شناسهٔ خبر: 55563899 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: جوان | لینک خبر

تهدید علیه «اف‌بی‌آی» بعد از تفتیش عمارت ترامپ

فارس

رئیس اف‌بی‌آی تهدیدات صورت گرفته علیه پلیس فدرال پس از یورش آن به عمارت ترامپ را «تاسف‌آور و خطرناک» خواند.

صاحب‌خبر -

سرویس بین الملل جوان آنلاین: «کریستوفر رِی» رئیس اف‌بی‌آی چهارشنبه (دهم اوت) تهدیدات علیه پلیس فدرال را که پس از تفتیش عمارت ترامپ در فلوریدا صورت گرفت، محکوم کرد و آن را «تاسف‌آور و خطرناک» خواند.

به نوشته وبگاه خبری «آکسیوس»، ترامپ و حامیانش یورش اف‌بی‌آی و وزارت دادگستری آمریکا به خانه ترامپ و تفتیش آن را نمادی از تجاوز دولت و «آزار و شکنجه سیاسی» توصیف کردند.

پیش‌تر، دو منبع آشنا به موضوع به آکسیوس گفتند که جستجو مربوط به اسنادی بوده که ترامپ از کاخ سفید برده و احتمالاً طبقه‌بندی شده بوده است.

رئیس اف‌بی‌آی که از منصوبان ترامپ است گفت: همیشه نگران تهدیدات علیه مجریان قانون هستم. خشونت علیه مجریان قانون راه حل نیست، مهم نیست از چه کسی ناراحت هستید.

این مقام آمریکایی قبلاً در پی لغو حق سقط جنین توسط دیوان عالی آمریکا و اعتراضات به آن، درباره خشونت فزاینده در ایالات متحده بر سر مسائل داخلی که نظر سیاسی اختلاف‌برانگیز هستند، ابراز نگرانی کرده بود. او گفت: احساس می‌کنم هر روز در این خصوص در جریان قرار می‌گیرم که کسی بر سر موضوعی به سمت شخصی دیگر کوکتل مولوتف پرتاب کرده است.

وی در مورد مسائل تفرقه‌انگیز گفت: برای من اهمیتی ندارد که در کدام سمت موضوع هستید. نمی‌توانید از خشونت یا تهدید به خشونت استفاده کنید.

یک روز بعد از یورش پلیس فدرال به عمارت رئیس‌جمهور سابق آمریکا، تجزیه و تحلیل شرکت ردیابی رسانه‌های اجتماعی Dataminr نشان داد توییت‌هایی که از اصطلاح «جنگ داخلی» استفاده کرده‌اند، به شدت افزایش داشته است.

خبرنگار شبکه «سی‌ان‌ان» نموداری از انفجار توییت‌های طرفداران ترامپ که از این اصطلاح استفاده کرده بودند را منتشر کرد. این خبرنگار سپس توئیت دکتر «کارولین اور بوئنو» دانشمند علوم رفتاری را منتشر کرد که خاطرنشان می‌کرد: حامیان ترامپ واقعاً از ایده جنگ داخلی هیجان‌زده هستند.

به گزارش ایندیپندنت، اعتقاد بر این است که یورش اف‌بی‌آی به عمارت ترامپ یا به تحقیقات هیأت منصفه در مورد حمله ششم ژانویه ۲۰۲۱ به ساختمان کنگره ایالات متحده مرتبط است، یا به این موضوع جداگانه (اگرچه نه کاملاً بی‌ربط) مربوط می‌شود که آیا ترامپ پس از ترک کاخ سفید در ژانویه ۲۰۲۱ مطالب طبقه‌بندی شده را با خود از این کاخ خارج کرد.

ششم ژانویه سال ۲۰۲۱ گروهی از هواداران ترامپ به ساختمان کنگره آمریکا حمله کردند. ترامپ قبل از حمله هودارانش در سخنرانی در بیرون کاخ سفید از آن‌ها خواسته بود اعتراضشان را به جلسه تأیید پیروزی انتخاباتی «جو بایدن» نشان دهند. ترامپ که بار‌ها اعلام کرده بود در انتخابات به نفع بایدن تقلب گسترده انجام شده، از حامیانش خواست نگذارند «انتخابات را بدزدند».

برچسب‌ها:

نظر شما