شناسهٔ خبر: 55561196 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

در جلسه مدیریت پسماند رودبار مطرح شد؛

انتقاد شهردار توتکابن از نشست های بی نتیجه پسماند

رودبار- شهردار توتکابن با انتقاد از نشست های بی نتیجه پسماند گفت: این نشست ها گفتمان محور بوده و به جای ارائه راهکار تنها به محلی برای گزارش عملکرد تبدیل شده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، علی نوری پور پیش از ظهر پنج شنبه در نشست کمیته پسماند شهرستان رودبار با انتقاد از بی نتیجه بودن این گونه نشست‌ها اظهار کرد: در نشست‌های مدیریت پسماند به جای ارائه راهکار گزارش عملکرد ارائه می‌شود که این رویه سازنده و مؤثر نیست.

وی با بیان اینکه جلسات پسماند بیشتر گفتمان محور است، افزود: جلسات، نشست‌ها و اقداماتی که در حوزه پسماند صورت می‌گیرد حکم مسکن برای درمان و رفع این ابر مسئله را دارد.

شهردار توتکابن با بیان اینکه مدیران شهری رکن اصلی مدیریت پسماند هستند، گفت: شهرداران و مدیران شهری بدون هیچ گونه حمایت مالی در جمع آوری و ساماندهی پسماند میدان داری می‌کنند و با دست‌های خالی هم نمی‌توان این مسئله را حل کرد.

نوری پور از جمع آوری روزانه ۱۰ تن زباله در شهر توتکابن خبر داد و اضافه کرد: در گذشته روزانه ۳ تن زباله در این شهر تولید می‌شد و این روند افزایش پیدا کرده است.

وی ادامه داد: شهرداری توتکابن به دلیل قرارگیری در تلاقی دو بخش خورگام و رحمت آباد و بلوکات، تمامی زباله‌های این دو بخش را جمع آوری می‌کند.

شهردار توتکابن با ابراز گلایه از محدودیت‌های امکانی و اعتباری در بخش مدیریت پسماند و سایر حوزه‌ها تصریح کرد: امکانات و اعتبارات شهرداری توتکابن برای جمع آوری و ساماندهی پسماند دو بخش خورگام و رحمت و آباد و بلوکات کافی نیست.

نوری پور خواستار تجهیز زباله سوز برای شهرداری‌ها برای جمع آوری پسماند شد و بیان کرد: با تجهیز زباله سوز در بدنه مدیریت شهری بخش اعظمی از مشکلات حوزه پسماند حل می‌شود.

وی با بیان اینکه محدودیت‌های مالی و اعتباری گریبان گیر شهرداری‌ها است، افزود: با تشکیل جلسه و ارائه گزارش کار، گره‌ی از مشکلات شهرداران و شهرداری‌ها حل نمی‌شود.

نظر شما