شناسهٔ خبر: 55567973 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: فرارو | لینک خبر

هشت سریال کره‌ای با منظره‌های شگفت‌انگیز و مسحورکننده

در این‌جا فهرستی از هشت سریال کره‌ای را خواهید دید که داستان‌های جذاب و ماجرا‌های خیال‌انگیزشان را در پس‌زمینۀ مناظری بسیار زیبا و مسحورکننده روایت کرده‌اند.

صاحب‌خبر -
فرارو- چرا سریال‌های کره‌ای توانسته‌اند دنیا را تسخیر کنند؟ در جواب این سوال به ویژگی‌های زیادی می‌شود اشاره کرد که حال و هوای خاص و متفاوتی به این سریال‌ها بخشیده‌اند. اما یکی از مهمترین ویژگی‌ها قطعا جلوۀ بصری فوق‌العاده و مناظر درخشان و زیبایی است که در پس‌زمینۀ این سریال‌ها خودنمایی می‌کند.
 
به گزارش فرارو؛ کره‌ای‌ها از زیباترین صحنه‌پردازی‌ها، رنگارنگ‌ترین لباس‌ها و خیال‌انگیزترین منظره‌های طبیعی استفاده می‌کنند تا همانطور که قلب بیننده مجذوب داستان سریال‌هایشان می‌شود، چشمهایش هم مسحور زیبایی خیره‌کنندۀ نور‌ها و رنگ‌ها شود. آن‌ها به زیبایی‌های طبیعی کشورشان اکتفا نکرده‌اند، بلکه گاهی پا را از مرز‌های کره فراتر گذاشته‌اند و بخشی از داستان‌هایشان را در توریستی‌ترین مناطق اروپا و آمریکا روایت کرده‌اند.
 
در اینجا هشت سریال کره‌ای را معرفی کرده‌ایم که در کنار داستان‌های جذاب و خیال‌انگیزی که دارند، توجه دقیق و کاملی به آفریدن تصاویر زیبا و ترسیم منظره‌های خارق‌العاده هم داشته‌اند.
 

۱. غم‌های ما (Our Blues) (۲۰۲۲)

هشت سریال کره‌ای با منظره‌های شگفت‌انگیز و مسحورکننده
این سریال داستان عاطفی پر فراز و نشیبی دارد و ماجرای چند آشنای قدیمی را دنبال می‌کند که در جزیرۀ جِجو زندگی می‌کنند. جزیرۀ ججو در جنوب کره قرار دارد و مناظر طبیعی آن شگفت‌انگیز و چشم‌نواز هستند. در مسیر داستان این سریال ما تصویری از زندگی روزمرۀ مردم این جزیره را می‌بینیم. جادوی این سریال در این است که روایت جذاب و گیرای خودش را در پس‌زمینه‌ای زیبا و خیر‌کننده ارائه می‌کند: از منظرۀ غروب خورشید در ساحل طلایی رنگ جزیره گرفته تا چشم‌انداز آرامش‌بخش قایق‌های شناور روی دریای فیروزه‌ای رنگ. بسیاری از صحنه‌های این سریال به خودی خود مثل یک کارت پستال زیبا هستند که در عین حال یک قصۀ گرم و شیرین را هم برای ما تعریف می‌کنند.
 

۲. دهکدۀ ساحلی چاچاچا (Hometown Cha-Cha-Cha) (۲۰۲۱)

هشت سریال کره‌ای با منظره‌های شگفت‌انگیز و مسحورکننده
داستان این سریال دربارۀ دندان‌پزشکی است که به یک دهکدۀ ساحلی به اسم گونگ‌جین مهاجرت می‌کند تا در آنجا برای خودش یک مطب دایر کند. محل فیلمبرداری این سریال در حومۀ شهر پوهانگ بوده است؛ شهری زیبا در جنوبی‌ترین سواحل کشور کره. خیلی از ما شاید تصویری از یک روستای بی‌نظیر و ایده‌آل در ذهنمان داشته باشیم؛ روستایی با محیط طبیعی زیبا و حال و هوای ساده و دلپذیر که قدم زدن در کوچه‌هایش آدم را از همۀ دغدغه‌ها و اضطراب‌هایش فارغ کند. این سریال دقیقا یک چنین رویایی را به تصویر کشیده است. داستان گرم و عاشقانۀ سریال و محیط افسونگر و زیبای آن یک ترکیب فوق‌العاده و تماشایی را شکل داده‌اند که بیننده را با تمام وجود در خودش جذب می‌کند.
 

