شناسهٔ خبر: 55581457 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: خبرآنلاین | لینک خبر

پیش‌بینی جالب نایب رییس اتحادیه طلا از قیمت‌ها/ طلا و سکه ریخت

نایب رییس اتحادیه طلا و جواهر گفت: باتوجه به وضعیت اقتصاد داخلی و افزایش ارزش ریال، شرایط مثبت و مساعد است و سبب شده این روزها نه‌تنها شاهد افزایش قیمت‌ها نباشیم، بلکه قیمت‌ها کاهش هم داشته باشند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، به دنبال کاهش قیمت دلار در بازار، قیمت طلا نیز طی یک هفته گذشته روند نزولی به خود گرفت. این در شرایطی است که بازار تقریبا در سه روز اول هفته در تعطیلی به سر می‌برد، اما در روزهای پایانی هفته همراه با کاهش قیمت دلار، بازار طلا نیز عملکردی منفی داشت.

گزارش‌ها نشان می‌دهد که طی یک هفته گذشته هر گرم طلای ۱۸ عیار در حدود ۹۰۰ تومان کاهش قیمت داشت و در حال حاضر در بازار با قیمت یک میلیون و ۳۷۳ هزار تومان به فروش می‌رود.

همچنین در آخرین معاملات روز پنج‌شنبه هفته، قیمت سکه طرح قدیم ۱۴ میلیون و ۱۰۰ هزار تومان بود که به‌طور متوسط ۵۰ هزار تومان نسبت به ابتدای هفته کاهش قیمت داشته است. سکه طرح جدید نیز با ۲۵۰ هزار تومان کاهش به نسبت ابتدای هفته، در پایان هفته ۱۴ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان قیمت داشت و در حقیقت حباب آن کاهش پیدا کرده است.

در این میان، بررسی روند بازار ارز حاکی از آن است که قیمت دلار طی روزهای چهارشنبه و پنج‌شنبه هفته گذشته در کل افت ۸۳۰ تومانی را تجربه کرده و با تغییر کانال، به قیمت ۳۰ هزار و ۹۱۰ کاهش قیمت داشته است. در روز سه‌شنبه گذشته هر دلار آمریکا ۳۱ هزار و ۷۴۰ تومان قیمت داشت.

با توجه به این شرایط بازار طلا و سکه، تحلیلگران بازار معتقدند در صورتی که انتشا اخبار مثبت از مذاکرات برجام ادامه داشته باشد، باید منتظر ریزش بیشتر قیمت طلا و سکه باشیم.

در این خصوص محمد کشتی‌آرای، نایب رییس اتحادیه طلا و جواهر پیش‌بینی کرده است: باتوجه به تحولات سیاسی که پیش‌رو داریم و با ادامه روند مذاکرات مطابق صحبت‌ها و تاثیر مثبت آن و همچنین افزایش عرضه ارز به بازار که منجر به کاهش ثبات و حتی کاهش نرخ ارز آزاد شده است، افزایش قیمت سکه و طلا دور از انتظار باشد.

وی به ایسنا توضیح داد: باتوجه به وضعیت اقتصاد داخلی و افزایش ارزش ریال، شرایط مثبت و مساعد است و سبب شده این روزها نه‌تنها شاهد افزایش قیمت‌ها نباشیم، بلکه قیمت‌ها کاهش هم داشته باشند.

۲۲۳۲۲۵

نظر شما