شناسهٔ خبر: 55589595 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایبنا | لینک خبر

رئیس جهاد دانشگاهی استان زنجان:

پنجم مهرماه آخرین مهلت ارسال آثار به سوگواره ملی عاشورائیان است

رئیس جهاد دانشگاهی استان زنجان با اشاره به برگزاری ششمین سوگواره ملی عاشورائیان در زنجان، آخرین مهلت ارسال اثر به این رویداد را پنجم مهر‌ماه اعلام کرد.

صاحب‌خبر -
کامران جعفری، رئیس جهاد دانشگاهی استان زنجان در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران‌(ایبنا) در زنجان گفت: ششمین سوگواره ملی «میعادگاه عاشورایی دانشجویان» به همت معاونت فرهنگی جهاد دانشگاهی استان زنجان برگزار می‌شود.

وی با اشاره به اینکه محورهای عمومی سوگواره ملی میعادگاه عاشورایی دانشجویان در بخش‌های شعر عاشورایی، عکس عاشورایی و قطعات صوتی‌(مداحی، بازخوانی نواها و نوحه‌های قدیمی آذری و فارسی) است، افزود: بخش ویژه سوگواره نیز شامل پیام نهضت عاشورا شامل امر به معروف و نهی از منکر، جهاد تبیین، نماز اول وقت و نقش عاشورا در دوران دفاع‌مقدس است.

رئیس جهاد دانشگاهی استان زنجان گفت: تولید محتوای فرهنگی فاخر و محصولات رسانه‌ای قابل عرضه در فضای مجازی و رسانه‌های کشور، تشویق نسل جوان برای تولید محصولات متنوع با محوریت فرهنگ ‌عاشورایی و استفاده از ابزار هنر برای ترویج فرهنگی دینی از اهداف برگزاری سوگواره ملی عاشورائیان است.

تولید محتوای فرهنگی فاخر و محصولات رسانه‌ای قابل عرضه در فضای مجازی و رسانه‌های کشور، تشویق نسل جوان برای تولید محصولات متنوع با محوریت فرهنگ ‌عاشورایی و استفاده از ابزار هنر برای ترویج فرهنگی دینی


جعفری با بیان اینکه مهلت ارسال آثار به این سوگواره پنجم مهرماه اعلام شده است، اضافه کرد: شرط شرکت در این سوگواره دانشجو بودن افراد است یا حداکثر یک سال از زمان فارغ‌التحصیلی آن‌ها گذشته باشد.

رئیس جهاد دانشگاهی استان زنجان افزود: سوگواره ملی عاشوراییان با مشارکت حسینیه اعظم زنجان، ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر استان زنجان، سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری زنجان، اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع‌مقدس استان زنجان و حوزه هنری زنجان برگزار می‌شود.

وی با اشاره به مشارکت قابل توجه دانشجویان در این سوگواره گفت: تعداد آثار ارسالی به پنجمین دوره این سوگواره 3 هزار و 18 اثر بود.

رئیس جهاد دانشگاهی استان زنجان افزود: از آثار دوره‌های گذشته، کتاب‌هایی در قالب مجموعه شعر، مجموعه عکس و مجموعه آثار به چاپ رسیده و چند مجموعه رسانه‎ای هم تولید شده است.

برچسب‌ها:

نظر شما