شناسهٔ خبر: 55560733 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

موسوی جهان آباد:

برخی واحد های تولیدی کهگیلویه و بویراحمد کمتر از ۵۰ درصد فعالیت می کنند

مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی کهگیلویه و بویراحمد گفت: ۹۱ واحد تولیدی و صنعتی در استان زیر ۵۰ درصد ظرفیت‌شان فعالیت می‌کنند.

صاحب‌خبر -

سید هاشم موسوی جهان آباد گفت: امسال پنج واحد راکد صنعتی در استان به چرخه تولید بازگشت.

او می گوید: این استان ۲۱ شهرک صنعتی مصوب و ۱۳ شهرک صنعتی در حال فعالیت دارد.

به گفته مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی استان، بر اساس آخرین آمارها از ۱۳ شهرک و ناحیه صنعتی به بهره برداری رسیده ۱۳ شهرک دارای آب، ۱۳ شهرک دارای برق و ۹ شهرک دارای تلفن ثابت، ۱۱ شهرک دارای گاز و ۵ شهرک دارای فیبر نوری هستند.

موسوی جهان آباد گفت: عملیات اجرایی تکمیل شهرک صنعتی سقاوه شامل خیابان کشی، شبکه توزیع آب ، شبکه توزیع برق، احداث پل، ساختمان نگهبانی با اعتباری بالغ بر ۲۰۰ میلیارد ریال شروع و در حال انجام است.

او می گوید: تکمیل زیرساخت های شهرک صنعتی یاسوج ۴ شامل خیابان کشی ، کانال هدایت سیلاب، اجرای پل ، اجرای شبکه توزیع گاز و دیگر موارد در دستور کار است.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان گفت: توجه به ضرورت جذب سرمایه‌گذار و فراهم کردن بسترهای مطلوب سرمایه گذاری در شهرک های صنعتی فراهم شده است.

به گفته موسوی جهان آباد، در این استان بیشترین تخصیص آب برای بخش صنعت وجود دارد و امکان تامین ۱۲۰ میلیون متر مکعب نیز وجود دارد، با این حال تاکنون شهرک های صنعتی استان از این ظرفیت استفاده نکرده اند.

او می گوید: تمام ظرفیت ها در در منطقه سقاوه برای ایجاد شهرک صنعتی و سرمایه گذاری آماده است و ۸۰۰ هکتار در شهرک صنعتی سقاوه با ظرفیت استفاده ۵٫۹ میلیون متر مکعب آب از سد سقاوه آماده واگذری و تمام زیر ساخت ها فراهم است و یک واحد صنعتی در این منطقه فعالیت دارد .

کارخانه قند یاسوج به عنوان نخستین واحد صنعتی کهگیلویه و بویراحمد در سال ۱۳۴۴ ساخته شد به  عبارت دیگر تنها  ۵۶ سال از فعالیت واحدهای صنعتی این استان می گذرد.

برچسب‌ها:

نظر شما