شناسهٔ خبر: 55572065 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: خبر ورزشی | لینک خبر

نکاتی جالب از قهرمانی رئال‌مادرید در سوپرجام اروپا/ ترکیب همیشگی، کریم همیشگی و رئال همیشه قهرمان!

رئال‌مادرید در ظاهر خیلی ساده با شکست فرانکفورت قهرمان سوپرجام اروپا شد، اما همین دیدار نکاتی جالب و قالب‌توجه در دل خودش داشت.

صاحب‌خبر -

مثل آب خوردن! قهرمانی رئال‌مادرید در سوپرجام اروپا ۲۰۲۲ با کمترین دردسر به‌دست آمد. نه که اینتراخت‌فرانکفورت رقیب بدی باشد، اما قهرمان فصل گذشته لیگ اروپا تیمی نبود که بتواند رئال‌مادرید پرستاره و پرآوازه را به دردسر بیندازد. 

ترکیب تغییرناپذیر

ترکیب رئال‌مادرید برای سوپرجام خیلی‌ها را غافلگیر کرد. کارلتو تابستان تصمیم گرفت دو مهره مهم به خدمت بگیرد که آنتونیو رودیگر و اورلین شوامنی بودند. به نظر می‌رسید حداقل رودیگر به ترکیب اصلی برسد، اما او از دقیقه ۸۵ وارد میدان شد. شوامنی هم مثل او از همین دقیقه توانست اولین بازی رسمی‌اش را برای کهکشانی‌ها انجام بدهد. مهم‌تر از بازی نکردن بازیکنان جدید به صورت ثابت، یکسان بودن ترکیب تیم آنچلوتی با فینال لیگ قهرمانان اروپا مقابل لیورپول بود. به نظر می‌رسد ترکیب رئالی‌ها نسبت به فصل قبل تغییری نخواهد کرد و بازیکنان جدید برای آینده در نظر گرفته شده باشند. در هر صورت کارلتو فصل پیش به ترکیب ایده‌آلش رسیده، به همین دلیل فوق‌ستاره جذب نکرد که مجبور شود حتماً از ابتدا او را بازی بدهد. کورتوا، کارواخال، میلیتائو، آلابا، مندی، مودریچ، کاسمیرو، کروس، والورده، وینیسیوس و بنزما ۱۱ بازیکنی هستند که در صورت رخ ندادن اتفاقی خاص، حداقل در مهم‌ترین بازیکن‌ها ترکیب اصلی را تشکیل خواهند داد.

کریم تمام‌نشدنی

تابستانی آرام برای کریم بنزما سپری شد و او حالا فصل جدید را رسماً شروع کرده؛ مثل همیشه با گل! ستاره ۳۴ ساله فرانسوی که حالا کاپیتان اول کهکشانی‌ها هم هست دومین گل تیمش را زد و ترک عادت نکرد. حالا او که ۳۲۴ گله شده دومین گلزن برتر تاریخ رئال‌مادرید است و یک گل بیشتر از رائول دیگر اسطوره باشگاه زده. کریم پشت سر کریستیانو رونالدو ۴۵۰ گله قرار دارد. بنزما که فصل قبل ۲۷ گل زد که بهترین آمارش بود، امیدوار است باز هم بتواند آقای‌گل لالیگا شود، با این که حالا رقیبی بزرگ مثل روبرت لواندوفسکی دارد. کریم در ۳۴ سالگی هم تمام‌نشدنی است و باعث شده که هواداران رئال‌مادرید خیلی ناراحت از دست دادن فرصت جذب کیلیان امباپه نباشند.

نکاتی جالب از قهرمانی رئال‌مادرید در سوپرجام اروپا/ ترکیب همیشگی، کریم همیشگی و رئال همیشه قهرمان!

کارلتو و تیمش سیر نمی‌شوند

رئال‌مادرید از قهرمانی سیر نمی‌شود! رسانه‌های اسپانیایی و به‌خصوص نشریه‌های مادریدی مثل «مارکا» و «آ اس» پیش از سوپرجام اروپا روی ۱۰۰ قهرمانی رئال‌مادرید مانور داده بودند. سوپرجام اروپا قهرمانی شماره ۹۸ سفیدهای مادریدی بود. آن‌ها در فصل جاری فرصت دارند تا به شش‌گانه هم برسند، اتفاقی که تابه‌حال در تاریخ‌شان رخ نداده. رئال‌مادرید لالیگا اسپانیا، جام‌حذفی اسپانیا، سوپرجام اسپانیا، لیگ قهرمانان اروپا و جام‌جهانی باشگاه‌ها (که البته مشخص نیست چه زمانی برگزار شود) را هم پیش‌رو خواهد داشت. یکی دیگر از اهداف مهم کارلتو هم کسب دومین قهرمانی پیاپی در لالیگا است. این سرمربی پرافتخار ایتالیایی هیچ‌وقت نتوانست در هیچ لیگی ۲ مرتبه پشت سر هم قهرمان شود، با این که سابقه قهرمانی در ایتالیا، فرانسه، انگلیس، آلمان و اسپانیا را هم دارد. در واقع رکوردی که خودش دارد خاص‌تر است، ولی به رکورد دیگری هم می‌اندیشد.

نکاتی جالب از قهرمانی رئال‌مادرید در سوپرجام اروپا/ ترکیب همیشگی، کریم همیشگی و رئال همیشه قهرمان!

نظر شما