شناسهٔ خبر: 55561730 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

کلاهبرداران مجازی به دام پلیس فتا افتادند

فرمانده انتظامی شهرستان کهگیلویه گفت: اعضای باند کلاهبرداری با ترفند" عضو کن پول بگیر" در این شهرستان دستگیر شدند.

صاحب‌خبر -
سرهنگ سید محمد موسوی گفت: در پی  رصد فضای مجازی توسط کارشناسان پلیس فتا این فرماندهی، گروهی در تلگرام و دیگر شبکه‌های اجتماعی مشاهده شد که گرداننده آن با عناوینی از جمله "اد کن پول بگیر، کمک مالی رئیس جمهور و اسپانسر بانک ملی و ... " اقدام به کلاهبرداری از شهروندان می‌ کرد. 
 
او می گوید: با بررسی‌ها و انجام اقدامات تخصصی توسط کارشناسان پلیس فتا ۳ تن از متهمان اصلی شناسایی و با هماهنگی مقام قضایی دستگیر شدند.
 
به گفته فرمانده انتظامی شهرستان کهگیلویه، متهمان در مواجهه با مستندات، به جرم خود اعتراف کردند که قربانیان را برای سرمایه‌گذاری و کسب منافع مالی و اضافه کردن مخاطبان گوشی تلفن همراه خود به گروه تلگرامی تشویق می کردیم.
 
موسوی می گوید: مجرمان همچنین برای وسوسه کردن مردم از طریق نرم افزارهای رسیدساز، رسید جعلی تهیه می کردند و آن را در گروه منتشر و با همین موضوع اعتماد کاربران را جلب می کردند.
 
او گفت: همچنین کاربران را برای واریز وجه به شماره حساب مورد نظر تشویق می کردند و پس از آن دیگر جوابگو نبودند.
 
به گفته فرمانده انتظامی شهرستان کهگیلویه، یکی از مهم‌ترین شیوه مجرمان سایبری در برداشت از حساب های مردم، جلب اعتماد آنان است که علت اصلی آن هم نداشتن آگاهی و سواد کافی در خصوص کلاهبرداری های فضای مجازی است.
 
موسوی می گوید: هموطنان هوشیار باشند و بدانند هیچ بانک یا نهادی در فضای مجازی این کار را انجام نمی دهند و اگر رسید پولی هم برای کاربر صادر شود، جعلی و یا به وسیله آپ های رسید ساز صادر شده و یا تصویر فتوشاپی است.
 
او گفت: پلیس فتا به صورت شبانه روزی آماده پاسخگویی به سوالات شهروندان است و درصورتی‌ ‏که کاربران با موارد ‏مجرمانه و یا مشکوک مواجهه شدند موضوع را از طریق وبگاه پلیس فتا به ‏آدرس ‏www.cyberpolice.ir ‎‏ بخش فوریت‌های سایبری یا با شماره‌ تلفن ۰۹۶۳۸۰ گزارش دهند و از مشاوره و راهنمایی تخصصی کارشناسان این پلیس بهرمند شوند.

نظر شما