شناسهٔ خبر: 55589681 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: راه دانا | لینک خبر

رئیس اداره دامپزشکی شهرستان بهمئی خبر داد؛

بهره‌مندی دامداران منطقه سیل‌زده "پهنوک" بهمئی از خدمات رایگان دامپزشکی

با تاکید استاندار به منظور امدادرسانی به عشایر و دامداران سیل‌زده "پهنوک"، اکیپ دامپزشکی بمنظور واکسیناسیون و سمپاشی اماکن دامی به این منطقه اعزام شدند.

صاحب‌خبر -

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ محمدرضا علی‌پور رئیس اداره دامپزشکی شهرستان بهمئی در گفت‌وگو با صبح زاگرس، گفت: پس از بازدید استاندار کهگیلویه‌وبویراحمد از منطقه سیل زده پهنوک و صدور دستورات لازم مبنی بر ارائه خدمات به دامداران متاثر از سیل، اکیپ سیار اداره دامپزشکی شهرستان بهمئی به منطقه محروم و صعب‌العبور پهنوک از توابع شهرستان بهمئی اعزام و خدمات رایگان دامپزشکی به عشایر ارائه شد.

وی تصریح کرد: در این طرح تزریق واکسن آبله، طاعون نشخوارکنندگان کوچک (پی پی آر)، و توزیع رایگان سموم صورت گرفت و همچنین برگزاری کلاس‌های آموزشی و ترویجی بیماری‌های مشترک بین انسان و دام با هدف ارتقا سطح آگاهی دامداران و ارائه‌ مشاوره به عشایر این مناطق در راستای فعالیت‌های دامپروری از دیگر اقدامات دامپزشکی در این مناطق عشایر نشین بود.

علی‌پور افزود: بیش از  ۶ هزار راس دام سبک ایمن سازی  و مقدار ۳۰ لیتر سم رایگان دامپزشکی بمنظور سمپاشی دام و اماکن دامی از بین دامداران توزیع شد.

وی در ادامه گفت: این تیم شامل دکتر دامپزشک و واکسیناتور اداره دامپزشکی شهرستان بهمئی بوده که  به مناطق  محروم ذکر شده اعزام شدند.

رئیس اداره دامپزشکی شهرستان بهمئی اضافه کرد: هدف این اداره واکسیناسیون روستاهای محروم و صعب العبور پهنوک ، گردنگه،  آبتی،  رزگه و آبگردو چهتن و چهچل بوده است که متاسفانه با توجه به باران های سیل آسای هفته گذشته مسیرهای ارتباطی به روستاهای ذکر شده قطع گردید که باعث شد خدمات فقط در روستاهای پهنوک، گردنگه، توبردی و ماخره صورت گیرد و به محض بازگشایی مسیر بقیه مناطق هم خدمات صورت گیرد.

 

انتهای پیام/

نظر شما