شناسهٔ خبر: 55571584 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: شفا آنلاین | لینک خبر

ارتباط بیماری التهابی روده با ریسک بارداری های پرخطر

از آنجایی که این بیماری زنان را در دوره اوج باروری تحت تأثیر قرار می‌دهد، ما خواستیم تأثیر آن را بر مادر و جنین بدانیم

صاحب‌خبر - شفاآنلاین>سلامت> یک مطالعه جدید نشان می دهد زنانی که به بیماری التهابی روده مبتلا هستند، باید با پزشک برای بهبود آن قبل از بارداری مشورت کنند.

به گزارش شفاآنلاین: محققان دریافتند زنان مبتلا به بیماری کرون و کولیت اولسراتیو، که هر دو نوع بیماری التهابی روده هستند، بیشتر در معرض خطر عوارض بارداری و نتایج ضعیف برای مادر و جنین هستند. این بیماری باعث التهاب مزمن دستگاه گوارش می‌شود و به طور معمول در افراد جوان رخ می‌دهد.

دکتر «یزاز گوری»، نویسنده ارشد این مطالعه از دانشگاه میزوری، می‌گوید: «بیماری التهابی روده یک بیماری غیرقابل درمان است و ماهیت عود کننده و فروکش کننده آن برای مبتلایان به این بیماری استرس زا است.»

وی در بیانیه خبری دانشگاه گفت: «از آنجایی که این بیماری زنان را در دوره اوج باروری تحت تأثیر قرار می‌دهد، ما خواستیم تأثیر آن را بر مادر و جنین بدانیم.»

محققان بیش از ۸ میلیون بارداری را از سال ۲۰۱۶ تا ۲۰۱۸ بررسی کردند و بیش از ۱۴۰۰۰ زن مبتلا به بیماری التهابی روده را شناسایی کردند. این تحقیق نشان داد که زنان باردار مبتلا به بیماری التهابی روده، بیشتر از سایر زنان، دیابت بارداری، خونریزی پس از زایمان، عوارض فشار خون، زایمان زودرس، محدودیت رشد جنین و مرگ جنین داشتند.

بیماران مبتلا به بیماری التهابی روده همچنین پس از زایمان مدت بیشتری را در بیمارستان سپری کردند.

گوری گفت: «ما پیشنهاد می‌کنیم زنانی که مبتلا به بیماری التهابی روده متوسط تا شدید هستند، قبل از باردار شدن، مشاوره قبل از بارداری داشته باشند. نتایج مطالعه ما اهمیت کنترل بیماری التهابی روده را قبل از بارداری به طور بهینه نشان می‌دهد.»

نظر شما