شناسهٔ خبر: 55568720 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: اعتماد آنلاین | لینک خبر

ادعای آلمان:

تحریم‌ها نباید به مردم روسیه صدمه بزند

صدر اعظم آلمان ضمن استقبال ازاحداث خط لوله‌ای جدید برای تأمین انرژی اروپا گفت با ممنوعیت صدور روادید برای گردشگران روسی مخالف است.

صاحب‌خبر -

«اولاف شولتز» صدر اعظم آلمان روز پنجشنبه اعلام کرد کشورش از طرح احداث خط لوله‌ای جدید برای تأمین انرژی اروپا حمایت می‌کند.

​به گزارش فارس، خبرگزاری «آناتولی» نوشت، صدر اعظم آلمان در نشست خبری امروز خود تأکید کرد تحریم‌ها نباید به مردم روسیه صدمه وارد کند.

او با طرح این ادعا که «این جنگ، جنگ پوتین است» گفت، با درخواست اتحادیه اروپا برای ممنوعیت صدور روادید برای گردشگران روس مخالف است زیرا «بسط دادن تحریم‌ها به مردم بی‌گناه، اثرگذاری آن‌ها را کاهش خواهند داد».

به نوشته خبرگزاری «رویترز»، شولتز در این کنفرانس خبری اعلام کرد با احداث خط لوله‌ای از پرتغال به اسپانیا و فرانسه و سپس اروپای مرکزی موافق است.

صدر اعظم آلمان در این زمینه گفت: «چنین خط لوله‌ای به طور گسترده‌ای موجب تسلی در اوضاع تأمین انرژی فعلی خواهد شد».

او همچنین گفت، در مورد این طرح با سران اسپانیا، پرتغال، فرانسه و کمیسیون اروپا گفت‌وگو داشته و لابی قدرتمندی برای اجرای این طرح اختصاص داده است.

شولتز در بخش دیگری از نشست خبری خود با اشاره به تشدید تأثیر بحران انرژی در اروپا در فصول سرد پیش رو گفت: «هر اقدامی را انجام می‌دهیم تا به شهروندان کمک کنیم از این برهه دشوار عبور کنند».

او در پاسخ به سوال خبرنگاری درباره به راه افتادن موج اعتراضات در آلمان به خاطر تورم و افزایش بهای انرژی گفت: «فکر نمی‌کنم نا آرامی در این کشور رخ دهد».

صدر اعظم آلمان با این وجود اذعان کرد با فرا رسیدن زمستان، دولت با حجم «عظیمی از تقاضا» مواجه خواهد شد اما در تلاش است کمبودها در این زمینه را جبران کند.

با اینکه بسیاری از کشورهای غربی طی سال‌های اخیر مدعی تلاش برای کنار گذاشتن سوخت‌های فسیلی در مبارزه با تغییرات اقلیمی شده‌اند، پس از مواجهه با بحران انرژی ناشی از تحریم روسیه، به بازگشایی نیروگاه‌های قدیمی روی آورده‌اند که با فراورده‌های نفتی و زغال‌سنگ کار می‌کنند.

در همین رابطه «جوزپ بورل» مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا گفته است کمک به اوکراین در مبارزه با روسیه برای اروپا بهایی دارد که شهروندان این قاره باید مایل به پرداخت آن باشند. این دیپلمات اروپایی در مصاحبه ای که روز پنجشنبه در روزنامه اسپانیایی «ال پائیس» منتشر شد، گفت: «ما باید به شهروندان خود توضیح دهیم که این، جنگ شخص دیگری نیست. مردم باید بهای حمایت از اوکراین و حفظ وحدت اتحادیه اروپا را بپردازند».

بورل در این مصاحبه گفت که اروپایی‌ها نمی‌توانند در مقابل چنین درگیری‌هایی فقدان همبستگی نشان دهند. وی افزود: «اسپانیا ممکن است از جدا شدن اتحادیه اروپا از روسیه در درازمدت با تبدیل شدن به قطب اصلی برای عرضه گاز طبیعی مایع به اروپا سود ببرد».

صدر اعظم آلمان همچنین در نشست خبری پنجشنبه اعلام کرد برنامه‌ای قطعی برای سفر به چین ندارد. شولتز افزود، گفت‌وگوهایی در این زمینه انجام شده اما تاریخی تعیین نشده است. او همچنین گفت، شرکت‌های آلمانی نباید به چین وابسته باشند بلکه باید به زنجیره‌های تأمین متنوعی اتکا داشته باشند.

شولتز در این نشست خبری از پاسخ به این سوال که آیا بابت تداوم خرید نفت و گاز از روسیه متأسف است یا خیر طفره رفت. او همچنین از پاسخ به سوال یک خبرنگار درباره پرونده رسوایی مالی خود که به تازگی به جریان افتاده است امتناع کرد.

به نوشته روزنامه «بیزنس استاندارد» حزب مخالف دولت شولتز اعلام کرده صدر اعظم باید درباره نقشی که در رسوایی کلاهبرداری گسترده مالیاتی در زمان شهرداری هامبورگ داشته توضیح دهد.

نظر شما