شناسهٔ خبر: 55560864 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس:

استان کرمان در آستانه جهش اقتصادی قرار دارد

کرمان - رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: با وجود تحریمها اما استان کرمان با تکیه برتوان داخلی در آستانه جهش اقتصادی قرار گرفته است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، محمدرضا پورابراهیمی ظهر پنجشنبه در نشست صمیمانه فعالان اقتصادی استان کرمان با وزیر اقتصاد و دارایی در محل اتاق بازرگانی کرمان اظهار کرد: کرمان استان مهم صنعتی و معدنی و اقتصادی است و سال قبل ۲۰ هزار میلیارد تومان حقوق دولتی معادن استان کرمان از خزانه وصول شده و از ۱۵ درصدی که باید به استان برمی گشته، عدد بسیار کمی اختصاص یافته است.

وی افزود: با چالش‌ها و مشکلاتی در سال‌های قبل رو به رو بودیم که در شرایط کنونی با اصلاح رویکردها در دولت کنونی این مسائل حل شود و نمونه آن مسدودی حساب فعالان اقتصادی است که برخی از آنها جزو افراد متدین هستند اما نحوه تصمیم به شکل غیرکارشناسی است که هزاران حساب بسته شده و افرادی که حسابشان درست است، دچار مشکل شوند و باید وزیر اقدامات مهمی در این زمینه انجام دهد.

وی بیان کرد: در بحث صادرات و برگشت ارز ناشی از صادرات و تسویه تعهدات ارزی سنوات گذشته مشکلاتی داریم. همچنین بحث مالیات بر ارزش افزوده مشکلاتی در اجرا دارد.

پور ابراهیمی گفت: استان کرمان در آغاز جهش‌های بزرگ اقتصادی است و علی رغم محدودیت‌های کشور، استان کرمان توانسته کارهای بزرگی انجام بدهد و فقط در یکی از مجموعه‌های ما حدود ۱۵۰ هزار میلیارد تومان طرح سرمایه گذاری در حال اجراست و در شهر کرمان حدود ۵۰ هزار میلیارد تومان طرح سرمایه گذاری داریم.

پور ابراهیمی افزود: خوشبختانه روند مسیر توسعه استان کرمان متوقف نشده و علی رغم همه مشکلات، رو به جلو می‌رود و از همه فعالان اقصادی استان تشکر می‌کنم که با وجود سختی‌ها، پای تولید و تلاش در کشور مانده‌اند و ما در مجلس آماده همکاری با دولت برای پشتیبانی از فعالان اقتصادی هستیم تا به حل مشکلات کمک کنیم.

نظر شما