شناسهٔ خبر: 55575047 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: آنا | لینک خبر

لیگ برتر فوتبال| رویارویی سرمربیان پرتغالی استقلال و سپاهان در آزادی/ همگان در انتظار غافلگیری مدعیان

هفته نخست بیست و دومین دوره لیگ برتر فوتبال با نمایش استقلال و سپاهان در ورزشگاه آزادی تماشایی و دیدنی خواهد بود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار گروه ورزش خبرگزاری آنا، فصل جدید رقابت‌های لیگ برتر فوتبال ایران از امروز آغاز می‌شود و در حساس‌ترین دیدار هفته نخست بیست و دومین دوره این تورنمنت، تیم‌های استقلال و سپاعان در ورزشگاه آزادی به مصاف یکدیگر خواهند رفت. بدون تردید مهم‌ترین اتفاق در هفته نخست برگزاری مسابقات بدون تماشاگر است در حالی که پیش از این وعده حضور ۳۰ درصدی هواداران داده شده بود.

پیکان - ملوان

قوی سپید انزلی پس از چند فصل غیبت به لیگ برتر بازگشته و امیدوار است تا بتواند حضوری طولانی در این رقابت‌ها داشته باشد. این تیم با قدمت که هواداران متعصبی دارد با مدیریت پژمان نوری و سرمربیگری مازیار زارع جواز صعود به لیگ برتر را به دست آورد. انزلی‌چی‌ها در فصل نقل و انتقالات هم تکاپوی زیادی داشتند و با استفاده از قانون سرباز بازیکن مهره‌هایی چون اکبر صادقی و سیاوش یزدانی را در اختیار دارند هرچند یزدانی با تمرد از خواسته‌های کادرفنی از سوی زارع کنار گذاشته شده و فعلا روی آن نمی‌توان حساب باز کرد. میلاد جهانی، عبدالله حسینی، ایمان صادقی، محمود مطلق‌زاده، مجید عیدی، مهدی خلج، محمد قادری، مسعود کاظمینی و مصطفی نائیج‌پور بازیکنان اضافه شده به ملوان هستند.

پیکان که این فصل هم مجتبی حسینی را در رأس کادرفنی خود می‌بیند ترجیح داده تا در فصل نقل و انتقالات فعالیت خاصی نداشته باشد و بیشتر به بازیکنان رده‌های سنی خود اعتماد کرده است. محمد بلبلی و ساسان حسینی را باید مهره‌‌هایی جدی برای این تیم دانست و جدایی محمدعلی فرامرزی و پیمان رنجبری هم بارزترین اتفاق برای این تیم بوده است. بدون تردید کسب پیروزی در هفته نخست اتفاقی حائز اهمیت برای هر دو تیم است.

استقلال - سپاهان

دو مدعی قهرمانی در هفته نخست رودرروی یکدیگر قرار خواهند گرفت. همانند فصل قبل این بازی در ورزشگاه آزادی بدون تماشاگر خواهد بود تا جذابیت کمتری داشته باشد. البته که بسیاری کارشناسان معتقدند دو تیم در هفته اول عیار واقعی خود را پیدا نکرده‌اند و این موضوع از جذابیت بازی کم می‌کند. استقلال در قامت مدافع عنوان قهرمانی تلاش خواهد کرد تا در اولین گام به برتری دست یابد. آبی‌پوشان با جدایی فرهاد مجیدی دچار تغییرات اجباری در کادرفنی خود شدند و در نهایت ریکاردو ساپینتو هدایت این تیم را بر عهده گرفت. سرمربی پرتغالی موفقیت چندانی در کارنامه ندارد اما مصطفی آجورلو به وی اعتماد کرد و باید منتظر عملکرد وی روی نیمکت آبی‌ها بود. جذب سجاد شهباززاده و رضا میرزایی از سپاهان نکته مهمی محسوب می‌شود و البته در مقابل انتقال محمد دانشگر به نماینده زردپوش اصفهان اتفاق جالبی است به خصوص اینکه فصل قبل این بازیکن در ورزشگاه نقش جهان برای استقلال گلزنی کرد.

سپاهان هم با آوردت ژوزه موایس که کارنامه قابل توجهی دارد امیدوار به نمایش بهتر نسبت به دوران محرم نویدکیاست. این مربی پرتغالی که دستیار ژوزه مورینیو بوده روی خرید بازیکنان خارجی تمرکز داشته و باید دید حضور سه بازیکن خارجی در سپاهان چه خروجی به همراه دارد. الویس کامسوبا، رناتو داسیلویرا و مانوئل فرناندز چهره‌های خارجی سپاهان هستند و استقلال هم با آوردن کاوه رضایی، محمد محبی و پیمان بابایی خود را بیشتر تقویت کرده تا بتواند از عنوان قهرمانی خود دفاع کند هر چند تکرار رکوردهای مجیدی برای ساپینتو بسیار دشوار است.

