شناسهٔ خبر: 55580433 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

ربیعی: حاج ملک را برای داوری تیم مس انتخاب نکنند/ پنالتی ما را نگرفت

سرمربی تیم فوتبال مس رفسنجان گفت: از مسئولان می‌خواهم که حاج ملک را برای داوری بازی‌های تیم مس انتخاب نکنند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری فارس از مسجدسلیمان، محمد ربیعی بعد از تساوی یک بر یک مقابل نساجی مازندران اظهار داشت: بخاطر غیبتم در نشست خبری قبل از بازی عذرخواهی می‌کنم. روز خبرنگار هم تبریک می‌گویم. به تیم نساجی هم تیم مدیریتی و هم کادرفنی خسته نباشید می‌گویم. مطهری از مربیان فنی و با شخصیت هستند. در نیمه اول دقایق ابتدایی را بهتر شروع کردیم از دقیقه 15 تا 30 بازی خیلی معمولی بود اما در 15 دقیقه آخر نیمه اول نساجی خیلی خوب بازی کرد اما در نیمه دوم ما تیم برتر میدان بودیم و موقعیت‌های زیادی ایجاد کردیم. هرچند یک گل خوردیم اما به بازی برگشتیم گل خوبی زدیم و می توانستیم گل‌های بیشتری هم بزنیم. 

وی افزود: چندین فرصت را هم از دست دادیم، اگر در نیمه اول بازی خوب نبودیم، طبیعی بود زیرا تیم از بخش بدنسازی بیرون آمده بود، به همین دلیل تیم در نیمه اول کمی سنگین بود. در هر صحنه یک و نیم تا دو ثانیه تاخیر داشتیم. اما در نیمه دوم بدن‌ها رها شد و بازی بهتری انجام دادیم. نساجی هم تیم بسیار خوبی است. آنها بازی خوبی انجام دادند، اگر در مورد داوری هم سوال دارید به وقتش در مورد آن صحبت می‌کنم. 

ربیعی در مورد عملکرد پیرا که در اولین بازی توانست برای مس گلزنی کند، اظهار داشت: ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌نسبت به فصل گذشته 6-5 بازیکن از دست دادیم و 6-5 بازیکن جذب کردیم. ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌پیرا هم یکی از آن بازیکنان است و از زحمتی که پیرا کشیده است راضی هستیم. من قبلا هم گفته بودم برای هماهنگی نفرات جلوی زمین‌مان نیاز به زمان داریم و می‌توانیم هرچه جلوتر برویم شرایط هماهنگ بهتری داشته باشیم. فکر می‌کنم 8 تیم اول جدول فصل گذشته باضافه تراکتور در نقل و انتقالات خیلی خوب خودشان را تقویت کردند و این لیگ را جذاب‌تر می‌کند. 

سرمربی مس رفسنجان با اشاره به شرایط داوری مسابقه گفت: قبل از اینکه به نشست خبری بیایم چند صحنه مشکوک را دوباره دیدم که اگر اینجا صحبتی می‌کنم، آگاهی داشته باشم و خودم را مدیون کلامم نکنم و در مورد دیگران قضاوت نکنم. در مورد گل نساجی باید بگویم ابتدا مهاجم حریف در آفساید قرار داشت و بعد از آن هم پنالتی اعلام شد که آن هم پنالتی نبود، چون در بحث شارژ کردن کارشناسان داوری به خوبی می‌دانند که اعمال نیرو خیلی مهم است ضمن اینکه قبل از آن هم آفساید بود و در شارژ هم اعمال نیرویی انجام نشد. فقط دستی به بدن بازیکن مهاجم گذاشته شد که این یک امر طبیعی است. من کریم اسلامی را به خوبی می‌شناسم، او بازیکن بسیار خوبی است و در پنالتی گرفتن خیلی تبحر دارد. این پنالتی اصلا پنالتی نبود و ما روی تبحر اسلامی این پنالتی را زدیم. 

وی افزود: در مورد پنالتی خودمان باید بگویم پنالتی که در نیمه اول روی شیمبا رخ را داد را نتوانستم دقیق ببینم، اما پنالتی که بعد از ضربه کرنر فرشید باقری به تیر دروازه زد، آقای حقیقی از پشت او را شارژ کرد و این صحنه صد درصد پنالتی بود. این سوت‌ها مهم است. متاسفانه باید بگویم در هیچ بازی از قضاوت حاج ملت در بازی‌های خاطره خوبی نداشتم. تمنا می‌کنم ایشان را برای قضاوت تیم‌های من انتخاب نکنند. همیشه در پایان مسابقاتی که او داور است به این قضاوت اعتراض داریم.

ربیعی گفت: او داور بسیار خوبی است، نمی‌خواهم حرفی بزنم اما اگر برای کمیته داوران مقدور است، این داور را انتخاب نکنند. از قبل هم شخص بنده این مسئله را گفته بودم. باشگاه هم به فدراسیون نامه زده بود. قطعا شاید اشتباهات سهوی داشته یا حداقل با این کلام خودم را آرام بکنم. ایشان آن چیزی که دیده گرفته، اما آن چه که من در فیلم دیدم، مشخص است که گل تیم نساجی آفساید بوده و یک پنالتی هم برای ما گرفته نشده است. این اتفاقات می‌توانست نتیجه بازی را چیز دیگری کند. این بازی نخست لیگ است، نمی‌خواهم با صحبت‌هایم تحت هیچ شرایطی تلاش و عملکرد بسیار خوب نساجی را به خصوص در نیمه اول زیر سوال ببرم.

سرمربی مس رفسنجان افزود: نساجی عالی بازی کرد، آقای سیف‌الله پور و همکارانشان را خیلی خوب می‌شناسم. آدم‌های خوب و سلامتی هستند، اما مشخصا حق تیم مس رفسنجان در بعد داوری خورده شد. این مسئله محرز است. چه پنالتی‌ای که برای حریف گرفته شد و چه پنالتی که برای ما گرفته نشد، همین مسئله می‌تواند روند بازی را تغییر بدهد. با این حال برای حاج ملک و تیم داوری‌شان آرزوی توفیق دارم. نگاه من این است که این داور اشتباه کرده است و هیچ نگاه دیگری نیست. انتظار و توقعم این است که با دقت بیشتری قضاوت کنند و جلوی اشتباهات داوران برای تمامی تیم‌ها گرفته شود.‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌

وی ادامه داد: امروز روز اول لیگ برتر است، خواهش می‌کنم از کمک داور دیگری استفاده کنید. این همه قانون سازمان لیگ برای سیستم حرفه‌ای‌سازی باشگاه‌ها می‌گذارد و تیم‌ها را مجاب می‌کند که‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ حرفه‌ای باشند. یکی از این قوانین می‌تواند الزام به آوردن کمک داور ویدئویی باشد که هیچ ذهنیتی برای منِ حقیر پیش نیاید‌ و وقتی بازی را هم باختم با توجیه الکی حرف نزنم، اما اکنون در ذهن خودم ما باید برنده این بازی می‌شدیم، به دلیل اشتباهات داوری این اتفاق نیفتاد. امیدوارم این سیستم ویدئویی داوری وارد ایران شود تا حقی از هیچ تیمی و هیچ کسی ضایع نشود و نتیجه بازی با عدالت در زمین تعیین شود.

انتهای پیام/

نظر شما