شناسهٔ خبر: 55581334 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

هفته نخست لیگ برتر فوتبال؛

تقابل دوباره تارتار و گل‌محمدی/ استارت رسمی بردیف با تراکتور

امیرعلی عوض‌پور

هفته اول رقابت‌های لیگ برتر با انجام ۳ بازی دیگر پیگیری می‌شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایسنا، هفته اول رقابت‌های لیگ برتر فوتبال، امروز (شنبه) با انجام ۳ بازی دیگر پیگیری می‌شود که در مهم‌ترین این بازی‌ها، ذوب‌آهن به مصاف پیکان می‌رود. همچنین تیم فوتبال تراکتور با هدایت بردیف قرار است استارت کار خود را در تقابل با تیم فوتبال گل‌گهر سیرجان پیش ببرد.

در ادامه برنامه روز دوم هفته اول مسابقات لیگ برتر به شرح زیر است:

ذوب‌آهن - پرسپولیس

زمان: ساعت ۱۹:۳۰

مکان: ورزشگاه فولادشهر

غایبان

ذوب‌آهن:

پرسپولیس: یحیی گل‌محمدی، مرتضی پورعلی گنجی

رتبه فصل گذشته

ذوب‌آهن: ۳۷ امتیاز - هفتم

پرسپولیس: ۶۳ امتیاز - دوم

نکته:‌ سرخ‌پوشان پایتخت پیش فصل خود را با فراز و نشیب‌های قابل توجهی گذراندند. این تیم در ابتدا قرار بود به اردوی ترکیه برود اما مشکلاتی که در روند شکل‌گیری این اردو پیش آمد، باعث شد تا این اردو برای شاگردان گل‌محمدی برگزار نشود. سرخ‌ها در پنجره نقل و انتقالات بازیکنان شاخصی را همچون علیرضا بیرانوند، مرتضی پورعلی گنجی، سعید صادقی، سروش رفیعی، گیورگی گولسیانی و دانیال اسماعیلی‌فر را توانستند جذب کنند. البته پرسپولیس در جذب مهاجم‌های مد نظر خود در پنجره نقل و انتقالات با مشکلات زیادی روبه‌رو شد و این مساله در روند آماده‌سازی تیم تاثیرگذار بود. در مقابل ذوب‌آهن که با مهدی تارتار قرار است فصل آینده را پیش ببرد، با  جذب بازیکنانی همچون نادر محمدی و تمدید با بازیکنان مد نظر، امیدوار است تا روند متفاوتی را نسبت فصول گذشته از خود برجای بگذارد. یکی از حواشی مشترک ذوب‌آهن و پرسپولیس در پنجره نقل و انتقالات، انتقال سینا سعیدی‌فر از جمع سبزپوشان اصفهانی به سرخ‌پوشان بود و این مساله باعث حواشی و دعواهای مختلفی میان ۲ باشگاه شد.

نظر سرمربیان تیم‌ها پیش از بازی: 

حسین پاشایی، مربی ذوب‌آهن: ما سعی کردیم تیم خودمان را حفظ کنیم و با توجه به بودجه باشگاه تیم خود را بستیم. تمرینات خوبی انجام دادیم و با انگیزه برای بازی هستیم. امیدوارم سه امتیاز بازی را بگیریم و شروع خوبی داشته باشیم. پرسپولیس هم تیم خوبی است و کادر فنی قوی دارد. با توجه به شناختی که همه از دو سرمربی دارند، بازی تاکتیکی را پیشبینی می‌کنیم.

فولاد - صنعت نفت آبادان

زمان: ساعت ۲۰:۳۰

مکان: ورزشگاه شهدای فولاد

غایبان
فولاد:

صنعت نفت آبادان:

رتبه فصل گذشته

فولاد: ۴۹ امتیاز - پنجم

صنعت نفت آبادان: ۳۶ امتیاز - دهم

نکته:‌ تیم فوتبال فولاد خوزستان، یکی از فعال‌ترین تیم‌ها در پنجره نقل و انتقالات بود. جواد نکونام با قطعی شدن حضور در جمع فولادی‌ها سعی کرد تا تیم خود را برای این فصل از مسابقات قوی ببندد. این تیم با بازیکنان شاخصی همچون، فرشید اسماعیلی، اشکان دژاگه، کریستفر کنت و علی قربانی به توافق رسید و با جذب وریا غفوری، یکی از مهم‌ترین رویدادهای این پنجره نقل و انتقالاتی را رقم زد. در مقابل صنعت نفت آبادان که رضا پرکاس به عنوان سرمربی جدید این تیم معرفی شده است، امیدوار است تا در فصل آینده روند متفاوتی را نسبت به فصل گذشته رقم بزند. امید حامدی‌فر و حسین زواری از جمله بازیکنان صنعت نفت آبادان بودند که در پنجره نقل و انتقالاتی به استقلال پیوستند.

