شناسهٔ خبر: 55561941 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

سعیدی: ۳۶ نفر ثبت نام کرده اند/ صالحی امیری ثبت نام نکرد

دبیرکل کمیته ملی المپیک گفت: ۳۶ نفر برای انتخابات کمیته ملی المپیک ثبت نام کرده اند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس، کیکاووس سعیدی پس از پایان ثبت نام کاندیداهای انتخابات کمیته ملی المپیک در جمع خبرنگاران بیان کرد: آن چیزی در حال انجام است روند جاری ثبت نام کاندیداهای مجمع انتخابات کمیته ملی المپیک در چهارچوب اساس‌نامه و ایین نامه است‌ استقبال خوبی انجام شد جمعا ۳۶ نفر ثبت کرده‌اند. ۸ نفر برای ریاست، ۹ نفر برای نایب رییسی و ۱۹ نفر برای عضویت هیات اجرایی کاندیدا هستند. ۵ نفر برای دو پست کاندیدا شده اند‌. 

او ادامه داد: کمترین مداخله در برگزاری انتخابات را داریم و ثبت نام در فضای خوب انجام شد. طبیعتا بلافاصله در اولین روز کاری اسامی داوطلبان برای مراجع ذی ربط ارسال می کنیم و پس از ۱۰ روز اسامی نهایی داوطلب ها را رسما اعلام می کنیم.

او در مورد امکان تعویق انتخاب است، گفت: خیر به هیچ عنوان به تعویق نمی افتد. بارها رییس کمیته ملی المپیک درخواست کرده که انتخابات فدراسیون ها برگزار شود و چالشی ایجاد نشود.  هر گونه ابهامی وجود داشته باد از کمیته بین المللی المپیک دیک  استعلام می کنیم.

سعیدی در مورد ثبت نام سجادی و صالحی امیری گفت: سجادی خودشان رسما مواضع را اعلام کرده اند. در مورد صالحی امیری آخرین صحبتی با او در قونیه داشتم، ضمن تشکر از همه قهرمانان، پیشکسوتان و جامعه ورزشی کشور درخواست های متعددی داشتند ابراز شرمندگی داشتند  و از الطاف همه تشکر کرد . از قبل اعلام کرده بود برنامه ریزی برای دوره چهار ساله بوده  است. فضا را برای عزیزان دیگری باز گذاشتند.

وی در خصوص نامه ای از فدراسیون جهانی برای تعلیق ژیمناستیک گفت: هیچ اتفاقات جدیدی نیفتاده مکاتبات در حال انجام است. فدراسیون باید شرایط برگزاری انتخابات را فراهم کند. در سفر اخیر و دیدار با مسیولین فدراسیون جهانی تعهد داده شده که انتخابات سریع تر انجام شود ولی متاسفانه اتفاق نیفتاده امیدوارم زودتر برگزار شود تا منجر به تعلیق نشود.

سعیدی در مورد غیبت صالحی‌امیری در انتخابات، گفت: اعضای مجمع در خصوص حضور او درخواست های متعددی داشتند، او ابراز شرمندگی کرد و از من خواست به نقل قول از الطاف عزیزان تشکر کنم. البته آقای صالحی‌امیری از قبل گفته بود که برنامه‌ریزی او برای یک دوره ۴ ساله است و برنامه‌ای با ۱۲ محور در انتخابات داشت که اهداف محقق شد. او گفت که این فضا را برای عزیزان دیگر بازگذاشته است. انشالله مجمع در زمان مقرر برگزار خواهد شد.

دبیر کل کمیته ملی المپیک همچنین درباره برگزاری مجمع در تاریخ اعلام شده، خاطرنشان کرد: اعضای المپیکی نصف به علاوه یک باید باشد. اساسنامه می‌گوید اعضای المپیکی که شامل ۲۸ فدراسیون و ۶ المپین است باید اکثریت آرا و حضور در مجمع را تشکیل دهند. این اکثریت باشد قطعا انتخابات برگزار می‌شود اما این پیش‌بینی مانعی برای برگزاری مجمع نخواهد بود.

وی در پاسخ به این سوال که از تعداد اعضای مجمع خبر دارید که چگونه است، عنوان کرد: هیچ چیز مشخص نیست و در روز مجمع مشخص می‌شود. اعضایی که صاحب رای هستند وقتی در مجمع حضور پیدا کنند حد نصاب مشخص می‌شود. صحبت‌های مطرح شده فعلا حدس و گمان است و همه چیز در مجمع مشخص خواهد شد.

سعیدی درباره اینکه هیچ برنامه‌ای ندارید تا اعضای غیرالمپیکی رای ندهند یا برنامه‌ای تدبیر شود تا انتخابات حد نصاب رعایت شود، خاطرنشان کرد: این کار غیر اخلاقی است. چنین اتفاقی نیفتاده و ما در کمال استقلال مجمع را برگزار می‌کنیم. هر فدراسیونی که در شرایط سرپرستی است اگر تا زمان مجمع تعیین تکلیف شود قطعا می‌تواند به جمع مجمع اضافه شود.

انتهای پیام/

 
 

 

 

نظر شما