شناسهٔ خبر: 55577654 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

تجمع عاشورایی مردمان دیار امامزادگان ابراهیم و اسحاق(ع) + عکس و فیلم

مردم و مسؤولان دیار عالم پرور و سرزمین امامزادگان ابراهیم و اسحاق (ع) امروز در سوگ مولایشان امام حسین علیه‌السلام با نوحه‌سرایی و مدیحه خوانی اجتماعی انقلابی و عاشورایی برگزار کردند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری فارس از شفت، حمیدرضا دنیادیده- مردمان عالم پرور سرزمین امامزادگان ابراهیم و اسحاق علیه‌السلام اعم از زن و مرد، پیر و جوان و کودک و خردسال امروز با حضور گسترده و پرشور و شکوه خود در میدان انقلاب این شهر، انقلابی عاشورایی به پا کردند.

دلدادگان حسینی امروز نیز در شهر شفت با حضور و مدیحه‌سرایی ابوذر روحی، مداح «سلام فرمانده» بار دیگر هم‌نوا با انقلابیون نینوا شدند و در سوگ امام عاشقان و عارفان حضرت اباعبدالله الحسین علیه‌السلام بر سر و سینه کوفتند و اشک ماتم ریختند.

در اجتماع هزاران نفری مردم شفت که به همت قرارگاه جهادی پیشرفت فاطمیون و همچنین هیئت رزمندگان اسلام و دیگر هیآت مذهبی شهرستان به پا شده بود، حجت‌الاسلام‌والمسلمین سعید مهدوی، مدیرکل تبلیغات اسلامی گیلان به‌عنوان سخنران مباحثی را در رابطه بااخلاق در مکتب امام حسین علیه‌السلام، ولایتمداری و سیره امامین انقلاب در مردم‌داری را تبیین و تشریح کرد.

اجرای مدیحه‌سرایی و اقامه عزای حسینی،  برپایی مواکب حسینی و پذیرایی از زائران حقیقی مکتب حسینی و همچنین همخوانی همگانی سرود سلام فرمانده با خالق و خواننده این اثر جهانی از عمده برنامه‌هایی بود که در اجتماع عاشورایی مردم شهرستان شفت اجرا شد.

 

 

انتهای پیام/۳۳۸۹

نظر شما