نظر سرمربی‌های تیم‌ها پیش از آغاز بازی:

رضا پرکاس، سرمربی صنعت نفت آبادان: خواسته و اعمال شخص با امکان پذیز بودن آن متفاوت است. انسان باید بلندپرواز باشد و آرزو کردن جرم نیست. وقتی کسی در جام جهانی شرکت کند می‌خواهد قهرمان شود و تلاش می‌کند. ما هم تیمی نیستیم که برای بقا بجنگیم یا اینکه بخواهیم جزو ۱٠ تیم باشیم. اگر خوب فوتبال بازی کنیم هیچ چیزی دور از دسترس نیست حتی قهرمانی. اما باید بسیار تلاش کنیم زیرا در لیگ همه برای جایگاه بهتر و بالاتر تلاش می‌کنند.

جواد نکونام، سرمربی فولاد: دوست داریم همه بازی ها با تماشاگر باشد و هواداران به استادیوم بیایند و لذت ببرند و همه جای دنیا همین است. اما با توجه به شرایط، فعلاً هفته اول بدون تماشاگر است و این علی رغم میل همه تیم ها است. ما هم درخواست مان بر این است که بازی های اول دور برگشت بدون تماشاگر باشد و باشگاه باید این موضوع را پیگیری کند که نمی دانم پیگیری کرده است یا خیر. هواداران نیایند بازی‌ها برایمان سخت خواهد بود اگر عدالت است باید برای همه یکسان باشد. 

گل‌گهر سیرجان - تراکتور

زمان: ساعت ۲۰:۳۰

مکان: ورزشگاه امام علی سیرجان

غایبان

گل‌گهر سیرجان:

تراکتور:

رتبه فصل گذشته

گل‌گهر سیرجان: ۵۱ امتیاز - چهارم

تراکتور: ۳۱ امتیاز - سیزدهم

نکته: تیم فوتبال تراکتور در این فصل از مسابقات روی نیمکت خود یک مربی باتجربه به نام بردیف را می‌بیند. هواداران تراکتور با حضور این مربی و جذب بازیکنان مد نظر کادر فنی امیدوار هستند تا ناکامی‌های فصل گذشته خود را جبران کنند. در مقابل گل‌گهر سیرجان و شاگردان امیرقلعه‌نویی نیز در پنجره نقل و انتقالات عملکرد نسبتا مناسبی داشتند و با جذب و تمدید با بازیکنان مد نظر خود، برای لیگ ۲۲، می‌خواهند روزهای متفاوتی را رقم بزنند.

نظر سرمربی تیم‌ها پیش از آغاز بازی:

امیر قلعه‌نویی، سرمربی گل‌گهر: اردوی ترکیه اردوی خوبی بود و بازی دوستانه آخر ما به ما کمک کرد. از باشگاه‌ها ممنون هستیم که برای حفظ شاکله تیم زحمات زیادی کشید. شاید بخواهیم تا پایان نقل و انتقالات یک یا دو بازیکن جذب کنیم اما چیزی که بود، در اردوی ترکیه به چیزی که می‌خواستیم رسیدیم.

بردیف، سرمربی تراکتور: ما تمام برنامه‌ریزی‌ها برای آماده‌سازی تیم را به نحو احسن انجام دادیم و از این حیث رضایت دارم. امیدوارم زحمت‌های بازیکنان نتیجه بدهد. گل گهر تیم خوبی است، بازی‌های فصل گذشته این تیم را تماشا کرده‌ام. آنان امسال بازیکنان جدیدی به خدمت گرفته‌اند و کارهای ترکیبی و بازی خوبی به نمایش می‌گذارند. گل گهر بازیکنان شاخصی دارد که می‌توانند بازی را کنترل کنند.

برنامه روز دوم هفته نخست رقابت‌های لیگ برتر به شرح زیر است:

ذوب‌آهن - پرسپولیس ساعت ۱۹:۳۰

فولاد - صنعت نفت آبادان ساعت ۲۰:۳۰

گل‌گهر سیرجان - تراکتور ساعت ۲۰:۳۰

انتهای پیام

نظر شما