: تا پایان تیرماه همین امسال کار اورهال و بازسازی ۳۰ درصد انجام شده و اگر بخواهیم یک ماه اخیر را نیز حساب کنید ۴۰ درصد در این زمینه پیشرفت داشته‌ایم.

وی با بیان اینکه در زمان بهره‌برداری از این کارخانه 200 یا بیشتر نیرو شاغل خواهند شد گفت: خوشبختانه اکنون کل کارخانه دارای برق شده و تمام دستگاه‌های برقی نیز بازسازی و یک بار استارت و تست کرده‌ایم و اکنون هیچ دستگاه خاموشی نداریم.

مقبول ادامه داد: کارهای مکانیکی توسط گروه پیمانکاری خارج از استان بود که سه میلیارد تومان نیاز داشتند اما الان ۵۰ درصد کار را با پنج نفر نیرو در استان انجام می‌دهیم زیرا معتقدیم پولی که برای بازسازی از تهران به اینجا می آید فقط باید خرج کارخانه شود.

وی با بیان اینکه برقدار شدن کارخانه یکی از کارهای بزرگ بود و اکنون به دنبال آبدار کردن سیستم هستیم و این یکی از کارهای مهم در کارخانه قند یاسوج است گفت: طبق برنامه زمانبندی شده امیدواریم در آخر سال کار تمام شود برخی دستگاه ها نیز خرید خارجی نیاز داشتند که در حال رایزنی برای خرید هستیم و هیچ دستگاه درجه دو و دست دوم نیز استفاده نخواهیم کرد هر چند که در این صورت می‌توانستیم خیلی زودتر کار را جمع کرده و به اتمام برسانیم.

مقبول با بیان اینکه روزهای سختی بر ما گذشت یادآور شد: با اقدامات خوب ستاد اجرایی و بانک تجارت و مدیریت عالی شایان نادری مدیرکل ستاد اجرایی استان و از نیروهای خوشنام کهگیلویه و بویراحمد کار به اینجا رسیده است.

مدیرعامل کارخانه قند یاسوج با بیان اینکه سنگ همیشه پیش پا انداخته می شود گفت: ممکن است برخی ها حاشیه سازی کنند چنانچه از روزی که کار را شروع کردیم این سنگ اندازی ها وجود داشته و البته کار بدون مشکل هرگز محقق نمی شود.

وی با بیان اینکه کل دارایی کارخانه اکنون در اختیار است گفت: بانک تجارت هم سهامدار است و یک اختلاف حساب مالی داریم که باید تعیین تکلیف شود.

مقبول ابراز داشت : در خصوص کارخانه مشکلاتی وجود دارد که مربوط به مشکلات مالی بوده و در حال به توافق رسیدن هستیم و کارخانه تا پایان سال راه می‌افتد که محقق شدن آن با برخی شروط شروع می‌شود.

وی در پایان گفت: به دنبال راه اندازی یک کارخانه مانند کارخانه سال ۴۶ نیستیم و معتقدیم باید کارهای بهتری در این کارخانه انجام شود.

 

انتهای پیام/

نظر شما