شناسهٔ خبر: 55559073 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: جماران | لینک خبر

دال بتنی سنگدال بتنی رایان پی بتن

دال بتنی به عنوان یکی از پرکاربردترین سازه‌هایی است که از مصالح فولاد و بتن ساخته می‌شود. این محصول یکی از سازه‌های پرکاربرد ساختمان‌سازی می‌باشد که همانند دیگر مصالح ساختمانی کاربردهای مفیدی را به همراه دارد. بتن و مصالح فولاد زمانی که درکنار یکدیگر قرار می‌گیرند در جاهای مختلف به کار برده می‌شوند.

صاحب‌خبر -

دال بتنی به عنوان یکی از پرکاربردترین سازه‌هایی است که از مصالح فولاد و بتن ساخته می‌شود. این محصول یکی از سازه‌های پرکاربرد ساختمان‌سازی می‌باشد که همانند دیگر مصالح ساختمانی کاربردهای مفیدی را به همراه دارد. بتن و مصالح فولاد زمانی که درکنار یکدیگر قرار می‌گیرند در جاهای مختلف به کار برده می‌شوند.

؛ به طور مثال از این محصول در سقف استفاده می‌شود و در ساختمان سازی برای ضخامت سقف‌هایی بین ۱۰ تا ۵۰ سانتی‌متر می‌توان از آن بهره برد. علاوه بر به‌کارگیری در سقف، این مورد را می‌توان برای سنگ فرش‌های خیابانی استفاده کرد و آن‌ها را برای مکان‌های عمومی‌نیز به کار برد. دال بتنی به عنوان یک محصول انواع مختلفی داشته و همچنین نکاتی برای اجرا و نحوه نصب آن وجود دارد که در ادامه به آن خواهیم پرداخت.

انواع دال بتنی آویخته

برای بسیاری از ساختمان‌های خانگی و صنعتی، از دال بتنی ضخیم که بر روی پایه‌ها یا مستقیماً زیر زمین قرار دارد استفاده می‌شود و همچنین از آن برای ساخت طبقه همکف، می‌توان بهره برد. نیوجرسی بتنی به طورکلی به عنوان باربر در ساختمان نقشی اساسی را ایفا می‌کند و بر حسب وزن وارد شده تحمل بار را به دوش می‌کشد.

دال یک طرفه

در این مورد سقف به صورت یک طرفه میزان پذیرش بار را دارد و به همین سبب می‌تواند در برابر بسیاری از فشارهای وارده از خود مقاومت نشان داده و در برابر نیروی‌های پیچشی استحکام بالایی داشته باشد. اگر بخواهیم برای یک طرفه بودن آن مثال بزنیم، نباید از سقف های تیرچه‌وبلوک غافل بمانیم. با توجه به موارد گفته شده در ادامه باید به این نکته توجه کرد که قبل از بارگذاری برای نصب آنها یک سری نکات اصولی برای پیاده سازی و نصب وجود دارد که باید به آن دقت کرد.

 

  • محاسبات بارگذاری
  • محاسبه گشتاور خمشی
  • عمق قابل قبول خمش و انحراف

دال دو طرفه

این نوع اندکی مقاومت بالاتری دارد و هر چهار گوشه سقف می‌تواند به آن متصل شود. مهندسین در این بخش با توجه به تناسب به کارگیری سازه اینگونه از آن استفاده می‌کنند و آرماتورهای عمود در تیرهای کناری، چهار طرف این سازه را محکم‌تر از قبل پایه‌ریزی می‌کنند. بنابراین دو ردیفی که به یکدیگر متصل هستند، تحمل بار وارده را نصف می‌کنند تا استحکام بالاتری برای ساختمان وجود داشته باشد. اما سنگدال بتنی یا دال بتنی به صورت‌های دیگر نیز به کاربرده می‌شود که در ادامه آن را بررسی خواهیم‌کرد برای خرید نیوجرسی بتنی از گروه صنعتی رایان پی بتن تماس بگیرید.

دال بتنی تخت

این نوع بر روی ستون قرار نمی‌گیرد و برخلاف مدل‌های قبلی آن را بر روی تیر پایه‌گذاری نمی‌کنند. کاربردهای خاص به همراه یک سری معایب مانند: انعطاف پذیری بالا و ایجاد برش‌منگنه‌ای در محل اتصال ستون باز هم از ارزش سنگدال بتنی تخت کم‌نکرده است و بسیاری از مهندسان هنوز از آن استفاده می‌کنند.

دال بتنی با تیر

تیرچه و بلوک، بیشتر در مصارف مسکونی و صنعتی استفاده می‌شود و با استفاده از تیرهای از پیش تنیده و بلوک‌های توخالی تشکیل شده است و بعد از ریختن سیمان چند روز از آن نگهداری می‌شود و در نهایت بعد از آماده شدن به محل مقرر برای نصب در سقف به کار گرفته ‌می‌شود(به طور موقت تا زمان سفت شدن، معمولاً پس از 21 روز نگه داشته می‌شود).

