شناسهٔ خبر: 55575395 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

امام جمعه قزوین:

ماهواره خیام انحصار طلبی غربی‌ها را در فضا محدود کرد

قزوین-ایرنا- نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه قزوین گفت: ارسال ماهواره خیام به فضا که موجب ناراحتی و نگرانی دشمنان شد، انحصار طلبی و زیاده خواهی غربی ها را در فضا محدود ساخت.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار ایرنا، آیت الله عبدالکریم عابدینی در خطبه های این هفته نماز جمعه قزوین به پرتاب ماهواره خیام به فضا اشاره کرد و گفت: ارسال این ماهواره به فضا دشمنان ما را بسیار نگران کرد و به خاطر همین شیطنت های آنان را در خصوص این اتفاق شاهد هستیم.

امام جمعه قزوین با بیان اینکه این ماهواره همه مسایل مربوط به کشاورزی و مسایل آبی و حوادث غیرمترقبه را رصد می کند و اطلاعات آنرا در اختیارمان می گذارد، گفت: این ماهواره در فاصله ۵۰۰ کیلومتری بالای زمین با دقت همه چیز را زیر نظر دارد و دیگر دشمنان نمی توانند زیر چشمان تیزبین این ماهواره هر غلطی بکنند و به خاطر همین دشمنان شیطنت می کنند و بر علیه این اتفاق صحبت می کنند.

آیت الله عابدینی گفت: این ماهواره که ارسال آن موفقیت بزرگی برای جمهوری اسلامی ایران بوده و زیرساخت بسیار ارزشمندی است که باید قدرش را بدانیم.

نماینده ولی فقیه در قزوین در ادامه یاد و خاطره شهدای مدافع حرم را گرامی داشت و اظهار داشت: روز گذشته مراسم باشکوهی برای گرامیداشت مدافعان حرم و خانواده های معظم آنان در قزوین برگزار شد که یک برگ زرین در تجلیل از این عزیزان بود و امیدواریم که ما همیشه قدردان رشادت های مدافعان حرم و شهدای این عرصه و دیگر شهیدان جهادگر باشیم.

وی در بخش دیگری از صحبت های خود گفت: ذکر مناسبت ها در خطبه های نماز جمعه بیان تقویم نیست بلکه از روی حساب گفته می شود، بسیاری از مناسبت ها شعائر الهی هستند که باید به آنها احترام گذاشته و از آنها یاد کنیم.

امام جمعه قزوین گفت: خیلی از مناسبت ها به سرنوشت ما بستگی دارد مثلا روز نکبت و روز تاسیس رژیم غاصب صهیونیستی را نباید فراموش کرده و آنرا باید گوشزد کنیم.

وی در ادامه با اشاره به مناسبت های این ایام،گفت: روز جوان یکی از مناسبت ها است که آنرا گرامی می داریم.

آیت الله عابدینی گفت: بلندگوهای استکباری که خود را مدافع حقوق جوانان نشان می دهند در عمل اقدام دیگری می کنند و در کشورهای مختلف اسلامی نظیر یمن و فلسطین اقدام به کشتار جوانان می کنند.

وی با بیان اینکه جوانان دارای شجاعت و خلاقیت هستند و اهل ملاحظه کاری نیستند از این رو باید با آنان مشورت کنیم،افزود: امام علی (ع) فرمودند با جوانان مشورت کنید و تجربه پیران را با فکر و ایده جوانان درهم بیامیزید که این موضوع به معنای احترام گذاشتن به این قشر است.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین با بیان اینکه امیدواریم جوانان ما در پیروی از راه اسلام و ارزش ها و تحول در عرصه رشد و شکوفایی جامعه اسلامی هر روز به توفیقات بیشتری دست یابند،گفت: امیدواریم دولت که نگاه خوبی به جوانان دارد به این قشر همچنین توجه لازم و مناسب را داشته باشد.

امام جمعه قزوین همچنین سالروز بازگشت آزادگان سرافراز به میهن اسلامی را نیز گرامی داشت و گفت: از خانواده های این عزیزان نیز قدردانی کرده و به وجود این عزیزان افتخار می کنیم.

وی با بیان اینکه روز ملی تشکل ها و مشارکت های اجنماعی را نیز پیش داریم که مناسبت مهمی است،افزود: با مشارکت مردم، انقلاب اسلامی به پیروزی رسید و در دوران هشت سال دفاع مقدس موفق به غلبه بر دشمنان شدیم و اگر مشارکت مردمی وجود نداشت در هیچ عرصه ای پیروز نمی شدیم.

نماینده ولی فقیه در قزوین با اشاره به اهمیت مشارکت های اجتماعی در پیشبرد اهداف و ارزش های اسلامی، گفت: اگر مشارکت مردم در مقاومت اسلامی نبود داعشی ها راهشان را ادامه می دادند و سایر کشورهای اسلامی را نیز به خاک و خون می کشیدند.

وی اظهار داشت: در مقابله با کرونا نیز مشارکت های مردمی خوبی را شاهد بودیم و با همین رویه باید مراقبت باشیم تا در موج های جدید گرفتار نشویم.

امام جمعه قزوین با اشاره ضرورت همراهی مردم با دولت برای حل مشکلات اقتصادی،گفت: دولت باید در حوزه اقتصادی پشتیبان مردم بوده و نظارت جدی بر بازار داشته باشد اما باید مردم نیز در این راه باید کنار دولت باشند که شکر خدا شاهد این موضوع هستیم.

آیت الله عابدینی در بخش دیگری از صحبت های خود با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب اسلامی فرمودند مقاومت اسلامی تنها راه پیروزی است،گفت: واقعه کربلا نماد مقاومت اسلامی استو

وی افزود: اگر امام حسین(ع) محاسبه می کرد که من با ۷۲ یار در مقابل هزاران نفر از لشگر یزید نمی توانم کاری انجام دهم مقاومت اسلامی شکل نمی گرفت اما سیدالشهدا با همین تعداد اندک از یارانش اقدامی کردند که کار یزید در همان عصر عاشورا تمام شد و جبهه باطل رسوا شد.

امام جمعه قزوین ادامه داد: حزب الله لبنان مگر چه قدر جمعیت داشت که در دوره های مختلف مقابل رژیم صهیونیستی شجاعانه صف آرایی و مقاومت کرد و آنها را برای آتش بس به التماس واداشت و باید شاهد تداوم این مقاومت ها تا نابودی این رژیم منحوس و رفتن آمریکا از کشورهای اسلامی باشیم.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین در پایان با قدردانی از هیات های مذهبی و عزاداران به خاطر ایجاد شعور و شور حسینی و پاسداشت حماسه عاشورا،گفت: این حرکت برای احترام به ساحت سیدالشهدا و یاران وفادارش تا اربعین ادامه خواهد داشت.

نظر شما