شناسهٔ خبر: 55562540 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

فرمانده قرارگاه عملیاتی لشکر ۱۶ زرهی گفت:

شهید لشگری اولین اسیر و آخرین آزاده کشور بود

قزوین- فرمانده قرارگاه عملیاتی لشکر ۱۶ زرهی استان قزوین گفت: شهید لشگری اولین اسیر و آخرین آزاده کشور بودند که مقتدرانه به کشور بازگشتند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، امیر سرتیپ حسین محمدشفیعی در مراسم گرامی‌داشت شهیدان عباس بابایی و حسین لشگری و شهدای خلبان که صبح پنج‌شنبه در سالن اجتماعات شهید سلیمانی سازمان تبلیغات اسلامی برگزار شد، اظهار کرد: فضیلت زنده نگهداشتن یاد شهدا کمتر از شهادت نیست.

فرمانده قرارگاه عملیاتی لشکر ۱۶ زرهی استان قزوین بیان کرد: سردار بابایی شخصیتی بودند که از تمام مقام و منصبی که به ایشان داده می‌شد اجتناب می‌کردند.

وی افزود: در حالی که بارها از ایشان خواسته می‌شد تا به سفر حج بروند ایشان می‌گفتند که فراهم کردن امنیت کشور و جامعه ارجحیت دارد و با این شرایط که ایشان از جان و مال خود برای انقلاب هزینه می‌کردند بر این باور بودند که هنوز بدهکار انقلاب هستند.

این مسئول با اشاره به اینکه هر پیروزی ما در جنگ حاصل برقراری امنیت هوایی بود عنوان کرد: فراهم کردن امنیت هوایی برای کشور بسیار حائز اهمیت بود چنانچه کشور مقابل ما برای جنگ یک کشور نبود بلکه چند کشور بود.

شفیعی تصریح کرد: شهید لشگری ۶ هزار و ۴۱۰ روز در اسارت بودند و در این ایام سال‌ها به دور از چشم نیروهای صلیب سرخ و بدون آنکه خبری از او در اختیار خانواده‌اش باشد در اسارت بود.

وی در پایان گفت: ایشان اولین اسیر و آخرین آزاده کشور بودند و بسیار مقتدرانه به کشور بازگشتند چنانچه گویی یک رزمنده پس از جنگ به کشور آمده ایشان نیز به همان میزان با استقامت به کشور بازگشتند که این استقامت بی‌شک حاصل توسل به خدا و ائمه بوده است.

نظر شما