شناسهٔ خبر: 55562299 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

رییس پارک علم و فناوری کرمانشاه:

نرخ سود بانکی تسهیلات شرکت‌های دانش‌بنیان به ۴ درصد کاهش یابد

کرمانشاه - ایرنا - رییس پارک علم و فناوری کرمانشاه با اشاره به اینکه شرکت‌های دانش بنیان سال‌ها برای تحقیق و توسعه هزینه می‌کنند اما این هزینه در جایی دیده نمی‌شود، خواستار کاهش نرخ ۱۰ درصدی سود تسهیلات بانکی از محل کمک‌های فنی اعتباری برای جبران این هزینه‌ها به چهار درصد شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار ایرنا؛ «سیامک آزادی» روز پنجشنبه در بازدیدی که رییس سازمان بازرسی کل کشور از برج فناوری کرمانشاه و گفت و گو با مدیران شرکت های دانش بنیان داشت گفت: این پارک از سال ۱۳۸۴ فعالیت خود را آغاز کرده و تا به امروز ۷۱۱ واحد فناور را حمایت کرده و امروز هم ۳۰۱ واحد فناور در کل استان از خدمات پارک علم و فناوری استفاده می‌کنند.

فروش ۳۷۰ میلیارد تومان شرکت های دانش بنیان کرمانشاه در سال گذشته

وی با اشاره به اینکه میزان فروش شرکت های دانش بنیان در سال گذشته ۳۷۰ میلیارد تومان و میزان صادرات آنها ۱۰ میلیون دلار بوده است، گفت: بیش از ۱۱ هزار متر مربع فضا در اختیار واحدهای فناور قرار گرفته که هم اکنون ۲ هزار و ۲۲ نفر در آن مشغول کار هستند و همچنین از ۳۳ عضو هیات علمی دانشگاه به عنوان عضو هیات مدیره شرکت های دانش بنیان استفاده می‌شود.

وی تشکیل و برگزاری سه جلسه ستاد هماهنگی و عملیاتی توسعه اقتصاد دانش بنیان و رفع مشکلات و موانع ۱۸ شرکت دانش بنیان را یکی از اقدامات در راستای تحقق شعار سال عنوان کرد و در خصوص مهمترین چالش های پیش روی شرکت های دانش بنیان هم گفت: زیرساخت های لازم جهت استقرار واحدهای تولیدی در اراضی ۵۰ هکتاری پارک وجود ندارد که رییس جمهور در این خصوص قول مساعد دادند و از سازمان بازرسی هم می‌خواهیم این مورد را تا حصول نتیجه پیگیری کند.

آزادی نبود تجهیزات و آزمایشگاه های لازم جهت تولید نمونه اولیه محصول را یکی دیگر از مشکلات موجود برشمرد و گفت: صندوق پژوهش و فناوری زاگرس برای حمایت از شرکت های دانش بنیان، سرمایه بسیار اندکی دارد در صورتیکه می‌تواند نقش بسیار خوبی در توسعه این شرکت ها ایفا کند.

رییس پارک علم و فناوری کرمانشاه در پایان گفت: با استناد به قانون جهش تولید دانش بنیان، همه دستگاه ها مکلف شوند فضاها و سوله های خود را در اختیار شرکت های دانش بنیان قرار دهند و این مورد به عنوان شاخص ارزیابی مدیران هم قرار بگیرد.

نظر شما