۳. سقوط آزاد عشق (Crash Landing on You) (۲۰۱۹)

هشت سریال کره‌ای با منظره‌های شگفت‌انگیز و مسحورکننده
داستان این سریال دربارۀ دختری ثروتمند اهل کرۀ جنوبی است که به صورت اتفاقی سر از کرۀ شمالی در‌می‌آورد و در آنجا با یک سرباز اهل آن کشور آشنا می‌شود. ماجرا‌های پیچیده‌ای که بین این دو نفر شکل می‌گیرد، داستان را از مرز‌های سرزمین کره فراتر می‌برد و به کشور سوئیس می‌کشاند. در حالیکه بیشتر مدت زمان سریال در شهر سئول و یک روستا در کرۀ شمالی جریان دارد، اما مناظر حیرت‌انگیز کوهستان‌های سرسبز سوئیس هم بخشی از جلوۀ بصری زیبا و فوق‌العادۀ این سریال را شکل می‌دهند. دو عاشق کره‌ای همراه یکدیگر به منطقۀ اینترلاکن در سوئیس سفر می‌کنند؛ منطقه‌ای که حقیقتا می‌شود آن را تجسمی زمینی از بهشت به حساب آورد؛ با دریاچه‌هایی به زلالی اشک، چمنزار‌هایی بی‌کران، قله‌هایی برف‌گرفته که در زیر تابش آفتاب مثل نقره می‌درخشند و روستا‌هایی پاکیزه و زیبا که انگار از دل افسانه‌های پریان بیرون آمده‌اند.
 

۴. گابلین (Goblin: The Lonely and Great God) (۲۰۱۶)

هشت سریال کره‌ای با منظره‌های شگفت‌انگیز و مسحورکننده
این سریال تخیلی داستان یک جن نامیرا به اسم شین را روایت می‌کند که ۹۳۹ سال است دچار یک نفرین شده و تنها راه نجات پیدا کردنش از این نفرین این است که دختری را که سرنوشت به عنوان همسر او در نظر گرفته پیدا کند. شین قدرت‌های جادویی زیادی دارد؛ مثلا او می‌تواند در یک چشم به هم زدن از این سر دنیا به آن سر دنیا برود و مثلا ناگهان در شهر کِبِک کانادا ظاهر شود. قدرت‌های جادویی شین حتما خیالی هستند، اما جادوی تصاویر زیبای سریال کاملا واقعی است. شاید خود کانادایی‌ها هیچ وقت چنین تصاویر تماشایی و زیبایی از کِبِک را در هیچکدام از فیلم‌ها و سریال‌هایشان نشان نداده باشند. منظرۀ شهر از روی تپه‌های اطرافش آرامش‌بخش و خیال‌انگیز است؛ علاوه بر اینکه بعضی از دیدنی‌ترین جاذبه‌های این شهر مثل هتل فرمونت لوشاتو هم در پس‌زمینۀ اتفاقات این سریال دیده می‌شوند.
 

۵. کلاس ایته‌وون (ItaeWon Class) (۲۰۲۰)

هشت سریال کره‌ای با منظره‌های شگفت‌انگیز و مسحورکننده
همانطور که از اسم سریال پیداست، بیشتر ماجراهای آن در محلۀ ایته‌وون شهر سئول جریان دارد. داستان سریال دربارۀ جوانی به اسم پارک‌سه‌رویی است که می‌خواهد انتقام مرگ پدرش را از شخصی به اسم جانگ‌دهی بگیرد. این شخص نفر اول صنایع غذایی کره است و پارک به همین خاطر تصمیم می‌گیرد یک رستوران در محلۀ ایته‌وون تاسیس کند و با این کار وارد رقابت با جانگ‌دهی شود. می‌شود گفت محلۀ ایته‌وون قلب تپندۀ شب‌های سئول است و زندگی شبانه در آنجا بیشتر از هر جای دیگر جریان دارد. فیلمبرداری حرفه‌ای و هنرمندانۀ این سریال ما را به توریستی‌ترین مراکز سئول می‌برد و رستوران‌های شلوغ، هتل‌های مجلل، کافه‌های پشت‌بامی و خلاصه همۀ آن چیز‌هایی را به ما نشان می‌دهد که در کنار هم سئول را به یکی از دیدنی‌ترین و سرزنده‌ترین شهر‌های دنیا تبدیل کرده‌اند.
 

