شناسهٔ خبر: 55587510 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: آریا | لینک خبر

انتقاد فرماندار ميانه از خرابي گاه و بيگاه قطار ميانه ـ تهران

صاحب‌خبر -
انتقاد فرماندار ميانه از خرابي گاه و بيگاه قطار ميانه ـ تهران

خبرگزاری آریا- فرماندار ویژه شهرستان میانه گفت: خرابی‌های گاه و بیگاه قطار‌های میانه- تهران بیشتر از حد متعارف است و باید رفع شوند.
به گزارش خبرنگار ما در تبریز؛ مسعود سعادتی در نشستی با مدیر کل راه آهن شمال غرب کشور و مدیرعامل مجتمع فولاد میانه خواستار تسهیل در رفت و آمد مردم با کاهش مشکلات در حوزه راه آهن شده افزود: خرابی‌های گاه و بیگاه قطار میانه-تهران، مسافرین میانه‌ای را در شهر‌های دیگر سرگردان می کند که این موضوع با جدیت حل شود.

وی با بیان اینکه ورودی راه آهن نیز در شان شهرستان نبوده و جلوه بدی دارد گفت: باید با همکاری راه آهن، شرکت فولاد، شهرداری و راهداری این بخش از ورودی شهر میانه در خور شان مردم و مسافرین باشد.

مدیر کل راه آهن استان آذربایجان شرقی نیز در این نشست که به منظور توافق بر سر تغییر مسیر خروجی ایستگاه میانه برگزار شد گفت: گذرگاه یا سوزنبانی که خروجی ایستگاه میانه به سمت فولاد و تبریز محسوب می‌شود با افزایش ترافیک و تردد قطار‌ها در شبانه روز مواجه شده که این امر زمینه ساز حوادث و خطرات شده و ما در صدد تغییر مسیر هستیم.

صفری با حضور در شهرستان میانه طی گفتگویی اختصاصی افزود: سعی داریم با کمک حوزه شهری این مسیر را که آبستن حوادث است به مسیر جدید یعنی جاده اختصاصی فولاد تغییر دهیم البته محلی‌ها از مسیر قبلی استفاده خواهند کرد و سایرین می‌توانند از مسیر اختصاصی فولاد تردد کنند تا شاهد کاهش ترافیک و حوادث احتمالی باشیم.

وی اضافه کرد: این طرح اخیرا پیشنهاد شده و بنا به دستور فرماندار ویژه شهرستان مقرر شده به صورت کنسرسیوم راه آهن استان؛ مجتمع فولاد میانه و حوزه شهری در اجرای این طرح مشارکت کنند.

صفری در خصوص خرابی‌های گاه و بیگاه قطار‌های میانه در مسیر‌های حرکتی تصریح کرد: این موضوع مختص قطار‌های میانه نبوده و مشکلی است که برای تمامی قطار‌ها ممکن است رخ بدهد و خوشبختانه درصد خرابی قطار‌های میانه کم است، اما ضمن عذرخواهی از مردم بابت این مشکلات سعی کرده و خواهیم کرد بهترین دیزل‌ها را به قطار‌ها اختصاص دهیم.

نظر شما