دال بتنی قارچی یا کتیبه ای

این مورد شباهت زیادی با نوع تخت دارد و تفاوتی که می‌توانیم برای آن ذکر کنیم ضخامتی است که در هنگام نزدیک شدن به ستون‌ها افزایش پیدا می‌کند. در اینجا اگر دهانه قارچ زیاد شود، وزن تغییر پیدا کرده اما وزن کف ثابت خواهد ماند. به همین دلیل این تغییر وزن باید در همه شرایط سنجیده شده و در نهایت با اصولی ویژه آن را راه‌اندازی کرد. یکی از مزایای دیگری که نباید از آن غافل بمانیم نیز قابلیت افزایش دهانه است و این سبب می‌شود تا به راحتی بتوان موارد دلخواه را بر روی این بتن و فولاد پایه‌گذاری کرد.

دال بتنی مجوف یوبوت

دال مجوف یا یوبوت معمولاً در ساخت طبقات در ساختمان‌های آپارتمانی چندطبقه استفاده می‌شود. همچنین برای کاهش وزن جسم، در بعضی قسمت‌ها حفره‌هایی را می‌پوشاند و اینگونه تکیه‌گاهی برای تحمل وزن به حساب می‌آید.

نیوجرسی بتنی

 

دال بتنی سنگدال بتنی رایان پی بتن

 

به طور کلی نیوجرسی بتنی برای به حداقل رساندن آسیب در تصادفات اتفاقی و کاهش احتمال عبور خودرو در خطوط بزرگراه‌ها استفاده می‌شود. این مورد با عنوان دیوار پایه بلند، نیز شناخته شده است و برای تغییر مسیر به کار برده می‌شود. همچنین برای محافظت از قسمت عابر پیاده و در مواقعی برای ساخت‌وساز به عنوان مانع در بزرگراه‌ها نیز به کار می‌رود.

نکات مهم در هنگام پرداخت و عمل آوری دال بتنی

از آنجایی که کل بار روی این دال‌ها توسط مقاومت بتن تحمل می‌شود بهتر است؛ هرگونه تنش نابه‌جا بر روی آن ایجاد نشود. همچنین محدوده مقاومت خمشی بتن نباید دچار ترک‌خوردن آن شود، زیرا بتن غیرمسلح در کشش نسبتاً ضعیف است. عدم توجه به اثرات تنش‌کششی می‌تواند آن را دچار تحولاتی کند. در ادامه برای مواردی که در کف وجود دارند، باید گفت هر گونه واکنش غیرعادی در خاک و یا بالا آمدن خاک و انبساط حرارتی می‌تواند بتن را تحت تاثیر قرار داده و آن را با معضلاتی روبرو کند. اگر آیین نامه‌های طراحی دچار تغییرات شده و یا آن طور که گفته شده به کار نرود، در این صورت نیز شاهد خوردگی فولاد و همچنین آسیب های جدی خواهیم شد.

 

 

نیوجرسی های بتنی با قالب های اختصاصی برای پروژه های مختلف ساخته و توزیع می شود، به عنوان مثال نیوجرسی سیمانی برای سد معبر جلوی مغازه ها و یا حتی برای نیوجرسی های جداکننده جاده های دو طرفه میان دو جاده قرار داده می شود که با توجه به نیاز آن پروژه مقدار مواد داخلی آن و فشرده سازی متفاوت است. میزان سختی مواد در ساخت متفاوت است و برای بررسی جزئیات باید با متخصص ما تماس باشید.

برای خرید نیوجرسی‌های بتنی باید نوع آن، طول ارتفاع پاشنه وزن عیار بتن و میلگرد مصرفی را به خوبی مشخص سازید. علاوه بر این تعداد کیفیت متریال مورد استفاده در بتن نیوجرسی مکان تحویل و نوع وسیله نقلیه از دیگر مواردی است که می‌تواند در پرداختی اثر داشته باشد. حفاظ‌های بتنی پیش ساخته یعنی نیوجرسی  NJ به عنوان یک مانع طولی بتنی ایده‌آل بیشترین کاربرد را در تغییر مسیر ترافیک محافظت از عابران پیاده و کارگران در هنگام ساخت بزرگراه‌ها و ایجاد یک بافر بین خطوط مخالف ترافیک در بزرگراه‌های سریع‌السیر دارند.

نیوجرسی بتنی در کارخانه تولید می شود به طوری که ساخت بلوک نیوجرسی با بتن ریزی ایستاده و برعکس در محل نصب انجام شده اما در این حالت با دستگاه های اتومات داخل کارخانه کار بتن ریزی و تزریق انجام می شود پس از آن بلوک های آماده را به محل نصب منتقل می کنند عمل آوری به وسیله بخار انجام شده و بلوک ها بر اساس استانداردهای مقاومت آزمایش می شود. نیوجرسی و مینی نیوجرسی بلوک‌‌‌‌های سبک تیر و قطعات پل فیسینگ پل قرنیز پل کانکس  خانه پیش ساخته بتنی است.

جمع بندی

rayanpeybeton.ir- 09122123017 برای به‌کارگیری این محصولات، با کارشناسان رایان پی بتن در تماس بوده و راهنمایی‌های لازم را دریافت نمایید. کاربرد سنگدال بتنی (نیوجرسی بتنی، دال بتنی) علاوه بر ساختمان‌سازی برای مکان‌های عمومی‌ به کار برده می‌شود و در کل این محصول کاربرد زیادی در مکان‌های مختلف دارد.

 

*** این مطلب در سرویس گزارش آگهی منتشر شده و تبلیغاتی می باشد؛ لذا جماران هیچ توصیه در رابطه با انجام فعالیت فوق ندارد.

اخبار مرتبط

انتهای پیام

نظر شما