شناسهٔ خبر: 55587948 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

مروجی که ترویج کتاب‌خوانی را از دو کارتن کتاب آغاز کرد

زهرا عبدی ترویج کتاب‌خوانی را از دو کارتن کتاب در روستای جمکران شروع کرد و حالا صاحب کتابخانه‌ای در این منطقه است.

صاحب‌خبر -

زهرا عبدی، مروج کتاب‌خوانی از استان قم در برنامه «کتاب‌بان» از رادیو فرهنگ گفت: من از سال ۱۳۹۵ با هزینه شخصی خودم اسکلت ساختمانی را خریدم که علاوه‌بر کتابخانه، بتوانم کارگاه‌ها و کلاس‌های هنری برای بچه‌ها برگزار کنم.

عبدی گفت: ابتدا انگیزه اصلی من تاسیس کتابخانه بود. چون من به واسطه همکاری که با موسسه خیریه ایتام داشتم، با این منطقه آشنا شدم و دیدم که چقدر بچه‌ها کتاب‌هایی را که در کارگاه‌ها بهشان می‌دهم، دوست دارند. به همین دلیل خواستم کار ماندگار‌تری را داشته باشم. چون ساختمان کتابخانه به بچه‌ها این اطمینان را می‌دهد که این‌کار، کار با ثبات و دائمی است.

این مروج کتاب‌خوانی گفت: در ابتدای شروع کارم هم از دو کارتن کتاب شروع کردم. چون خودم نمی‌دانستم که ممکن است چه واکنش‌هایی را ببینم. ولی خداروشکر استقبال بچه‌ها و مردم به من انگیزه داد تا بیشتر در این زمینه کار کنم. ما برای بچه‌ها قصه‌گویی، داستان‌نویسی، معرفی کتاب، آشنایی با نویسندگان و... داریم.

وی در پاسخ به این سوال که از چه راهکاری برای نزدیکی کودکان به کتاب استفاده کردید، گفت: از آنجایی که اینجا منطقه محروم است و مردم این منطقه به دلیل مسائل اجتماعی و محیط خانوادگی با کتاب آشنا نیستند، از بازی‌های فکری، نقاشی و قصه‌گویی استفاده کردم. به عنوان مثال، گاهی بچه‌ها نمی‌خواهند کتاب بخوانند که من توصیه می‌کنم در کتاب، رنگ‌آمیزی کنند. چراکه حضور در آن فضا، کودکان را برای کتاب‌خوانی آماده می‌کند.

نظر شما