شناسهٔ خبر: 55582974 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایمنا | لینک خبر

راز سرخوشی سردار همدانی! 

«بعد از گذشت سه سال فرماندهی میدانی نبردهای ضد تکفیری درسوریه، به کشور برگشت. چند روز بعد، با او در خانه حسین بهزاد دیدار تازه کردیم. عجیب سرخوش بود. پرسیدم: حاج‌آقا؛ قضیه چیه؟ خیلی سرکیف هستید! گفت…»

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار ایمنا، سردار شهید حاج‌حسین همدانی که از او به عنوان «بزرگ‌ترین فرماندهان جنگ سوریه»، «نابغه جنگ‌های ناهم‌تراز در غرب آسیا» و «مرد شماره دو سپاه» یاد می‌شود، در کنار حاج‌احمد متوسلیان، شهید محمدابراهیم همت و شهید محمود شهبازی از بنیانگذاران تیپ ۲۷ محمد رسول‌الله (صلی‌الله‌علیه‌وآله‌وسلّم) شناخته می‌شود.

حاج‌حسین همدانی که قبل از پیروزی انقلاب اسلامی در امر مبارزه فعال بود، در دوران پس از جنگ تحمیلی، مسئولیت‌های متعددی در سپاه و بسیج داشته است؛ فرماندهی سپاه پاسداران استان همدان، فرماندهی لشکر ۲۷ محمد رسول‌الله (ص) و سپاه پاسداران تهران و مشاور فرمانده کل سپاه، بخشی از مسئولیت‌های او بوده است.

وی در سال ۱۳۹۰ به عنوان فرمانده راهبردی در میدان نبرد سوریه حاضر شد. او در آنجا به «ابووهب» معروف بود. تشکیل گروه‌های دفاع مردمی ایده او برای نجات سوریه از بحران بوده است. حاج‌حسین همدانی سرانجام روز شانزدهم مهرماه سال ۱۳۹۴ در مسیر استان حماء در جنوب‌شرقی حلب به شهادت رسید.

گلعلی بابایی، یکی از نویسندگان مطرح دفاع مقدس در یادداشت کوتاهی از خاطرات خود با سردار شهید حاج حسین همدانی نوشت: «بعد از گذشت سه سال فرماندهی میدانی نبردهای ضد تکفیری در سوریه، به کشور برگشت. چند روز بعد، با او در خانه حسین بهزاد دیدار تازه کردیم. عجیب سرخوش بود. پرسیدم: حاج آقا؛ قضیه چیه؟ خیلی سر کیف هستید! گفت: امروز همراه حاج‌قاسم برای تقدیم گزارش آخرین وضعیت سوریه، به بیت رهبری رفتیم. بعد از تشریف‌فرمایی آقا، حاج‌قاسم شروع به صحبت کرد و اسمی هم از بنده برد. ناگهان حضرت آقا رو کرد به من و فرمود: آقای همدانی! عرض کردم: بفرمائید. آقا فرمود: طی این سه سالی که از جنگ سوریه گذشته، من در غالب قنوت نمازهایم، شما را به اسم، دعا کرده‌ام!. حاجی با چشمانی اشکبار از شوق گفت: "به خدا قسم؛ با شنیدن همین فرمایش آقا، کل خستگی آن سه سال سرتاسر مصیبت و رنج، یک‌جا از تن و جانم بیرون رفت!»

نظر شما