شناسهٔ خبر: 55560881 - سرویس گوناگون
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

رکوردی دیگر برای گروه سایپا؛

کاهش دپو فولاد گروه سایپا در فولاد مبارکه اصفهان

میزان ورق های موجود سایپالجستیک در انبار فولاد مبارکه به کمترین میزان خود در ۱۰ سال گذشته رسید.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از سایپانیوز، با رهنمودها و استراتژی‌های ارائه شده از سوی مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا و مساعدت مدیریت ارشد سایپالجستیک در کنار تلاش بی وقفه کارکنان واحدهای عملیات لجستیک مواد و قطعات، برنامه‌ریزی و کنترل سفارشات و حمایت واحدهای پشتیبان شرکت سایپالجستیک، میزان ورق‌های موجود در انبار فولاد مبارکه اصفهان به کمترین میزان خود در ۱۰ سال گذشته رسید.

شرکت سایپالجستیک وظیفه حمل و جابجایی تمامی فولادهای مورد نیاز گروه سایپا را بر عهده دارد و به صورت ماهیانه ۴۰ هزار تن فولاد مورد نیاز این گروه خودروساز را حمل و به سایر شرکت‌های گروه توزیع می‌کند.

بر اساس قرارداد در سالیان گذشته، شرکت فولاد مبارکه حدود ۱۰ درصد این میزان را در انبارهای خود دپو می‌کرد و بر اساس توان شرکت سایپا لجستیک به مرور این میزان به شرکت سایپا لجستیک حمل و در شرکت‌های گروه سایپا توزیع می‌شد.

در سال‌های گذشته به دلیل مشکلات موجود در حوزه حمل و نقل همواره مقادیر بیشتری از میزان ۱۰ درصد در شرکت فولاد مبارکه اصفهان دپو می‌شد که این میزان در برخی مقاطع زمانی تا ۳۵ درصد هم می‌رسید.

بر اساس برنامه‌ریزی انجام شده سایپا لجستیک با برنامه‌ریزی دقیق، عملیات حمل موفق و بهره‌گیری از ظرفیت‌های کامل ناوگان حمل ریلی، توانسته میزان ورق‌های موجود در انبار شرکت فولاد مبارکه اصفهان به کمترین میزان خود یعنی با تناژ ۲ هزار ۶۰۰ تن در ۱۰ سال گذشته برساند و به رکوردی کم نظیر دست یابد.

گفتنی است انتقال فولاد مورد نیاز گروه سایپا به صورت ۷۰ درصد ریلی و ۳۰ درصد خودرویی است و کسب این رکورد بر اساس برنامه‌ریزی انجام شده با کاهش مدت زمان رفت و برگشت واگن‌های حمل از ۱۴ روز به ۸ روز بوده است که بیانگر انتقال سریع و به هنگام ورق به چرخه تولید است.

بر این اساس در نظر است که این روند کاهشی همچنان دنبال شود و تا پایان سال مدت زمان رفت و برگشت واگن‌های بارگیری به ۷ روز برسد که قطعاً این روند باعث افزایش میزان انتقال فولاد به چرخه تولید و کاهش میزان دپو آن در شرکت فولاد مبارکه اصفهان خواهد شد.

نظر شما