شناسهٔ خبر: 55562553 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

برگزاری مسابقات دوومیدانی و شطرنج دانش‌آموزان کشور در چهارمحال و بختیاری

راضیه نظری‌زاده

معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش چهارمحال و بختیاری گفت: این استان درکنار چهار استان تهران، البرز، خراسان رضوی و اصفهان قرار گرفته و میزبانی از سی و دومین دوره مسابقات دختران و سی و هشتمین دوره از مسابقات پسران در رشته‌های دو و میدانی و شطرنج دانش‌آموزان متوسطه اول در سراسر کشور به این استان داده شده است.

صاحب‌خبر -

فخرالدین اسدی ۲۰ مردادماه در نشست خبری با اصحاب رسانه چهارمحال و بختیاری درخصوص فعالیت‌های ورزشی آموزش و پرورش این استان و تاکید بر میزبانی مسابقات قهرمانی دانش‌آموزان کشور، اظهار کرد: پس از گذشت حدود دو سال که شاهد شیوع بیماری کرونا در کشور بودیم خوشبختانه امروز شرایطی ایجاد شده است که مسابقات و جشنواره‌ها به صورت حضوری برگزار شوند و مقرر است یک رویداد بزرگ ورزشی نیز در این استان برگزار شود.

معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش چهارمحال و بختیاری با اشاره به طرح شهید سلیمانی، افزود: خوشبختانه شاهد وقوع اتفاقات مثبتی در استان هستیم و مقرر است در طرح شهید سلیمانی ۴۰ چمن مصنوعی، ۱۰ سالن ورزشی، ۱۰ کلاس درس تربیت بدنی و ۴۰ اتاق بهداشت تا پایان سال در استان افتتاح شوند، البته افتتاح چمن‌های مصنوعی در هفته دولت انجام خواهد شد.

وی ادامه داد: دومین طرح که به صورت ویژه در شرایط پسا کرونا دنبال می‌شود طرح شهید خرازی و آزادسازی فضاهای ورزشی استان است که در این طرح در هر شهرستان یک یا دو فضای ورزشی برای استفاده رایگان دانش‌آموزان و والدین آن‌ها درنظر گرفته شده است که در روزهای پنج‌شنبه فضای ورزشی مختص مادران و دختران و در روز جمعه نیز مختص پدران و پسران است.

اسدی عنوان کرد: مجموعه ورزشی شهدای دانش‌آموز چهارمحال و بختیاری در کشور به عنوان دهکده ورزشی و پس از مجموعه ورزشی شهید چمران در رامسر و شهید باهنر در تهران ثبت شده است و این مجموعه امروز به عنوان یک مجموعه ورزشی ملی مطرح است و امکان میزبانی از مسابقات ملی و بین‌المللی در آن وجود دارد.

معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش چهارمحال و بختیاری اضافه کرد: این استان درکنار چهار استان تهران، البرز، خراسان رضوی و اصفهان قرار گرفته و میزبانی از سی و دومین دوره مسابقات دختران و سی و هشتمین دوره از مسابقات پسران در رشته‌های دو و میدانی و شطرنج دانش‌آموزان متوسطه اول در سراسر کشور به این استان داده شده است که از ۲۲ مردادماه تا ۲۷ این ماه مسابقات پسران و از ۳۰ مردادماه تا چهار شهریور نیز مسابقات دختران برگزار خواهند شد.

وی تصریح کرد: میزبانی از مسابقات دو و میدانی در مجموعه ورزشی شهدای دانش‌آموز انجام خواهد شد همچنین مسابقات شطرنج نیز در آموزشکده فنی دختران برگزار می‌شوند، این مسابقات با یاد و خاطره سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی و شهید علیرضا شمسی‌پور شهید شاخص ورزشی کشور و با شعار "دانش‌آموز ورزشکار، دوستدار و حافظ محیط‌زیست" برگزار می‌شوند همچنین افتتاحیه این مسابقات در تاریخ ۲۳ مردادماه و با حضور ۸۰۰ دانش‌آموز پسر در ساعت ۹ شب در سالن شهدای گنام در مجموعه ورزشی شهدای دانش‌آموز برگزار خواهد شد.

اسدی یادآور شد: کمیته سلامت به صورت ویژه در برگزاری مسابقات فعال است و حضور دانش‌آموزان در این مسابقات با تزریق دو دوز واکسن کرونا و انجام تست PCR یک هفته پیش از آغاز مسابقات امکان‌پذیر خواهد بود و افرادی که یک دوز واکسن کرونا تزریق کرده باشند امکان حضور در مسابقات را ندارند گرچه در محل برگزاری مسابقات نیز امکان تزریق واکسن کرونا وجود دارد همچنین خوابگاه‌های در نظر گرفته شده با وجود داشتن ظرفیت ۱۰ تا ۱۲ نفره اما از نصف ظرفیت آن‌ها استفاده خواهد شد و بیش از شش نفر تا هشت نفر در این خوابگاه‌ها استقرار پیدا نمی‌کنند.

معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش چهارمحال و بختیاری توضیح داد: آموزش و پرورش براساس سند تحول بنیادین و بیانیه گام دوم انقلاب باید برنامه‌های موجود در مسابقات را به صورت شش ساعته برگزار کند که در این مسابقات برنامه‌های خاص و فرهنگی مانند موکب اربعین، ایجاد غرفه مربوط به معرفی صنایع دستی استان، غرفه سلامت و... طراحی شده است همچنین بازدید از اماکن مذهبی، اماکن دیدنی و گردشگری نیز از دیگر برنامه‌های خاصی است که طرح‌ریزی آن‌ها انجام شده است.

وی بیان کرد: ۱۷۳۴ دانش‌آموز پسر و دختر در این دوره از مسابقات شرکت خواهند داشت همچنین اختتامیه مسابقات در روز ۲۶ مردادماه برای گروه پسران و سوم شهریور نیز برای دختران برگزار می‌شود، چهارمحال و بختیاری نیز با دو تیم که شامل ۱۳ نفر دو و میدانی کار و هفت نفر در رشته شطرنج هستند در این مسابقات حضور دارد همچنین از ۵۲ داور در رشته دو و میدانی ۱۰ نفر از این استان و در میان ۲۸ داور شطرنج نیز چهار داور بومی استان هستند.

انتهای پیام

نظر شما