شناسهٔ خبر: 55558842 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: ایمنا | لینک خبر

بنزما دومین گلزن برتر تاریخ رئال شد

با گلزنی کریم بنزما، سرنوشت قهرمانی رئال در سوپرجام اروپا مشخص شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا و به نقل از گل، ستاره فرانسوی تیم رئال مادرید یعنی کریم بنزما، موفق شد شب گذشته نیز نمایش درخشانی در دیدار نهایی سوپرجام اروپا ارائه کند.

شب گذشته دو تیم رئال مادرید و اینتراخت فرانکفورت در دیدار نهایی سوپرجام اروپا به مصاف یکدیگر رفتند. سال گذشته رئال مادرید موفق شد عنوان قهرمانی لیگ قهرمانان اروپا را از آن خود کند و اینتراخت فرانکفورت نیز قهرمان لیگ اروپا شده بود.

هر ساله رقابت سوپرجام اروپا میان قهرمان لیگ قهرمانان اروپا و لیگ اروپا برگزار می‌شود که طی سالیان اخیر، برنده این مسابقه بیشتر همان تیمی بوده است که قهرمان لیگ قهرمانان اروپا نیز شده بود. در سال جاری نیز این مسابقه با روندی تکراری به پایان رسید و رئال توانست یک قهرمانی دیگر به دست بیاورد.

کهکشانی‌ها شب گذشته در نیمه اول نمایش آنچنان درخشانی نداشتند اما در دقایق پایانی این نیمه توانستند با یک گل پیش بیفتند. روند بازی در نیمه دوم نیز به همین شکل ادامه پیدا کرد و با گلزنی کریم بنزما، سرنوشت قهرمانی رئال در این تورنمنت نیز مشخص شد.

بازیکن فرانسوی مادریدی‌ها پس از گلزنی مقابل اینتراخت فرانکفورت در سوپر جام یوفا از رائول عبور کرد و در رده دوم برترین گلزنان تاریخ باشگاه رئال مادرید قرار گرفت. پیش از این رائول گونزالز در رتبه دوم قرار داشت اما بالاخره مهاجم اسپانیایی جای خود را به کریم بنزما داد.

بنزما با گلی که در مسابقه شب گذشته به ثمر رساند، از ۳۲۳ گل رائول پیشی گرفت. فقط کریستیانو رونالدو با ۴۵۰ گل بیش از او در لباس رئال مادرید گلزنی کرده است. هرچند بعید به نظر می‌رسد که بنزما بتواند به رکورد رونالدو در رئال مادرید برسد، اما بدون شک قرار گرفتن در رتبه دوم نیز برای بنزما افتخاری بزرگ محسوب می‌شود.

بنزما همچنان جایگاه خود را در تاریخ رئال مادرید ثابت کرده و با پنج قهرمانی در لیگ قهرمانان، چهار جام لالیگا و ۳۲۴ گل، بدون شک قدیس فرانسوی فوتبال اسپانیا است.

نظر شما