شناسهٔ خبر: 55583768 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: افکارنیوز | لینک خبر

امیرحسین سمیعی درگذشت ابراهیم قنبری مهر را تسلیت گفت

معاون هنری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران با انتشار متنی درگذشت ابراهیم قنبری‌مهر نوازنده و استاد پیشکسوت ساز سازی را تسلیت گفت.

صاحب‌خبر -

امیرحسین سمیعی معاون هنری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران روز شنبه بیست و دوم مرداد ماه با انتشار متنی درگذشت ابراهیم قنبری مهر نوازنده و استاد پیشکسوت ساز سازی را تسلیت گفت.

در پیام سمیعی آمده است:

موسیقی ایران امروز فقدان استادی را تجربه کرد که نامش با مهر و مهربانی گره خورده و عمر پر ثمرش در خدمات بی‌شمار به موسیقی و هنر ساز سازی این مرز و بوم سپری شده است.

ابراهیم قنبری مهر استادی خلاق و توانمند در زمینه ساخت، ابداع و اصلاح سازهای موسیقی ایران بود. او نزد استادان برجسته‌ای از جمله زنده‌یاد ابوالحسن صبا، سورن آراکلیان و اتی ین واتلو رمز و راز ساخت ساز را فرا گرفت.

بازسازی و ساخت انواع سازهای ایرانی و ساخت قیچک های آلتو و باس، رباب شهری از جمله فعالیت‌های شایان ایشان بوده است.

امیرحسین سمیعی درگذشت ابراهیم قنبری مهر را تسلیت گفت

مشوق ایشان در زمینه ساخت ویلن استاد ابوالحسن صبا بوده و در این مسیر تا آنجا پیش می‌رود که ویلن‌های ساخت دست ایشان از شهرتی جهانی برخوردار می‌شود.

این ضایعه بزرگ را به جامعه موسیقی ایران و خانواده ارجمند قنبری مهر تسلیت عرض نموده، برای ایشان علو درجات و شادی روح و برای خاندان ارجمند قنبری مهر صبر و بردباری از درگاه خالق بی همتا خواستارم.

نظر شما