شناسهٔ خبر: 55588754 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

برگزاری هفتمین دوره اردوی جهادی وَتَر با هدف محرومیت‌زدایی آموزشی

مسؤول هفتمین اردوی تدریس جهادی وَتَر در گفت‌وگو با خبرگزاری فارس به تشریح اهداف یازده‌گانه این اردو که در راس آن محرومیت‌زدایی آموزشی از مناطق محروم است، پرداخت.

صاحب‌خبر -

حمیدرضا معروفخانی مسئول اردوی جهادی وَتَر در گفتگو با خبرنگار تشکل‌های دانشگاهی خبرگزاری فارس در خصوص هفتمین دوره اردوی تدریس جهادی وَتَر گفت: این دوره با اهداف یازده‌گانه مدنظر خود که در رأس آن محرومیت‌زدایی آموزشی از مناطق محروم است در راستای رسالت معلمی خود به همت جامعه اسلامی دانشجویان در دو مرحله کارگاه آموزشی _ توجیهی و فعالیت جهادگران در منطقه با حضور ۴۰ نفر از دانشجویان دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی، فرهنگیان و... در روستاهای محروم بخش جوادآباد شهرستان ورامین از تاریخ ۳۰ تیر الی ۱۱مرداد برگزار شد. 

معروفخانی افزود: در بخش اول به جهت آشنایی دانشجومعلمان با شیوه فعالیت و نکات تدریس در مناطق محروم، دوره آموزشی فشرده در طول سه روز با سرفصل‌هایی از جمله: معلم الگوی اسلامی، کارگروهی، انگیزه در کودکان و نوجوانان، چالش‌های تدریس در مناطق محروم، تجربه کلاس‌داری، تشویق یا تنبیه، رفاقت یا حکومت در کلاس و اصول یادداشت‌نویسی با حضور اساتید برجسته دانشگاه و فعال در حوزه آموزش و پرورش در دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی برگزار شد.

وی ادامه داد: در بخش دوم به مدت ۱۰ روز با حضور فعال جهادگران در روستاهای جوادآباد، محمدآباد، دمزآباد، طغان، حصارحسن بیک، حصاربالا، خاوه و قلعه‌بلند کلاس‌های درسی جبرانی مختلفی در پایه‌های ابتدایی، متوسطه اول و دوم برای دانش‌آموزانی که به سبب شیوع کرونا، کمبود امکانات و عدم وجود شرایط مساعد دچار افت درسی یا ترک تحصیل شده بودند تشکیل شد.

معروفخانی با بیان اینکه در این دوره از اردوی تدریس جهادی وَتَر در مجموع ۳۱۵ نفر دانش آموز مورد تعلیم توسط جهادگران قرار گرفتند که از این بین ۱۷۸ نفر دختر و ۱۳۷ نفر از آنان را دانش‌آموزان پسر تشکیل می‌دادند تصریح کرد: جهادگران در دو نوبت صبح و بعدازظهر در مدارس به تدریس مشغول بودند و عصرها در مساجد روستاها متناسب با نیاز به برگزاری کلاس‌های فرهنگی و هنری و حلقه‌های تربیتی پرداختند.

مسئول اردوی جهادی وَتَر در ادامه گفت: از آنجایی که همواره تاکید ما بر تحول در نظام آموزش و پرورش است، لذا تلاش شد تا تمامی مطالب با شیوه‌ای نوین تدریس شود که هم آموزش را برای دانش آموزان جذاب‌تر کند و هم یادگیری را برای آنان تسریع بخشد و علاوه بر آن بر امر تربیت تاکیدات لازم را داشته باشد به همین سبب در کنار کلاس های درسی، حلقه های دیگری در قالب‌های گوناگون تشکیل شد تا مفاهیم دینی و اخلاقی به دانش‌آموزان آموزش داده شود و بتوان تا حد ممکن بر فضای فرهنگی و اجتماعی منطقه اثرگذاری داشت.

وی افزود: از آنجایی که بانوان به ویژه مادران در تربیت فرزندان و فرهنگ‌سازی جامعه نقش ویژه‌ای دارند، حلقه‌های مجزایی به جهت مشاوره خانواده و توانمندسازی زنان روستا ایجاد شد و همچنان نیز ادامه دارد.

معروفخانی در پایان خاطر نشان کرد: طی مدت حضور جهادگران در منطقه بازدیدهایی از جانب فرمانداری، بخشداری، امام‌جمعه، رئیس اداره آموزش و پرورش شهرستان‌های تهران، رئیس دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی و سایر مسئولین مربوطه صورت پذیرفت و در روز آخر از اردوی جهادی نمایشگاهی از تمام فعالیت‌های هنری دانش‌آموزان ایجاد شد که مورد استقبال خانواده‌ها، معلمان، مسئولین منطقه و... قرار گرفت.

انتهای پیام/ ت 43

نظر شما