شناسهٔ خبر: 55558689 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

دیدار هیأتی از سازمان ملل با عضو ارشد جهاد اسلامی در زندان «عوفر»

با برقراری آتش‌بس پس از موافقت با شروط جهاد اسلامی فلسطین، هیأتی از سازمان ملل با عضو اسیر این جنبش در زندان رژیم صهیونیستی دیدار کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «تور وینسلند» هماهنگ‌کننده ویژه سازمان ملل در امور صلح منطقه اعلام کرد، هیأتی از سازمان ملل با «بسام السعدی» از سران اسیر جهاد اسلامی فلسطین در زندان صهیونیستی «عوفر» دیدار کرده است.

وینسلند افزود، این دیدار در راستای پیگیری تعهدات سازمان ملل برای حفظ آتش‌بس در غزه صورت گرفته است.

وی آتش‌بس کنونی در غزه را شکننده خواند و از تمامی طرف‌ها خواست آن را حفظ کنند.

دیروز (چهارشنبه) نیز «انو ابوطه» عضو دفتر سیاسی جهاد اسلامی فلسطین اعلام کرد، «خلیل عواوده» اسیر وابسته به این جنبش به بیمارستان منتقل شده و به خانواده وی اجازه دیدار با این اسیر داده خواهد شد.

 وی افزود، هیأتی از صلیب سرخ با دو اسیر وابسته به جهاد اسلامی یعنی خلیل عواوده و «بسام السعدی» دیدار کرده است.

جهاد اسلامی هفته گذشته در پی بازداشت شدن بسام السعدی در جنین، وضعیت آماده‌باش اعلام کرد و خواهان آزادی وی و نیز آزادی خلیل عواوده بود که در پی آن جنگ سه روزه غزه با پیش‌دستی رژیم صهیونیستی رخ داد.

خلیل عواوده از اهالی «اذنا» در الخلیل نزدیک ۱۵۰ روز است که در اعتراض به بازداشت موقت یا اداری دست به اعتصاب غذا زده است. وی ابتدا اعتصاب غذایی ۱۱۱ روزه داشت و فقط یک هفته آن را شکست اما پس از شانه‌خالی کردن صهیونیست‌ها از تعهداتشان، بار دیگر اعتصاب غذای خود را از سر گرفت.

انتهای پیام/ص

نظر شما