شناسهٔ خبر: 55557830 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

۲۱ مرداد آخرین فرصت پیش ثبت نام اربعین حسینی

مدیر حج و زیارت استان قزوین گفت: مهلت پیش ثبت نام اربعین حسینی در سامانه سماح تا پایان وقت روز جمعه ۲۱ مرداد ماه تمدید شده است.

صاحب‌خبر -

عباس دمیرچی مدیر حج و زیارت استان قزوین گفت: متقاضیان سفر اربعین تا ۲۱ مرداد فرصت دارند تا برای پیش ثبت نام از طریق سامانه سماح به نشانی اینترنتی samah.haj.ir اقدام و یا به دفاتر و شرکت‌های زیارتی مجاز در سطح استان مراجعه کنند.

دمیرچی با بیان اینکه علاقه‌مندان برای پیاده‌روی اربعین حتماً باید از طریق سامانه سماح ثبت نام کنند، تصریح کرد: دفاتر و شرکت‌های مجاز خدمات سفر و زیارت مشخص شده و مردم نباید فریب برخی از افراد سودجو را برای ثبت نام اربعین بخورند.

این مسوول تاکید کرد: ثبت نام کنونی قطعی نیست، اما با زمان اعلام ثبت نام نهایی، افراد باید برای تشرف دستورالعمل‌های تدوین شده بهداشتی را جدی بگیرند و داشتن کارت واکسن با تزریق حداقل دو دز واکسن الزامی است.

وی یادآور شد: ستاد مرکزی اربعین با توجه به تجربه سال گذشته که دولت عراق محدودیت‌هایی برای ورود زائران ایرانی قائل شد، تصمیم گرفت ابتدا افراد پیش ثبت‌نام انجام دهند و در زمان تشرف، ثبت‌نام خود را قطعی کنند، تا حتی‌الامکان از بروز مشکلات جلوگیری شود.

دمیرچی به بیماران خاص و یا افرادی که بیش از ۶۰ سال سن دارند، توصیه کرد برای پیاده‌روی اربعین در سامانه سماح ثبت‌نام نکنند، همچنین افرادی که ثبت‌نام کرده‌اند نیاز است ۲ دُز واکسن را دریافت کرده و موقع اعزام نیز تست منفی کرونا همراه داشته باشند.

وی اضافه کرد: بیش از ۲۰ هزار قزوینی برای پیاده روی اربعین پیش ثبت نام کرده اند.

نظر شما