شناسهٔ خبر: 55580634 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تحلیل بازار | لینک خبر

رئیسی:

دور دوم سفرهای استانی با رویکرد متفاوتی انجام می شود/ تصویب ۲۱۶ مصوبه برای کرمان

کرمان- رئیس جمهور گفت: نحوه سفرها در دور دوم متفاوت خواهد بود در سفرهای دور اول موارد ضروری دنبال شد و در سفرهای بعد ضمن پی گیری مصوبات، گام های بلندتری برای پیشرفت کشور برداشته خواهد شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار بازار، حجت الاسلام ابراهیم رئیسی جمعه شب در نشست خبری با اصحاب رسانه کرمان گفت: سفر کرمان حسن ختام دور اول سفرهای استانی است و برای دور دوم برنامه ها اعلام خواهد شد.

وی ادامه داد: نحوه سفرها در دور دوم متفاوت خواهد بود در سفرهای دور اول موارد ضروری و فوری دنبال شد و در سفرهای بعد ضمن پی گیری مصوبات، گام های بلندتری برای پیشرفت کشور برداشته خواهد شد.

رئیس جمهور در خصوص تفویض اختیارات به استان ها اظهار کرد: در این زمینه به وزیران اعلام کرده ام که اختیارات مورد نیاز استانداران به آنها واگذار شود ضمن اینکه مواردی که ضرورت دارد را در دولت مطرح می کنیم و اختیارات به استانداران تفویض می شود.

رئیسی با اشاره به ظرفیت های فراوان معدنی کرمان گفت: کرمان استانی معدنی و بهشت معادن است و حتما اختیارات مورد نیاز در این حوزه به استان تفویض خواهد شد تا مسئولان استانی بتوانند اقدامات لازم را برای فعال کردن معادن انجام دهند.

وی در خصوص برنامه دولت برای تامین آب استان کرمان گفت: طرح های آبرسانی استان کرمان شامل آبرسانی به شهرهای بم و بروات، تکمیل آبرسانی به شهرهای زرند، کرمان و سیرجان، تکمیل طرح انتقال آب به شهرهای شمالی، تکمیل سدهای استان، تکمیل بند خاکی شهرستان عنبرآباد، احیای و مرمت قنوات استان، اجرای ۳۵۰ کیلومتر خطوط انتقال آب در شمال استان و... است.

رئیسی گفت: تصور ما بر این است که مساله آب علیرغم کمبود نزولات آسمانی در مناطقی از کشور، اگر مدیریت خوبی انجام شود حتما این مشکلات کاهش پیدا می کند.

وی اظهار کرد: در استان کرمان هم با دو مساله کمبود و مدیریت آب مواجه هستیم که برای مدیریت آب در دولت مانند مدیریت برق حساب ویژه ای باز کرده ایم.

رئیس جمهور با اشاره به قطعی برق در سال گذشته گفت: امسال با مدیریت مناسب شاهد قطعی برق در بخش خانگی نبودیم. در زمینه آب نیز باید همین روند پی گیری شود و مدیریت آب در دستور کار قرار گیرد. آب جزو محورهای با اولویت دولت است.

وی تعداد مصوبات سفر استان کرمان را  ۲۱۶ مورد اعلام کرد و افزود: در حوزه آب، خاک و کشاورزی ۶۲ مصوبه، زیربنایی ۳۳ مصوبه، بهداشت و درمان ۱۷ مصوبه، اشتغال ۱۲ مصوبه، رفاهی و اجتماعی ۱۹ مصوبه، صنعت و معدن ۶ مصوبه، انتظامی ۱۲ مصوبه داریم.

رئییس گفت: بسیار تاسف آور است که با وجود ذخایر عظیم معدنی شاهد بیکاری در کرمان هستیم. در استان معادن سهم استان ها پرداخت نمی کنند که مصوب کردیم که ۱۵ درصد درآمد آنها به استان برگردد.

وی گفت: اجرای مصوبات سفر به صورت جدی از سوی استاندار کرمان و معاون اجرایی رئیس جمهور پیگیری شود.

نظر شما