شناسهٔ خبر: 55555164 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

استاندار سیستان وبلوچستان:

خدمت‌رسانی به زائران پاکستانی اربعین تا آخرین لحظه ادامه دارد

زاهدان- استاندار سیستان و بلوچستان گفت: با تمام توان پای کار خدمت‌رسانی به زائران پاکستانی اربعین هستیم،

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی استانداری سیستان و بلوچستان، حسین مدرس خیابانی در نشست ستاد اربعین استان سیستان و بلوچستان اظهار داشت: تا آخرین لحظه برای خدمات‌رسانی بهتر به زائران امام حسین (ع) از کشور پاکستان اعزامی به کربلای معلی تلاش خواهیم کرد و حتی اگر روز اربعین نیاز به ایجاد زیرساختی باشد باید انجام شود.

استاندار سیستان و بلوچستان با تاکید بر اینکه پذیرایی و میزبانی از زائران کشور پاکستان اعزامی به اربعین حسینی برای ما افتخار است، افزود: با توجه به اعلام آمادگی مناطق آزاد برای میزبانی از زائران اربعین، منطقه آزاد چابهار به صورت گسترده آماده خدمت‌رسانی به این زائران است‌.

وی با تاکید بر ضرورت تأمین آب مورد نیاز زائران اربعین، خاطرنشان کرد: از طریق لوله‌کشی، تانکر سیار و آب معدنی آماده خدمت‌رسانی به زائران پاکستانی هستیم. همه دستگاه‌های خدمات‌رسان باید یک نماینده ثابت و تام‌الاختیار در محل مرز میرجاوه و ریمدان مستقر کنند که حدود یک ماه در مبادی ورود و خروج زائران در این مرزها حضور داشته باشند. با اعلام آمادگی همه دستگاه‌های اجرایی تقسیم وظایف صورت گرفته تا در خدمت رسانی به زائران اربعین در مبادی مرزی استان مشکلی وجود نداشته باشد.

مدرس خیابانی تاکید کرد: خدمت‌رسانی به زائران اربعین قطعاً یک کار مردمی است که همه مسئولان باید برای تسهیل این امر با همه امکانات پای کار باشند. طبق پیش‌بینی‌ها در ایام اربعین حسینی با حجم زیاد مسافر در دو مرز ریمدان و میرجاوه مواجه خواهیم شد؛ بنابراین طبق دستور وزیر کشور در ستاد اربعین امورات باید با هماهنگی فرمانداران پیگیری شود. ستاد اربعین باید در همه شهرستان‌های سیستان و بلوچستان تشکیل شود چرا که مغناطیس اربعین حسینی همه استان را تحت تأثیر قرار خواهد داد.

وی بیان کرد: سه جایگاه سیار باید برای سوخت‌رسانی به اتوبوس‌های پاکستانی تعبیه و جانمایی شود و هر ماشینی که حامل زائران پاکستانی است جایگاه اختصاصی برای سوختگیری در پمپ‌ها داشته باشد. بیمارستان‌های پشتیبان، آمبولانس هوایی و بیمارستان‌های صحرایی تعبیه شده و دو مرکز سیار بیمارستانی در مرز میرجاوه و ریمدان مستقر خواهند بود.

استاندار سیستان و بلوچستان با تاکید بر ضرورت به رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی در مبادی مرزی، تصریح کرد: با کمک مجموعه هلال احمر و وزارت بهداشت زائران پاکستانی حداقل معطلی در مرزها را خواهند داشت.

نظر شما