آلومینیوم اراک - هوادار

ساکت الهامی که مربی ناآرامی است و در همین اردوی پیش فصل تیمش در ترکیه با حمید مطهری درگیری فیزیکی پیدا کرد، فصل قبل به عنوان سرمربی نساجی با مهدی رحمتی و تیمش دچار درگیری‌های لفظی شد و در هفته اول در ورزشگاه امام خمینی اراک باید به مصاف آلومینیوم برود. بدون تردید رابطه طرفین شکرآب است و انتظار نمی‌رود در هفته نخست شاهد بازی آرامی بین این دو تیم باشیم. رحمتی می‌خواهد توانایی‌های خود در حرفه مربیگری را بیش از پیش نشان دهد و به دنبال نمایش بهتر از فصل قبل با آلومینیوم است. الهامی هم می‌خواهد با دستیاران غالباً استقلالی خود کار بزرگی در اراک کند و بعد از آن هم تیمش در نیمه بالای جدول نگه دارد.

نساجی مازندران - مس رفسنجان

حمید مطهری به دنبال آن است تا در کسوت سرمربی قابلیت‌های فنی خود را نشان دهد. او ترجیح داد تا در پرسپولیس دستیار گل‌محمدی نباشد و به پیشنهاد نساجی پاسخ مثبت داد. هر چند او مهره‌هایی که در پرسپولیس فرصت بازی نداشتند را به نساجی آورده و با جذب آداما نیان به عنوان مهاجم می‌خواهد برای قهرمان جام حذفی در فصل قبل، نتایجی درخشان بگیرد و مردم شهر خسته را با بازی‌های درخشان خوشحال کند. محمد ربیعی فصل قبل بسیار خوب ظاهر شد و مس رفسنجان را به رتبه ششم رساند. تیم او چند هفته دچار غفلت شد تا نتواند به مقام چهارم برسد اما مسئولان مس مربی بهتری از او نداشتند و با جذب حامد لک، لوسیانو پریرا، رامتین سلیمان‌زاده و ... به ربیعی کمک کردند تا برای کسب جایگاهی بهتر بجنگد.

نفت مسجدسلیمان - مس کرمان

رضا مهاجری فصل قبل توانست نفت را در لیگ برتر حفظ کند و حالا تلاش می‌کند تا اتفاق بزرگتری را رقم بزند. او ۱۴ بازیکن به تیمش اضافه کرده که در میان ان‌ها بازیکنان با تجربه‌ای مانند عقبل کعبی و سامان نریمان جهان دیده می‌شود. این همه تغییر نیازمند زمان است تا بتواند تأثیر خود را نشان دهد و باید منتظر عملکرد تیم مهاجری بود. شاید نفت مسجدسلیمان از مدعیان سقوط نبود. مس کرمان هم پس از مدت نسبت زیادی به لیگ برتر بازگشته و با فرزاد حسین حانی که زمانی کاپیتان این تیم بود به دنبال بقا در سطح اول فوتبال ایران است. گذشت زمان ثابت می‌کند مس کرمان می‌تواند در لیگ برتر ماندگار شود یا اینکه خیلی زود به جمع مدعیان سقوط اضافه می‌شود.

برنامه بازی‌های هفته اول به شرح زیر است:

جمعه ۲۱ مرداد

پیکان - ملوان بندرانزلی، ساعت ۱۹، ورزشگاه پاس قوامین
داوران: امیرسامان سلطانی، علیرضا مرادی، حمیدرضا افشون و فرهاد امینی
ناظر: حاتم بک پور

استقلال - سپاهان، ساعت ۱۹، ورزشگاه آزادی
داوران: بیژن حیدری، علیرضا ایلدروم، مهدی عالیقدر و یاسر همرنگ
ناظر: محمدرضا فلاح

آلومینیوم اراک - هوادار تهران، ساعت ۲۰، ورزشگاه امام خمینی (ره) اراک
داوران: سیدوحید کاظمی، دانیال باشنده، اسماعیل احمدی و مهرداد خسروی
ناظر: اسماعیل صفیری

نساجی مازندران - مس رفسنجان، ساعت ۲۰:۳۰، ورزشگاه نقش جهان اصفهان
داوران: حمید حاج ملک، عسگر محمدی، عباس پورحیدری و علی بای
ناظر: فریدون اصفهانیان

نفت مسجدسلیمان - مس کرمان، ساعت ۲۰:۳۰، ورزشگاه شهید بهنام محمدی
داوران: حسین زیاری، هادی طوسی، مرتضی سلمان‌نژاد و امیر ایار
ناظر: ایرج نظری

شنبه ۲۲ مرداد

ذوب‌آهن اصفهان - پرسپولیس، ساعت ۱۹، ورزشگاه فولاد شهر اصفهان
داوران: موعود بنیادی فرد، آرمان اسعدی، قهرمان نجفی و وحید زمانی
ناظر: محمود رفیعی

گل‌گهر سیرجان - تراکتور تبریز، ساعت ۲۰:۳۰، ورزشگاه امام علی (ع) سیرجان
داوران: کوپال ناظمی، محمد عطایی، بهمن عبدالهی و ایمان کهیش
ناظر: حیدرشکور

فولاد خوزستان - صنعت نفت آبادان، ساعت ۲۰:۳۰، ورزشگاه شهدای فولاد اهواز
داوران: امیر عرب براقی، محمد جواد فلاح، وحید سیفی و عباس راکی
ناظر: البرز حاجی پور

انتهای پیام/۴۰۴۸/

نظر شما