شناسهٔ خبر: 55559442 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: شهرآرانیوز | لینک خبر

هیجان بیست‌ودومین دوره لیگ برتر فوتبال از فردا

لیگ‌برتر فوتبال جام خلیج فارس ایران از فردا در شهر‌های مختلف آغاز می‌شود

صاحب‌خبر -

به گزارش شهرآرانیوز؛ بیست‌ودومین دوره لیگ‌برتر فوتبال ایران، از فردا با برگزاری پنج مسابقه آغاز می‌شود و شنبه با برگزاری سه مسابقه دیگر پایان می‌یابد. به‌نظر می‌رسد مانند سال‌های گذشته، تیم‌های پرسپولیس، استقلال و سپاهان، از جمله مدعیان قهرمانی در لیگ‌برتر هستند و دراین‌بین از قدرت تیم‌های فولاد خوزستان، تراکتور و گل‌گهر امیر قلعه‌نویی نیز نمی‌شود غافل شد.

پیکان-ملوان، آماده افتتاحیه

طبق اعلام سازمان لیگ، اولین دیدار لیگ بیست‌ودوم در ورزشگاه پاس قوامین تهران بین تیم‌های پیکان تهران و ملوان بندرانزلی برگزار می‌شود تا مجتبی حسینی و شاگردانش در اولین رویارویی به مصاف جوان‌ترین سرمربی لیگ‌برتر و شاگردان تازه‌صعودکرده‌اش بروند. تیم محبوب و باقدمت ملوان بعد از سال‌ها حضور در لیگ آزادگان، با مازیار زارع به لیگ‌برتر بازگشته است و قصد دارد با پیروزی برابر پیکان جوان و باانگیزه، شروعی قدرتمندانه در لیگ داشته باشد تا در آخر فصل افسوس امتیاز‌های ازدست‌رفته را نخورد. این دیدار از ساعت ۱۹ آغاز می‌شود.

تقابل ساپینتو و مورایس در خانه آبی‌ها

در حساس‌ترین دیدار این هفته، استقلال در ورزشگاه آزادی به‌مصاف سپاهان مورایس می‌رود. تیم‌های استقلال و سپاهان اصفهان در هفته اول لیگ‌برتر از ساعت ۱۹:۳۰ فردا، بیست و‌یکم مرداد‌ماه، باید در ورزشگاه آزادی به میدان بروند. تیم‌های اول و سوم رده‌بندی لیگ‌برتر در سال گذشته، درحالی حساس‌ترین دیدار هفته اول را برگزار می‌کنند که هر دو تیم با استخدام مربیان نامدار پرتغالی، درپی قهرمانی در لیگ‌برتر هستند و تلاش می‌کنند قدرت‌نمایی خود را از هفته اول به رخ حریفان بکشند.

استقلال در‌حالی اولین بازی خود مقابل سپاهان را در آزادی میزبانی می‌کند که آمار خوبی در هفته‌های اول به‌عنوان میزبان به ثبت رسانده است. استقلال در دوره‌های قبلی لیگ‌برتر شروع‌های خوبی داشته و یکی از تیم‌های موفق در هفته اول رقابت‌ها بوده است. سیزده برد، شش مساوی و فقط دو باخت، کارنامه خوب آبی‌های پایتخت در هفته‌های ابتدایی لیگ‌برتر است. علاوه‌بر‌این استقلال در دیدار‌های هفته اولی که میزبان بوده، عملکرد خارق‌العاده‌ای داشته و هرگز در هفته ابتدایی در ورزشگاه آزادی شکستی را متحمل نشده است.

استقلال دوازده‌بار لیگ‌برتر را به‌عنوان میزبان آغاز کرده که حاصل آن ۹برد و سه تساوی بوده است. در‌واقع استقلال هرگز در هفته اول در ورزشگاه آزادی بازنده نبوده است و هواداران این تیم امیدوارند این رکورد در این فصل نیز پابرجا باقی بماند.
روز گذشته باوجود اینکه بلیت‌فروشی دیدار استقلال و سپاهان آغاز شده بود و برخی از هواداران بلیت این دیدار را تهیه کرده بودند، سازمان لیگ در اطلاعیه‌ای اعلام کرد دیدار‌های هفته نخست لیگ برتر، به دلیل اشکالات سامانه بلیت‌فروشی الکترونیکی باشگاه‌ها، بدون تماشاگر برگزار می‌شود.

رودررویی دوباره ساکت و رحمتی

نایب‌قهرمان جام‌حذفی در سال گذشته و گربه‌سیاه پرسپولیس، در اولین مصاف به دیدار هوادار تهران می‌رود که با تغییر سرمربی‌اش، حالا ساکت الهامی را روی نیمکت تیمش می‌بیند. یکی از اتفاقات جذاب این دیدار، رویارویی الهامی با کادرفنی تیم آلومینیوم است. الهامی و تیمش نساجی، در دیدار فینال جام‌حذفی در سال گذشته با کادرفنی تیم آلومینیوم وارد چالشی عجیب شدند که این چالش درگیری‌هایی نیز بین دوطرف ایجاد کرد. ساکت الهامی بعد از کنارگذاشته‌شدن از تیم قهرمان جام‌حذفی در سال گذشته، حالا به‌دنبال این است که با هوادار نیز مانند نساجی موفق ظاهر شود و موفقیت‌های نساجی در جام‌حذفی را این‌بار با هوادار در لیگ‌برتر ادامه دهد. دیدار این دو تیم از ساعت ۲۰ فردا در اراک آغاز خواهد شد.

رویارویی نفت و مس در شهر اولین‌ها

در دیگربازی فردا، تیم تازه‌صعودکرده مس کرمان با فرزاد حسین‌خانی به‌مصاف نفت مسجدسلیمان می‌رود. شاگردان محمدرضا مهاجری در نفت مسجدسلیمان، با انگیزه پیروزی در این مسابقه پا به میدان می‌گذارند و تلاش خواهند کرد فرصت را غنیمت بشمارند و با د‌شت کامل امتیاز‌های این بازی، در آخر فصل جزو فانوس‌به‌دستان قرار نگیرند. دیدار مسجدسلیمانی‌ها و کرمانی‌ها از ساعت ۲۰:۳۰ در مسجدسلیمان آغاز خواهد شد.

اولین تجربه سرمربیگری مطهری

شاگردان محمد ربیعی در تیم مس رفسنجان در آخرین دیدار اولین روز از هفته اول مسابقات لیگ‌برتر، مهمان قهرمان جام‌حذفی هستند. نساجی قائمشهر که چند‌روزی بعد از قهرمانی در جام‌حذفی، سرمربی‌اش را برکنار کرد، در فصل نقل‌وانتقالات به‌سراغ دستیار یحیی گل‌محمدی رفت و حمید مطهری که مثل ساکت الهامی سابقه دستیاری یحیی را در کارنامه دارد، به‌عنوان سرمربی تیمش در لیگ بیست‌ودوم انتخاب کرد.

قائمشهری‌ها که اردوی پیش‌فصل خود را در ترکیه برپا کرده بودند، در اولین دیدار خود در شهری غیر از قائمشهر که گفته می‌شود ورزشگاه نقش‌جهان اصفهان است، میزبان رفسنجانی‌ها هستند و تلاش می‌کنند تیم باانگیزه و خوب مس را مغلوب کنند. مس رفسنجان نیز که فصل گذشته منشا را به‌عنوان آقای گل رقابت‌ها معرفی کرد، با خرید‌های تازه‌اش درپی خودنمایی در لیگ‌برتر است. این دیدار ساعت ۲۰:۳۰ آغاز خواهد شد.

نظر شما