۶. نسل خورشید (Descendants of the Sun) (۲۰۱۶)

هشت سریال کره‌ای با منظره‌های شگفت‌انگیز و مسحورکننده
این یکی از معروف‌ترین سریال‌های کره‌ای در تمام دنیاست. این سریال پرهزینه و خوش‌ساخت داستان یک افسر نیرو‌های ویژه است که به یک کشور خیالی به اسم اوروک اعزام می‌شود و در آنجا دلباختۀ یک خانم پزشک می‌شود. صحنه‌های کشور خیالی اوروک در یونان فیلمبرداری شده‌اند؛ کشوری که سواحل مدیترانه‌ای‌اش یکی از مقاصد اصلی همۀ توریست‌های دنیاست. «نسل خورشید» در حالیکه ما را مجذوب داستان عاشقانه و پرکشش خودش می‌کند، مناظری رویاگونه از بعضی از دیدنی‌ترین مناطق یونان مثل ساحل ناواجیو، صومعۀ پاناجیا و تپه‌های ماسه‌ای گوماتی را نیز در پس‌زمینۀ ماجرا‌های خودش به ما نشان می‌دهد.
 

۷. افسانۀ دریای آبی (The Legend of the Blue Sea) (۲۰۱۶)

هشت سریال کره‌ای با منظره‌های شگفت‌انگیز و مسحورکننده
این سریال تخیلی داستان عشقی ابدی میان یک مرد و یک پری دریایی است که در طول تاریخ و در قالب‌های متفاوت با یکدیگر ملاقات می‌کنند و هر بار برای رسیدن به وصال یکدیگر از چالش‌های فراوانی عبور می‌کنند. بخش‌های زیادی از این سریال در کشور اسپانیا و در شهر‌هایی مثل بارسلون و جیرونا فیلمبرداری شده‌اند. منظره‌های خارق‌العادۀ ساحلی در کنار مناطق دیدنی مثل دیر سنت بارتومئو یا تالار موسیقی کاتالان و قصر قرون وسطایی توسا دِمار، حال و هوای خیال‌انگیز و افسانه‌ای این سریال را با جادویی بصری پیوند زده‌اند و بیننده را بی هیچ زحمتی به سرزمین رویا‌ها و تخیلات می‌برند.
 

۸. رویارویی (Encounter) (۲۰۱۸)

هشت سریال کره‌ای با منظره‌های شگفت‌انگیز و مسحورکننده
این درام عاشقانه دربارۀ دختر یک سیاستمدار است که با اصرار و اجبار خانواده‌اش با پسر یک مرد بانفوذ ازدواج کرده و نهایتا از او جدا شده است. او برای یک هدف کاری به کوبا سفر می‌کند و در آنجا با پسری کره‌ای آشنا می‌شود؛ این آشنایی و ماجرا‌های عاشقانۀ میان این دو نفر کل داستان سریال را شکل می‌دهد. شاید داستان این سریال به اندازۀ سریال‌های قبلی درجه‌یک و خاص نباشد، اما مناظر و جلوه‌های بصری آن حتما خاص و استثنایی هستند. این ماجرای عاشقانه، ما را به تماشای زیباترین مناظر طبیعی و مشهورترین مناطق تاریخی کشور کوبا مثل هتل ناسیونال و قلعۀ سن کارلوس می‌برد و علاوه بر این تصویری تماشایی از شب‌های شگفت‌انگیز شهر هاوانا را برای ما ترسیم می‌کند.

نظر شما