شناسهٔ خبر: 55589766 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

کمک‌سرانه مدارس هیئت امنایی و بزرگسالان مراغه ۲۵ درصد افزایش می‌یابد

مراغه- ایرنا- شورای آموزش و پرورش مراغه امروز، شنبه به ریاست فرماندار و با دو دستور جلسه شامل «تعیین میزان کمک‌سرانه برای مدارس هیئت امنایی» و همچنین «تشکیل قرارگاه جهادی عدالت تربیتی و نصیب آموزشی برابر» تشکیل شد و اعضا با افزایش ۲۵ درصدی کمک‌سرانه مدارس هیئت امنایی و بزرگسالان موافقت کردند. 

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا «داود اسدیان» معاون استاندار آذربایجان‌شرقی و فرماندار شهرستان ویژه مراغه در این جلسه بیان کرد: این کمک‌سرانه طی سال تحصیلی پیش‌رو در هر دو مقطع ابتدایی و متوسطه به میزان ۲۵ درصد اعمال می‌شود تا فعالیت‌های فوق‌برنامه این مدارس نیز متناسب با این افزایش در دستور کار قرار گیرد. 

وی به لزوم نظارت دقیق بر اجرای فوق‌برنامه نیز تاکید کرد و اظهار داشت: ۱۴ مدرسه هیئت امنایی و دو مدرسه بزرگسالان در این شهرستان وجود دارد که این افزایش، دانش‌آموزان آنها را شامل می‌شود.

فرماندار: کارگروه شهرستانی قرارگاه جهادی در سریعترین زمان تشکیل شود

رئیس شورای آموزش و پرورش و فرماندار مراغه بیان کرد: کارگروه شهرستانی قرارگاه جهادی عدالت تربیتی و نصیب آموزشی برابر به سرعت تشکیل و ۲۱ عضو آن در سریعترین زمان مشخص شوند.

«اسدیان» جلب مشارکت خیران برای رفع نیازهای آموزشی و پرورشی را یکی از اولویت‌های مهم این کارگروه عنوان کرد و افزود: عدالت به معنای برابری نیست و بر همین اساس نیز در سطح جامعه باید به گفتمان مشترک در عدالت آموزشی و عدالت تربیتی برسیم.

وی تحقیق و پژوهش در مورد عدالت آموزشی و عدالت تربیتی را برای شکل‌گیری این گفتمان مشترک ضروری خواند و بیان کرد: معلمان باید با منش و رفتار خود در جهت تربیت دانش‌آموزان هم نقش ایفا کنند و قصور احتمالی به دلیل پایین بودن حقوق و مزایا قابل قبول نیست.

۳۶ مدرسه با مشارکت خیران در حال احداث است

معاون مدیرکل و مدیر آموزش و پرورش مراغه نیز با بیان اینکه نهضتی در زمینه مدرسه‌سازی شهرستان آغاز شده، اظهار داشت: اکنون ۳۶ مدرسه با مشارکت خیران و گروه‌های جهادی در حال احداث است که پنج مورد از آنها توسط گروه‌های جهادی احداث می‌شود.

حسین اکبریان افزود: مدرسه‌سازی از جمله رویکردهای قرارگاه جهادی عدالت تربیتی و نصیب آموزشی برابر به شمار می‌رود و از دیگر اقداماتی که در راستای اهداف این قرارگاه در شهرستان آغاز شده است می‌توان به تشکیل ۱۱۳ پایگاه تابستانی برای تثبیت یا تعمیق یادگیری اشاره کرد.

وی با بیان اینکه ۲ هزار و ۹۱۳ دانش‌آموزان در این پایگاه‌های تابستانی پذیرش شدند، بیان کرد: امسال برای نخستین‌بار ترمیم معدل در مقاطع دهم و یازدهم نیز امکان‌پذیر شده و نمره شهریور این دانش‌آموزان جایگزین نمره خردادماه می‌شود. 

عدالت تربیتی به برنامه‌ریزی و عزم همگانی نیاز دارد

معاون پرورشی آموزش و پرورش مراغه نیز با بیان اینکه عدالت تربیتی به برنامه‌ریزی تربیتی و عزم همگانی نیاز دارد، اظهار داشت: ۲۶ مدرسه شهری مراغه معلم تربیتی ندارد؛ این در حالی است که تامین نیروی پرورشی در عدالت تربیتی موثر است.

«هادی سروری‌زاد»، عزم مسئولان شهرستان برای تامین فضاهای تربیتی را خواستار شد و افزود: طی دهه‌های اخیر ساخت دارالقرآن و کانون‌های تربیتی کمتر مورد توجه قرار گرفته است.

به گفته وی چندین مدرسه مراغه همچون امیرکبیر، بدر، سمیه و توحید نیز در طرح‌های توسعه شهری تخریب شده است و دستگاه‌های اجرایی مرتبط باید طبق تعهدات این مدارس را احداث کنند.

وی به عنوان یکی از اعضای گروه‌های جهادی شهرستان نیز ضرورت حمایت از این گروه‌ها را یادآوری کرد و افزود: طی ۱۰ سال گذشته ۱۶ مدرسه توسط گروه‌های جهادی شهرستان بازسازی شده و باید به نحو بهینه از اعضای این گروه‌ها قدردانی شود.

به گزارش ایرنا کمک‌سرانه مدارس هیئت امنایی و بزرگسالان مراغه طی سه سال گذشته افزایش نیافته و در مقطع متوسه به طور متوسط ۷۰۰ هزار تومان و در مقطع ابتدایی به طور میانگین ۴۵۰ هزار تومان از دانش‌آموزان دریافت شده است.

گفتنی است طبق بخشنامه ابلاغی وزارت آموزش و پرورش ۲۵ درصد مدارس شهرستان باید به صورت هیئت امنایی اداره شود اما تعداد این مدارس در مراغه طی یکی دو سال اخیر افزایش نیافته است. 

این در حالی است که ۱۳ مدرسه از ۱۴ مدرسه هئیت امنایی مراغه در ارزیابی‌های انجام شده در سطح یک و یک مدرسه در سطح سه قرار دارد و مدارس هیئت امنایی مراغه جزو مدارس برتر آذربایجان‌شرقی است. 
 

نظر شما