شناسهٔ خبر: 55589298 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

مهمترین شایعات فضای مجازی در هفته گذشته

در این گزارش نگاهی به مهمترین شایعات منتشر شده هفته گذشته انداخته‌ایم.

صاحب‌خبر -

هفته گذشته فضای رسانه‌ای و مجازی کشورمان شایعات زیادی را به خود دید از شایعه درگیری مرزی ایران و طالبان تا شایعه هک خبرگزاری فارس؛ در ادامه نگاهی به مهمترین شایعات هفته گذشته می‌اندازیم.

* درگیری مرزی ایران و طالبان

در هفته گذشته شایعه درگیری مرزی ایران و طالبان در تایباد در فضای مجازی دست به دست شد، اما معاون استاندار خراسان رضوی با رد این شایعه گفت: هیچگونه درگیری مرزی در خراسان رضوی با نیرو‌های طالبان در مرز افغانستان رخ نداده است. هدف از انتشار این نوع اخبار ایجاد خدشه بر روابط پایدار مرزی بین ایران و افغانستان در محدوده خراسان رضوی است و در حال حاضر تعاملات مرزی بین ایران و حاکمیت کنونی افغانستان در جریان است.

بیشتربخوانید:

گزارش سوخته شبکه سعودی "اینترنشنال" از یک پرونده خودرویی که متهمان آن محکوم شده‌اند

* شایعه هک خبرگزاری فارس

برخی رسانه‌ها شامگاه یکشنبه هفته گذشته از هک خبرگزاری فارس توسط یک گروه هکری وابسته به رژیم صهیونیستی خبر دادند.

مهمترین شایعات فضای مجازی در هفته گذشته

مهمترین شایعات فضای مجازی در هفته گذشته

اما گروه فنی خبرگزاری فارس با رد این شایعه اعلام کرد: وب سایت خبرگزاری فارس معمولاً به صورت روزانه مورد حمله سایبری از خارج کشور قرار می‌گیرد، اما تاکنون این حملات نتوانسته خللی در سرویس‌دهی خبرگزاری فارس ایجاد کند و سایت خبرگزاری فارس به آدرس Farsnews.ir بدون هیچ مشکلی در دسترس است.

* تقدیر معاون رییس جمهور از جانی دپ!

انتشار تصویر یکی از عزاداران مراسم سوگواری سیدالشهدا با جانی دپ بازیگر هالیودی واکنش‌هایی را در فضای مجازی در پی داشت. پس از انتشار این تصویر توییتی به نقل از مخبر معاون اول رییس‌جمهور با مضمون تقدیر از حضور او منتشر شد.

مهمترین شایعات فضای مجازی در هفته گذشته

این درحالی است که بار‌ها اعلام شده، معاون اول رئیس جمهور در توییتر هیچ صفحه‌ای ندارد.

* تکذیب مصاحبه اسکوچیچ علیه برانکو

در ابتدای هفته نیز مصاحبه‌ای از اسکوچیچ سرمربی کنونی تیم ملی فوتبال کشورمان علیه برانکو (مربی سابق پرسپولیس و تیم ملی ایران) منتشر شد که به سرعت فضای مجازی را فراگرفت. در این گفتگو سرمربی تیم‌ملی در واکنش به صحبت‌های ایوانکوویچ گفته: اصلا برانکو کیست؟ صحبت‌هایش برایم مهم نیست. من روی کار خودم متمرکز هستم، اما بررسی‌ها از فدراسیون فوتبال نشان داد که این مصاحبه ساختگی بوده و صحت نداشته است.

مهمترین شایعات فضای مجازی در هفته گذشته

* ایجاد محدودیت و ممنوعیت برای دو هیئت عزاداری در یزد

شایعه ایجاد محدودیت و ممنوعیت برای دو هیئت عزاداری در یزد هم شایعه‌ای بود که در هفته گذشته منشر شد، اما سازمان تبلیغات اسلامی عنوان کرد: این دو هیئت مانند ۷۰ هیئت دیگر، درخواست پوشش پخش زنده از صداوسیما را دارند، اما از انجام هماهنگی‌ها قبل از اجرا، امتناع می‌کنند؛ به همین دلیل به طور طبیعی در برنامه پخش زنده قرار نگرفته‌اند.

مهمترین شایعات فضای مجازی در هفته گذشته

* شایعه اخراج دسته جمعی خبرنگاران ایرنا

درحالی عده‌ای شایعه اخراج دسته جمعی خبرنگاران ایرنا را مطرح کردند که محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در حاشیه جلسه چهارشنبه هیات دولت در مورد اخراج خبرنگاران خبرگزاری دولت گفت: هیچ اخراجی در خبرگزاری ایرنا نداشتیم، بحث تعدیل مربوط به همکارانی بودند که حق التحریر کار میکردند.

منبع: فارس

نظر شما